Eerste buitenlandse trip met de 993

Home Forum Porsche Uitstappen Eerste buitenlandse trip met de 993

• Maker
    Discussie

• Jan Danckaers
    Deelnemer

Eerste buitenlandse trip met de 993.

We hebben maar één week, dus we willen er het maximum uithalen.
      Via een vroegere zakenrelatie mogen we gratis logeren in een landhuisje met zwembad in de streek van de Ardeche. We krijgen de beschilkking vanaf 27 juli tot 2 augustus. Dat is mooi meegenomen natuurlijk en nemen het aanbod graag met beide handen aan.
      Op zaterdag 26 juli wordt de 911 mooi gewassen en worden de koffers ingeladen. Dit wordt al ons eerste probleem want het verschil van laadruimte met de daily Espace wordt ons pijnlijk duidelijk.
      We willen geen bagage op de achterbank want we willen open rijden en met de cover over het neergelaten dakje kan je bij een stop niet zomaar het dak sluiten. Toch lukt het ons “ met wat toegevingen van het vrouwtje”om alles in de koffer vooraan te proppen.
      Het is 4.30 uur wanneer de wekker ons duidelijk maakt dat we moeten vertrekken. De thermometer wijst 12graden aan en de lucht ziet er grijs uit, maar we zijn keihard, doen een warme sjaal om, en vertrekken open.
      We starten de 993 in de garage met de poort dicht om de buren niet te storen, want sinds Gert Carnewal de RSR’s (later noemen we die “ons Gertje’s”) eronder heeft geplaatst laat ie zich wat duidelijker horen.
      De bedoeling was om langs de kleine gezellige weggetjes te rijden, maar door tijdgebrek…we moeten toch een kleine 1000 km, verkiezen we de autobaan te nemen.
      De 911 rijdt voortreffelijk en het is een plezier om de zware boxer achter je rug te horen grommen. Ik ondervind dat rond 3000 toeren de motor bijna fluisterstil wordt, en dat is wel zo aangenaam als je lange stukken autobaan wil verslinden. Bij de minste versnelling echter laten onze Gertje’s zich duidelijk horen.
      In de nog verlaten tunnels rond Antwerpen en Brussel wordt de verleiding te groot en doet een flinke stoot tussengas de haartjes op mijn onderarmen rechtop staan….wat een hemelse grom komt er dan uit de Gertje’s…. We gaan vanuit Brecht via Brussel naar Luxemburg waar we om 8 uur een eerste keer tanken en een koffie drinken. De broodjes die Anneke de avond voordien maakte staan nog thuis in de koelkast, dus bestellen we ook nog een croissant en een “pain chocolat”.

2014-07-2708.09.50.jpg

Ondertussen is de zon van de partij, de sjaal wordt opgeborgen en we genieten van het open rijden….zelfs op de autobaan met 140 km/uur is het windgeruis goed te doen. Het verbruik dat aanvankelijk 14,3l aangaf is verminderd naar 12.7l.
      We hebben geen verkeer en schieten goed op. De zon klimt steil in de hemel en de temperatuur op de meter neigt naar de 24 graden. Naarmate de km onderdoor rollen krijg ik meer en meer vertrouwen in de Cabrio en gaat de snelheid wat omhoog, de Gertje’s laten zich wat duidelijker horen tot Anneke de meter in het oog krijgt en een met gefronst gezicht opzij kijkt….wijselijk laat ik het gaspedaal maar wat zakken tot zo’n 140 km/u.
      Tussen Dyon en Lyon stoppen we voor een tweede tankbeurt en eten daar een aangekocht broodje met een koffietje uit een betaalautomaat. We durven de Cabrio niet alléén achter te laten, maar genieten in het zonnetje op een bankje dichtbij van het overigens lekkere broodje .Het is mooi om zien hoeveel aandacht de cabrio heeft van de voorbijgangers

