een vw motor in 912

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 een vw motor in 912

• Maker
    Discussie
  • hallo,

ik heb een 912 op het oog, hier heeft men een vw motor in gestoken.
    maar zoals ik kan zien staat de ventilator van de koeling hier niet op. kan deze hier in geinstalleerd worden?
    zou toch willen rijden om te zien of er nog andere mankementen moesten zijn terwijl ik de originele motor reviseer.

prijs is 4000€
    -in rijdende staat met een rotte plek voor het linker achterwiel ter hoogte van de achterzetels (aan de onderkant wel te verstaan)

-het dashboard en hoedenplank is afgeschilferd bovenaan

-roest ter hoogte van de linker koplamp

zijn er nog dingen waar ik zeker op moet letten?

vooral van die motor. dient die ventilator ook niet voor de aanzuiging van koude lucht naar de cilinderblok? kan hij dan wel koelen?

ik heb al enkele andere wagens gerestaureerd maar ben nml nieuw in deze luchtkoelers.

alvast bedankt

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Beste,
      Ik denk, dat je sowieso moet voor gaan om een Porsche te kopen met een Porsche motor. Plaatsen ervan achteraf wordt een dure zaak (voor zover deze motoren nog te vinden zijn). De 912 motor is trouwens min of meer identiek aan 356SC motor (90PK tov 95PK). De stukken van deze motor zijn zeker niet minder sterk. Zeer veel info over de 912 is te vinden op http://www.deklassieke912.nl Hier staan heel veel punten waarop te letten bij de zoektocht naar een 912. Als ik je echter 1 goede raad mag geven : zoek een auto die zo goed en origineel als mogelijk is.
      Veel succes,
      Gianni

Een standaard 912 motor is qua opbouw hetzelfde als de kevermotor, de turbine (dynamo) die je kent van de 911 modellen heeft nooit op een 912 gestaan.
        In de 912E zit trouwens standaard een 2 liter VW bus motor, ook zonder koeling, je kent ze wel , die echte platte blokken.

Er rijden zeer veel 912jes rond met:
        -een kevermotor (al dan niet met porsche koeling aangepast)
        -een 356motor (idem aan 912 maar met minder sterkere onderdelen)
        -een vw variantmotor
        -een vw busmotor
        -een subaru boxermotor

trouwens als ik mis ben word ik graag op mn fouten gewezen hoor, ik leer graag elke dag nog wat bij…

kan natuurlijk er werden ook 912 motoren in de kevertjes gestoken dan wel met een porsche koeling op anders stook ja hem rood

klik hier evenhttp://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?t=838

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.