- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 april 2014 om 11:56
Beste forummers,
Sinds januari, na een lange zoektocht (sinds 2008 ongeveer), zijn wij blije P-Boxster bezitters.
Bouwjaar 2001 – 2.7 motor – manueel – 67.000 km – BE-wagen met volledige historiek (A-Z).Onze rij-ervaring met de wagen is zéér positief. Voor we de Boxster kochten hadden we een BMW 318 Cabrio als “weekendwagen” waar we 10 jaar véél plezier heb aan beleefd. Doch het rijden met een Boxster is een heel andere ervaring.
Ik heb geen AKK gedaan en hebben deze op eigen risico gekocht. Hij heeft ondertussen 68.000 km maar op 25.000 werd er een nieuwe moter gestoken dus deze is eigenlijk nog maar goed ingereden. De koppeling is redelijk hard maar ik heb deze nog niet kunnen vergelijken door met een andere te rijden. Ondanks de nieuwe banden heb ik soms wat trillingen op het stuur bij snelheid van om en bij de 120km/u.
De technische keuring was niet zo’n leuke ervaring want er was een probleem met de CarPass. Deze vertoonde 2 onregelmatigheden. Ik viel bijna van mijne stoel daar de kilometerstanden plots schommelingen vertoonde van ca 63.000 naar 80.000 om dan terug te vallen naar ca 64.000. Het jaar nadien van ca 65.000 naar 90.000 km om dan opnieuw terug te vallen naar ca 66.000 km (en dit telkens na de winterperiode). Onmiddellijk de vorige eigenaar ingelicht en die was niet echt blij. Hij was er 200% zeker van dat er niet mee gesjoemeld is geweest. Aanvraag ingediend bij CarPass en daar hebben ze na onderzoek mijn aanvraag tot correctie aanvaard. Conclusie is dat de CarPass een degelijk controleinstrument is maar dat er toch fouten kunnen insluipen.
Ik moest wat wennen aan de zithouding (stuur) dat enkel naar voor of achter kan worden geschoven en niet in de hoogte verstelbaar is. Ik prijs mij gelukkig dat ik niet van de grootste ben. De bijgeluiden van een cabrio zijn er wel maar toch veel minder dan bij de BMW.
Telkens ik de P start komt er een mooie glimlach tevoorschijn. Zelfs na een aantal dagen heeft de wagen absoluut geen last van “blauwe rook”. Alleen mag ik hem/haar niet te lang stationair laten draaien in de garage bij het buiten rijden want anders hangt er in de garage een scherpe geur van uitlaatgassen. De auto heeft “nog” geen last van lekkages (gelukkig) en hopelijk blijft dit zo maar dat heb je natuurlijk niet zelf in de hand.
Het is een leuk “hebbeding” en met dit voorjaarsweertje genieten mijn vrouwtje en ikzelf er met volle teugen van. Het gemiddelde verbruik ligt tussen de 9 en 9,5 liter/100 km. Wij zijn rustige chaufeurs en houden van het gezellige cruisen. Toch is het leuk om weten dat er meer dan voldoende PK’s aanwezig zijn om deze in bepaalde situaties te kunnen gebruiken.
Tot hier de eerste rij-impressie met onze fantastische Boxster en hopelijk mogen we er nog jaren plezier aan beleven. Tot misschien wel op één van de meetings in de zomer.
Beste groeten en veel rijplezier aan allen!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.