Eerste Porsche

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eerste Porsche

• Maker
    Discussie

• Maxence
    Deelnemer

Hallo,

Al jaren ben ik een Porsche-fan, maar nu is het moment aangebroken dat ik rustig begin uit te kijken naar mijn eerste eigen Porsche.

Het is de bedoeling dat het een niet te duur projectje wordt. De Porsche zou ik namelijk graag gebruiken om af en toe eens een circuitdagje mee te pikken en om de zondag gewoon eens mee te gaan rijden als hobby.

Nu was mijn vraag welke serie ik hiervoor het best zoek, welke motor en wat mijn eventuele kosten en mogelijkheden zijn. De bedoeling is om een zo leuk en betrouwbaar mogelijke combinatie te vinden.

Tips en ervaringen zijn meer den welkom.

Alvast bedankt!

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Ik denk dat die 10000 zelfs al te weinig is om een deftige 944turbo te kopen en “trackklaar” te krijgen…

Anoniem

rjf schrijft:

… en dat valt zeker buien je budget 😉

Misschien niet hé, hij heeft nog altijd geen bedrag genoemd, alleen maar “niet te duur”…dat is zeer relatief… 😉
          Ik zou toch aanraden om eerst eens wat uitgebreid lectuur door te nemen zodat men wat beter weet waar men aan begint, want een 911 van ’85 met 2.4 motor overwegen 🙄 …
          En tegelijk inderdaad eens goed rekenen hoeveel het mag kosten: 10.000 of 20.000 of 30.000 of misschien meer ?

koop jezelf een mooie 964
            in mijn ogen heb je dan het beste van beide werelden
            heb ik al gezegd dat ik er ééntje heb 😆

rjf

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten …

Van wat ik hoor: vergeet een stock carerra als je echt wil gaan tracken… moet je al voor een Turbo/RS gaan en dat valt zeker buien je budget 😉

Anoniem

Mackenzie schrijft:

Hallo,

Het is de bedoeling dat het een niet te duur projectje wordt. De Porsche zou ik namelijk graag gebruiken om af en toe eens een circuitdagje mee te pikken en om de zondag gewoon eens mee te gaan rijden als hobby.
                Alvast bedankt!

Welkom Makenzie,
                Vrees dat je hier al met een dilemma zit.

Van harte welkom hier .
                  Nette voorstelling .
                  Als je iets zoekt om af en toe een trackday te doen , maar niet te duur denk ik toch dat een 911 afvalt .
                  Daar mag je al vlot op 20.000€ rekenen en dan nog tussen 5 en 10.000 aan de kant houden voor onderhoud en stukken .
                  Als dat het bedrag is dat je in je hoofd hebt is het goed .
                  Anders zou ik gaan kijken voor een leuke 944 turbo of S2 of 968.
                  Hier vind je al iets voor de helft van dat bedrag .
                  Zijn leuke rijderswagens en schitterend voor trackdays door hun mooie gewichtsverdeling

Anoniem

Welkom ,

Zoals Wim al aangaf zou ik eventeel kijken voor een 3.2 .
                    Maar ik vrees dat een 3.2 bijna naar de prijs van een 964 aan het gaan is .

Misschien eens voor je zelf duidelijk je budget opstellen en dan eens beginnen kijken wat je daarvoor kan krijgen of doen .
                    Daarna zal het je voorkeur of liefde voor een type wagen zijn dat bepalend is .
                    Funny

Wim

Mackenzie schrijft:

Ik heb onlangs een 911 2.4 zien staan van 1985, maar ik vindt niet zoveel info over deze motor…

Kan ik geloven, in dit bouwjaar hoort een 3.2 thuis. 😉

Maar als je dan toch voor de 911 serie gaat, neem dan een 3.0 of een 3.2, deze zijn relatief de sterkste motoren uit het luchtgekoelde segment.

Hallo,

Sowieso had ik het graag binnen de 911 reeks gehouden. Maar ik twijfel tussen de verschillende serie’s. De 964 vindt ik persoonlijk super mooi maar die schijnt dan weer niet zo goed te zijn om eraan te werken en qua onderhoudskosten…

De mag ook een oudere wagen zijn hoor…

Indien een luchtgekoelde motor betrouwbaar blijkt te zijn vormt dit voor mij geen probleem.

Ik heb onlangs een 911 2.4 zien staan van 1985, maar ik vindt niet zoveel info over deze motor…

Het is de bedoeling om de wagen beetje als trackcar te gaan gebruiken maar met behoud van zijn originele charme, dus ik zoek een potent chassis met een potente motor…

Alvast bedankt.

Voor een goedkoop project vallen er volgens mij al een heleboel af Wim 😉
                          Zou ik persoonlijk alles met 911 al links laten liggen.

Alhoewel, deze
                          http://link.marktplaats.nl/494861478
                          maar het lijkt mij dat de prijs niet helemaal klopt 😕
                          Want dan zet ik hem zelf nog wel erbij voor de deur.

Wim

Welkom Hallo

Misschien even wat duidelijker omschrijven wat je wensen zijn.
                            Type Porsche wat je zoekt, water of lucht gekoeld.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.