- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
7 januari 2013 om 23:44
Ik heb mijn eerste paar 100km gereden met de gereviseerde SC en ik dacht ik ga eens controleren of alles nog altijd goed vaststaat en of het olieniveau nog juist staat enz…
Eigenlijk heb ik enkele vragen …
[b]
Wit spul in olievuldop[/b]
Toen ik het oliepeil wilde controleren merkte ik op dat er een wit/geelachtig spul aan de dop hangt.
Net alsof een waterkoker een defecte koppakking heeftEnkele uren nadat ik al dat wit spul had weggeveegd , legde ik aan ne kameraad uit wat ik voorhad en toen ik de vuldop losdraaide, zag ik ditmaal waterdruppels aan de vuldop hangen.
Ik heb een gezocht via de zoekfunctie maar ik kan geen uitleg vinden .
Nu ik veronderstel dat het wit spul daar is omdat de motor met dit koude weer niet echt op perfecte temperatuur komt en er zo condens ontstaat.
Mijn olietemperatuur komt maar juist tot aan het einde van het onderste wit blokje op de meter
Maar ik vraag het liever ook eens aan jullie ,want ik maak me er toch zorgen over.Inhouden op 5500 tpm
Sinds de revisie draait en start de motor steeds perfect
Warme motor 1.5bar oliedruk op ralentie en tot 4.5bar in toerenAl moet ik wel zeggen dat ik de indruk heb dat ze op 5500 tpm precies een beetje inhoudt.
Versnellingsbak.
De eerste versnelling durft soms al eens te kraken als de motor warm is.
ook is deze versnelling nogal stroef en soms springt ze al eens uit versnelling – dit is denk ik omdat ik ze niet goed in versnelling stond
De tweede versnelling gaat ook nogal stroef ( kraakt niet )Bij mijn eerste testrit ( toen de motor stuk is gegaan , had de versnellingsbak deze problemen niet , of heb ik ze alleszins niet opgemerkt )
Koudstart
Wanneer de motor gestart wordt als ze koud is dan heb ik de eerste 30 sec een gevarieerd toerental ( motor springt van 1000tpm naar 2000 en terug naar 1000tpm )
Na 30sec draait de motor op 2000 tpm gedurende 1 minuut om vervolgens te zakken naar 900 tpm
Bij warme motor geen probleem maar als ik de motor 10min stilzet dan draait de motor nadien opnieuw aan 2000tpmHeeft er iemand een idee hoe ik de verschillende problemen kan oplossen.
Mvg, Guy
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.