EERSTE KEURING NA INVOERING IN BELGIE

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen EERSTE KEURING NA INVOERING IN BELGIE

• Maker
    Discussie
  • Beste P vrienden,

Het is bijna zover!! Vrijdag de remmen er terug onder en volgende week naar de keuring!
    De wagen P911 van 83, is door de verkoper met alle documenten voorzien van de douane.

Moet ik gewoon een afspraak maken voor een gewone keuring oldtimer? Of keuring verkoop?
    Hoe streng is deze keuring?

De verkoper zei me dat ik best alle documenten naar Brussel stuur voor de nummerplaat, hier zijn ze niet allen op de hoogte als de wagen uit buitenland komt zegt hij.

Ervaringen?

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
    • [quote=”Wout_RS” post=208884… . Je zou toch ook denken als ze op het chassisnr. opzoeken dat ze zo toch ook de juiste gegeven kunnen terugvinden[/quote]

als de auto nog nooit in België ingeschreven was kan dat idd niet. zou wel straf zijn dat ze bij de keuring elk chassisnr van elk merk in hun database hadden ❗

0

Je moet chassisnummer en identificatieplaatje of sticker hebben voor de keuring, de sticker hangt in de deurstijl van de bestuurder in geval van een amerikaanse porsche

0

@ Deepee, kan ik wel geloven dat het er zou moeten hangen, maar bij het herspuiten gaat dit toch wel eens verloren.
          Zou bij mij wel niet mogen,… . Je zou toch ook denken als ze op het chassisnr. opzoeken dat ze zo toch ook de juiste gegeven kunnen terugvinden

0

@wout_rs: toch ergens logisch dat het bewuste stickertje er leesbaar moet hangen? daar staat een E13-nummer op dat verwijst naar de juiste gegevens van jouw type auto. het is een soort verzamelnummer van alle chassisnrs die aan diezelfde eigenschappen voldoen.
            je hebt immers geen gelijkvormigheidsattest op basis waarvan ze aan de slag kunnen.

gewoon een voorbeeld, bij oudere P’s kan het er ietsje anders uitzien, of lees HIER eenzelfde verhaal op PFB

e13.jpg

0

Dag Wim!

je kan een afspraak maken om je oldtimer te laten keuren. maar het hoeft niet.

Ik wou mijn wagen ook laten keuren als oldtimer, maar moest wel in de rij van verkoop aanschuiven.
              Normaal gezien is de keuring voor oldtimer hetzelfde als keuring voor dagelijkse wagen vertelden ze me daar.

Maar bij mij zijn ze niet begonnen omdat het VIN plaatje niet in de koffer hing. Daardoor hadden ze zogezegd geen gegevens over de wagen. terwijl het echte chassisnr. wel aanwezig is in de koffer, meerdere malen in het raam staat gegraveerd,…
              Ze hebben me gelukkig laten vertrekken, zonder afkeuring. Dus controleer mss ook eens of dat plaatje nog in je koffer hangt.

0
              Jan

Ben vandaag met de 964 naar de keuring geweest. Het klopt wat Deepee zegt. Alleen de verkoopovereenkomst hebben ze niet gevraagd en de banden hebben ze wel alle 4 na gekeken. Ze vroegen ook naar een bewijs van de cilinder inhoud. Staat blijkbaar niet vermeld op de originele nederlandse papieren. Gelukkig stond dit vermeld in het instructie boekje.

Het was wel heel kalm vandaag en kon bijna rechtstreeks binnen rijden tot er voor mij ne pipo hem in achteruit vlamde en van rijstrook wilde veranderen. Hij knalt tegen mijne voorbumper met al als resultaat een dikke vette kras en enkel scheurtjes in de lak.
                Natuurlijk wilde die gast alles zo regelen zonder de verzekering. Wat een geluk dat ik al bij de verzekering geweest was voor het vignet op het inschrijvingsbewijs te laten kleven. Het groene verzekeringsbewijs zat vandaag al in de bus.

@Wimv911
                zorg in ieder geval voor een geldige verzekering want ge weet nooit wat ge tegen komt.

Morgenvroeg nu nog naar Alken en maar hopen dat ze daar niet moeilijk doen.

Attachments:
                • 20150630_140415.jpg
                0

@bladerunner: voor een buitenlandse verkoper is het niet evident dat hij de auto bij een belgisch keuringsstation aanbiedt.

@wimv911
                  : voor oldtimerkeuring moet je zelfs geen afspraak maken, maar ik had het toch ook gedaan. hoe het precies werkt op de website van autoveiligheid weet ik niet meer, want voor de DD moet je de NR plaat en datum eerste inschrijving ingeven.

keuring is eigenlijk identiek aan deze voor dagelijks gebruik, met uitzondering van CO test en banden.

zorg dat je zeker bij hebt voor de keuring:
                  het buitenlands inschrijvingsbewijs, het vignet 705, het inschrijvingsbewijs + verzekering van de plaat die je tijdelijk op de auto hangt, een brandblusser/gevarendriehoek/fluo hesjes (die mogen samen in een tas in de koffer zitten), gordels vastklikken op elke zitplaats (2+2), onderhoudsboekje of gebruikershandleiding is nvt voor oldtimer maar toch achter de hand houden net als een kopie van de verkoopovereenkomst.

een plaat voor een oldtimer kan je verzekeringsagent niet digitaal aanvragen zoals bij een DD. opsturen of persoonlijk langs gaan bij DIV satelietkantoor. dat hoeft niet Bxl te zijn, ze kennen die materie in elk kantoor. alleen zoals Rollie al schreef is er niet op elke dag een beambte van de douane aanwezig. op hun website vooraf kijken wanneer daar iemand van de douane aanwezig is. die dagen verschillen voor iedere locatie. ook daar heb je samen met vignet 705 een copy van de verkoopovereenkomst nodig EN houden ze het origineel buitenlands inschrijvingsbewijs achter. dus vooraf een copy maken als je dit bij de documentatie van de auto wil houden.

0

Als je zelf gaat, dien je, gezien ingevoerd vtg(douanevignet 705)een invoerkeuring te ondergaan,als oldtimer of gewone inschrijving.Hangt van jezelf af.
                    Beperking oldtimer:geen woon-werkverkeer en bezoldigd vervoer.Bijeen oldtimerkeuring zijn er meer visuele controles naast de essentiele zoals remmentest
                    enz. De preciese controle punten bij oldtimerkeuring vind je op de website van GOCA (keuring- oldtimer)
                    Best breng je zelf, na de keuring en bezoek aan je verzekeringsmakelaar die een vignet moet kleven op de aanvraag om inschrijving,de bundel binnen
                    bij DIV, voor jou bvb Alken.Daar weten ze evenveel als bij DIV Brussel hoor. Let wel:gezien ingevoerd voertuig moet je gaan als de douane er zijn:
                    maandagvoormiddag,woensdagvoormiddag en vrijdag de ganse dag.Je krijgt dan onmidddellijk een document met vermelding nummerplaat. Plaat en inschrijvingsbewijs worden opgestuurd.

0

Waarom gaat de verkoper niet zelf naar de keuring? Dan ben je toch zeker dat het in orde komt.

0
                    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.