eerste Porsche aankopen

Home Forum Porsche Talk eerste Porsche aankopen

• Maker
    Discussie

• Bart
    Deelnemer

hallo,

Ik zou graag mijn eerste Porsche aankopen. Aangezien mijn budget beperkt is tot €50000 is mijn keuze gevallen op de 997.
      Hier zoek ik tussen 2007 en 2010 met zo weinig mogelijke kms.

Mijn voorkeur gaat uit naar een S omdat die iets breder is achteraan.
      qua veiligheid opteer ik een 4, maar dan zie je meestal het budget redelijk stijgen.

Zijn er zaken waar ik rekening met moet houden?
      “kinderziektes” of bepaalde werken die moeten uitgevoerd geweest zijn?
      andere tips?

alvast bedankt!

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Hela hela, mijn 4S die ergens anders gaat slapen?? Alhoewel, Patrick, ik denk dat gij daar heel goed voor zou zorgen! Als ik zie hoe uw Boxster goed onderhouden is :respekt: :respekt: :respekt:

Verder ben ik wel benieuwd naar die man logic.

Maar moeten we eigenlijk de topic opener niet helpen? Ik ben alvast niet echt objectief meer, actief wel, want het is hier vandaag nog cabrioweer :driver: :driver: :driver: tot straks! :happydance:

Sensa, de witte mag gerust in mijn garage staan. Ben zelfs bereid er af en toe een toerke mee te doen. Je leest hier toch dat lang stilstaan niet goed is voor een auto, laat staan voor een Porsche.
          Op die manier hoef je de wagen niet weg te doen. En de 964 kan dan in de vertrouwde garage staan. Je hoeft je ook niet op te jagen voor verbouwingen.
          We zullen dat eens bespreken tussen :drink: .
          😉

Sensa toch. Een beetje man-logic toepassen en je vindt zo plaats voor een uitbreiding voor wel 4 of 5 Porsches… :popcorn:

XXX

@Sensa – vlug verbouwen dan maar :engeltje:

Is het dus zoiets dat je wil kopen? Deze is van 2007 en heeft nu +- 95.000 km. Is (nog) niet in de verkoop, maar gaat er misschien in. Want het zou kunnen dat mijn werkgever mij naar “verweggisstan” stuurt en dan overweeg ik om 1 van de 2 (997 of 964) te verkopen. Ik heb momenteel in mijn garage in Belgie maar plaats voor 1 :bounce: en het is dus of verbouwen (wat ik van plan ben en dan kan ik gaan naar 3 stuks) of eentje weg. Mijn verstand is het nog niet eens met mijn hart en mijn vrouw is het niet mij mee eens.

20161002Springboksuitstap.jpg

interieur.jpg

IMG_0581.JPG

IMG_0528.JPG

IMG_0531.JPG

Ik kan BC cars bijtreden dat je een 4 of 4S vooral koopt voor de looks.
                  Ikzelf heb hem gekocht voor de dikke kont en de reflector -> dat achteraanzicht is uniek.

997 4S :first:

Welkom en succes bij het zoeken naar je droom Porsche. :drink:

[hide] @OP: Even over het argument C4 en veiligheid.
                      Bij normaal straatgebruik en geschikte banden voor het weertype is er niks onveilig aan een C2. Je moet al gestoorde dingen gaan doen, of met totaal foute banden of versleten banden onderweg zijn eer die gevaarlijk wordt ! Ik heb bij mijn aankoop ook daarover gepeinsd, veel op fora gelezen, hopen scary stories (vooral uit amerikaanse hoek dan, maar we weten allemaal hoe goed die kunnen rijden). Uiteindelijk toch voor de gewone C2 gekozen. En achteraf kan ik als ervaringdeskundige (kuch pffff) met een gerust geweten zeggen dat het IMO allemaal praatjes voor de vaak zijn. C4 enkel zinvol in winterse klimaten als je op ijs en sneeuw onderweg bent. Dus je moet jezelf afvragen:
                      – wil ik de brede kont : JA -> pak C4 NIET PERSE -> pak C2 en spaar geld uit
                      – rij ik op sneeuw en ijs : JA -> pak C4 NEEN -> pak C2 en spaar geld uit.
                      Over de S spreek ik niet, totaal nutteloos geld wegsmijten, ook weer IMO, YMMV

EN YellowSub heeft een goed argument, bekijk ook eens een Cayman (tenzij je al van kindsbeen kwijlt op de mooie heupen van de 911) !
                      [/hide]

Succes, maar er is meer dan één koe die Blaar heet. Je zoekt dus een 911. Maar voor dat budget was mijn 981 maar 13 maand in plaats van 9 jaar…

breed of niet breed, ze zijn gewoon mooi.. :music: ., succes met de zoektocht.. :up:

Succes met uw zoektocht.
                            Een S is niet breder vanachter, wel een 4(S)

Een S is niet breder
                              Een 4 en 4S dan weer wel

Succes met de zoektocht!

lucky you, succes met je zoektocht :up:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.