Eerste kms met gereviseerde motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Eerste kms met gereviseerde motor

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb mijn eerste paar 100km gereden met de gereviseerde SC en ik dacht ik ga eens controleren of alles nog altijd goed vaststaat en of het olieniveau nog juist staat enz…
    Eigenlijk heb ik enkele vragen …
    [b]
    Wit spul in olievuldop[/b]
    Toen ik het oliepeil wilde controleren merkte ik op dat er een wit/geelachtig spul aan de dop hangt.
    Net alsof een waterkoker een defecte koppakking heeft

    Enkele uren nadat ik al dat wit spul had weggeveegd , legde ik aan ne kameraad uit wat ik voorhad en toen ik de vuldop losdraaide, zag ik ditmaal waterdruppels aan de vuldop hangen.

    Ik heb een gezocht via de zoekfunctie maar ik kan geen uitleg vinden .
    Nu ik veronderstel dat het wit spul daar is omdat de motor met dit koude weer niet echt op perfecte temperatuur komt en er zo condens ontstaat.
    Mijn olietemperatuur komt maar juist tot aan het einde van het onderste wit blokje op de meter
    Maar ik vraag het liever ook eens aan jullie ,want ik maak me er toch zorgen over.

    Inhouden op 5500 tpm
    Sinds de revisie draait en start de motor steeds perfect
    Warme motor 1.5bar oliedruk op ralentie en tot 4.5bar in toeren

    Al moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb dat ze op 5500 tpm precies een beetje inhoudt.

    Versnellingsbak.
    De eerste versnelling durft soms al eens te kraken als de motor warm is.
    ook is deze versnelling nogal stroef en soms springt ze al eens uit versnelling – dit is denk ik omdat ik ze niet goed in versnelling stond
    De tweede versnelling gaat ook nogal stroef ( kraakt niet )

    Bij mijn eerste testrit ( toen de motor stuk is gegaan , had de versnellingsbak deze problemen niet , of heb ik ze alleszins niet opgemerkt )

    Koudstart
    Wanneer de motor gestart wordt als ze koud is dan heb ik de eerste 30 sec een gevarieerd toerental ( motor springt van 1000tpm naar 2000 en terug naar 1000tpm )
    Na 30sec draait de motor op 2000 tpm gedurende 1 minuut om vervolgens te zakken naar 900 tpm
    Bij warme motor geen probleem maar als ik de motor 10min stilzet dan draait de motor nadien opnieuw aan 2000tpm

    Heeft er iemand een idee hoe ik de verschillende problemen kan oplossen.

    Mvg, Guy

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • :respect2: :respect2: :respect2:

        :respect2: :applaus: :first:

          Guy ze beleeft haar tweede jeugd en soms is dat nog veel intenser . 😉

            Schoon hoe ze met haar kontje schudt (in tweede helft van het filmpje)

            Ja ja , Met haar 32 lentes mag ze er nog zijn LOL

              Mooi om zien .

                Nice……. 8)

                    Zeker weten dat er een filmpje gemaakt zal worden. Ik ben ook benieuwd naar de resultaten van de skyline die nu op stage 2 komt (heeft nu al 350pk)

                    Voor de p is het nu wat fine-tunen . Na 10j stilstaan komen er waarschijnlijk nog wel wat problemen te voorschijn.

                    Vandaag ook mijn tandwieltjes toegekregen van jan van gorp uit geel dus kan dit ook van de to do lijst afgestreept wotden

                    mvg guy

                      Komt weeral goed. Neem je wat film op tijdens de dynorun ? :lekker:

                        Omdat ik liever een panne heb op 10-20km van mijn deur dan op 120km
                        Ik schreef 25km gemiddeld maar er zijn dagen geweest van 50-60km en soms gewoon naar de krantenwinkel.

                        Vandaag de rotor gewisseld en het probleem van de 5500 rpm is verdwenen.
                        Na een 30min ne kameraad gaan halen om de mr te vergelijken met de P en de P is een pak sneller .

                        Afspraak voor afstelling en dyno is ook gemaakt bij PPE .

                        Voorlopig niets als goed nieuws dus . In het weekend de versnellingsbak aanpakken

                        mvg guy

                          @ Morris52: waarom doe je eens geen rustig ritje naar zee of zo ipv de korte ritjes rond de garagebox ?

                            Wim

                              [quote=”Morris52″ post=116652]
                              Gebeurd deze regeling aan de versnellingspook zelf Wim ?[/quote]

                              Nee, de afstelling moet je echt doen onder het deksel achter de 2 stoelen.
                              En daar zit het schuif mechanisme en de schakel kruis stuk, en laatst genoemde moet echt speling vrij zijn.
                              En als hij op de schuif vertanding niet perfect uitgelijnd staat heb je problemen.

                                Idd Wim je verwoord het beter dan ik deed : het is niet zo dat de versnelling eruit springt bij optrekken zoals een defecte motorophanging dit zou veroorzaken.
                                Maar het is meer dat de 1ste versnelling precies niet diep genoeg gegaan is omdat ze stroef is en wanneer ik de koppeling op laat komen, springt ze direct uit versnelling

                                Ik moet er wel bijzeggen dat dit tot nu toe maar 2-3 keer gebeurd is , temeer omdat ik er nu op let dat ze goed ingeschakeld is.

                                Gebeurd deze regeling aan de versnellingspook zelf Wim ?

                                Morgen gaat de P naar Power Plus Enginering om een afspraak te maken .
                                Dan laat ik de motor afstellen (ook CO ) en daarna een Dynotest
                                Zal wel pas voor februari zijn maar omdat we met 4 auto’s (Skyline R33 ,Audi S3 en ne Beamer ) gaan , gaan we de afspraak nu al maken.
                                Mijn euveltjes moeten dus tegen die tijd ook opgelost zijn

                                @ Bully , vacuumvervroeger had ik getest vooraleer ze te monteren , maar je geeft me wel het idee om eens te zien of er geen vacuumlekken zijn.

                                Ik heb ook gemerkt dat de USrotor , die geen onderbreker heeft het effect van inhouden vermindert.
                                Heb deze echter opnieuw vervangen omdat ik niet volgas wil vertrekken op het moment dat de eerste uit versnelling gaat , zonder begrenzer zou dit niet goed komen.

                                Wim

                                  [quote=”Morris52″ post=116531]

                                  Versnellingsbak.
                                  De eerste versnelling durft soms al eens te kraken als de motor warm is.
                                  ook is deze versnelling nogal stroef en soms springt ze al eens uit versnelling – dit is denk ik omdat ik ze niet goed in versnelling stond
                                  De tweede versnelling gaat ook nogal stroef ( kraakt niet )

                                  Bij mijn eerste testrit ( toen de motor stuk is gegaan , had de versnellingsbak deze problemen niet , of heb ik ze alleszins niet opgemerkt )[/quote]

                                  Als dat niet was bij de eerste rit(ten) > denk ik toch dat de bak niet goed afgesteld is.
                                  En daar zijn ze gevoelig voor.
                                  Vooral als de uitlijning van 1 naar 2 niet precies staat komt deze niet goed in versnelling, met uitspringen (stroef gaan) als gevolg

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.