[attachment:2]2014-07-27 11.03.38.jpg[/attachment

Voorbij Lyon wordt het rijden op de snelweg toch wat eentonig en tevens wordt het verkeer drukker. We besluiten om de autobaan te verlaten en via de kleine D- wegen verder te rijden.
      Het terrein wordt al wat heuveliger en soms zijn er wat steile stukken.
      Hier ontdek je het oude Frankrijk weer en het ene dorpje is al pittoresker dan het andere. We geven de Gertje’s de sporen en boxer stuwt de 911 over de pittige stuurweggetjes. Ondertussen is het goed heet geworden, de thermometer stijgt naar 30 graden, maar door de rijwind en de Airco is het toch nog koel in de Porsche, en de temperatuur van de zescilinder blijft verbazend op pijl.
      Het achterland van Frankrijk lijkt wel uitgestorven, maar af en toe vinden we toch een verfrissend drankje op leuk terrasje.
      De weg naar onze bestemming neemt toch veel meer tijd in beslag dan we gedacht hadden, maar rond 19 uur komen we veilig en wel aan in St Martin d’Ardeche

2014-07-2719.36.28.jpg

waar we de dakloze laten rusten in een afgesloten garage

2014-07-2808.20.19.jpg

2014-07-2809.21.20.jpg

We laden de bagage uit, nemen een duik in het zwembad en gaan dan het dorpje in voor een heerlijke maaltijd……….wordt vervolgd……

Attachments:
      • 2014-07-2711.03.38.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
      • Was vorig jaar ook met porsche richting verdun gegaan echte pracht wegen in die streek , maar die geroemde Franse keuken ..Nee te slecht voor woorden dit jaar richting cannes gereden met porsche en weer prachtig land en de mooiste landwegen, heerlijk om te vertoeven met porsche maar het eten mijn God nee geef mij maar Duitse en Oostenrijkse kost

[quote=”Rocco” post=176836]Midlife is hier bij mensen op’t forum een excuus om nieuw speelgoed te kopen, vandaar dat ik me zo oud voel :mrgreen:[/quote]

Zo is dat Rocco…we zijn hier maar effe

Midlife is hier bij mensen op’t forum een excuus om nieuw speelgoed te kopen, vandaar dat ik me zo oud voel :mrgreen:

Jij bent toch nog geen midlife zekers Rocco, ge komt net kijken, of heb je goeie zalf? :mrgreen:

Ik denk dat ik geen pensioen meer ga hebben als het zo verder gaat … daarom nu al snel genieten van mijn midlife met de 993 :mrgreen:

Tot hiertoe heb ik geen klagen hé Rudi….was dan ook super in orde.
                  Beetje een eigen toets aan gegeven en ja…vertroetelt wordt ie hoor
                  2013-06-0822.26.09.jpg

Mooi reisverslag Jan :applaus: en mooie foto’s,ik heb toch een beetje pijn in mijn hart als ik mijn ex 993 tje terug zie maar ben gerust dat hij in goede handen is terechtgekomen :first: toch een mooi karretje he
                    Ik denk dat het een hele ervaring is geweest om een langere trip te kunnen doen zodat je het gaspedaal eens wat dieper kan indrukken :driver:

Zal niet zijn David, of zou zoiets moeten worden als 478° trip met de ’68 :happy:

Mooie verslag man
                        Nu wachten we natuurlijk op dat van de 968 trip :driver:

Zal z’n Gertjes wel missen zekers … :music:

of heb je er inmiddels van die 964 pijpen onder gegooid? :mrgreen:

Ja, da’s het voordeel gepensioneerd te zijn, het is je van harte gegund natuurlijk .
                            Ik heb genoten van je reisverslag, schuilt daar een verborgen litterair talent ? :up:
                            Kijk al uit naar je verslag van de trip met de 968.
                            Vooral benieuwd naar het verschil in beleving met de 993 :popcorn:

Thanks mannen,

Dus eind van de week zijn we weer op Porschevakantie :happydance: :happydance:
                              Wat een ouwe gepensioneerde lijden kan :bounce: :bounce: :bounce:

2012-04-0613.29.00.jpg

+1
                                :applaus:

Mooie afsluiter van een mooi verhaal :respect2:

Ja, bedankt…vergeet nog te vermelden dat bij thuiskomst de verbruiksmeter 10.2 l aanduide….niet slecht zou ik zo denken.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.