Eerste Porsche: Een Boxster (?)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eerste Porsche: Een Boxster (?)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Enkele jaren terug heb ik via een verhuurbedrijf met een Cayman S gereden. In feite was het gewoon voor de fun, en verwachtte ik er niet zo heel erg veel van (alhoewel ik altijd al wel een beetje een autofreak ben geweest). Toen begon het: ik werd gek van Porsche, want man: was dat me een auto. Natuurlijk begon m’n enthousiasme wat te temperen toen ik de prijs wist van dergelijk genot. Ik werd wat realistischer en de tijd ging voorbij, maar het bleef kriebelen. Al die tijd dacht ik: Waarom geen Boxster tweedehands? Het is betaalbaarder, evengoed recent (ik heb liever een recenter model omwille van diverse redenen (maar veiligheid en luxe zijn de belangrijkste)) en biedt misschien evenveel fun. Plus: de Boxster is een cabrio. Toen heb ik op tijd van een jaar 2 maal de Boxster gehuurd en was me dat een wagen. De fun van het rijden was zo mogelijk nog groter, en dat puur door het cabriorijden. Een bevlieging is dit allerminst, ik loop hier al jaren mee, ben ondertussen 32 en oud genoeg om realistische eisen te stellen 🙂 Ik heb ook al met een Gallardo gereden, maar dat is ietsjes buiten m’n mogelijkheden 😉 Waarom dan een Porsche? Het bracht me in ‘hogere’ sferen, is kwaliteitsvol, exclusief genoeg, luxueus genoeg en heeft meer dan genoeg punch in huis. Het ‘gevoel’ gaat gewoon niet over en de kriebel in m’n buik wordt steeds erger: tijd dus voor een Boxster in huis te halen. Dat speciaal gevoel wil ik natuurlijk zo lang mogelijk houden en de Boxster zou ook in de garage staan om enkel te dienen als ‘zondagsauto’ of op specialere momenten.

    Nu heb ik al eens zitten kijken en het verschil in prijs is soms enorm. Invoeren uit Duitsland is zo mogelijk nog goedkoper. Hebben jullie tips? Wat gaat me dit kosten (buiten de prijs die ik er wil aan geven, zo’n 30.000 euro)? Nog iets dat ik moet weten over de Boxster?

    Alvast heel erg bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
    • Neen 🙁

      Ik schuim nog steeds geregeld wat 2dehandssites af en ik verlekker me echter meer en meer op de laatst gefacelifte Boxster (dus van het vorige model, met vooral de mooiere ‘kont’ 😉 ), en als ik heel eerlijk mag zijn ziet het nieuwe model er nog beter uit :s Maar ik moet realistisch zijn: het zal wel nog enkele jaren duren alvorens die laatste op de 2dehandsmarkt wordt gesmeten tegen mijn vooropgestelde rond-de-30.000 euro-prijs. Maar… de gefacelifte Boxster zie je meer en meer verschijnen en binnenkort ga ik toch eens een beslissing moeten nemen want een mens kan blijven wachten 😉

      Dat is echter niet alles: Er is een complicatie bijgekomen, maar het is een leuke complicatie :). Binnenkort komt er een eerste gezinsuitbreiding en dan stelt de vraag zich onvermijdelijk. Moet ik gaan voor mezelf: een betaalbare Boxster kopen en het ‘pure’ tweezitter-roadstergevoel dat ik ‘wou’ achternagaan? Maar zou ik daar dan wel ‘genoeg’ mee rijden? Of koop ik me toch beter een 911, in feite boven m’n budget, maar die zeker meer zal gebruikt worden door z’n 2+2 plaatsen? Ach, waarom zijn keuzes zo moeilijk :s

        Is er ondertussen al iets ondernomen wat wij nog niet weten 😀

          [quote=”911-lover” post=94918]Die 22.000€ per jaar is je reinste bullshit.
          Als dat zo was , was de mijne al lang de deur uitgevlogen .
          [/quote]

          Het kan natuurlijk zijn dat hij het heeft over zijn eigen wagens die hij verhuurd (maar dan nog 😉 ). Zo’n Porsche uit een verhuurbedrijf zou ik nooit tweedehands kopen, als je weet dat er velen die auto’s niet bepaald met respect behandelen en zich John Woo wanen op de baan. Zo vertelde de eigenaar me ooit eens dat er één iemand zelfs in geslaagd was de gloednieuwe Cayman S te gaan molesteren op een deel van de vlieghaven van Deurne. Die had er niet beter op gevonden dan constant ‘sprintjes’ te doen over de tarmac totdat de versnellingsbak het begaf (waarschijnlijk door overdreven ‘expertise’).

            Er is maar één manier om daar mee om te gaan: de gewenning uitstellen door niet elke dag rond te rijden, maar sporadisch.

            Ben je wel al aan de vrouw? :mrgreen:

              @Jol ,ik ga het houden bij een 3 .
              Zou jij zoveel geweld wel aankunnen 😉 .

                [quote=”mark986″ post=94961]als je in het buitenland zou zoeken, zou ik sowieso voor de S gaan (ivm de BIV, 155kw bestaat daar niet)

                Hangt er allemaal vanaf waar je tevreden mee bent. Mijn eerste boxster was een 204pk 2.5. Toen niets gewoon en ruim voldoende. Nu een 2003 2.7 en mis toch wel wat push. Mijn broerke onlangs laten rijden en die wist ni wat er gebeurde…. Alles went natuurlijk.
                .[/quote]

                Wel ja, in principe vind ik het een beetje gevaarlijk om over ‘gewenning’ te praten. Alles went. Rij je elke dag met een Veyron rond, dan is dat ook niets speciaals meer na verloop van tijd. Er is maar één manier om daar mee om te gaan: de gewenning uitstellen door niet elke dag rond te rijden, maar sporadisch.
                Ik rij elke dag met een Alfa 147 met 120pk, als ik dan overschakel naar een 2.7 dan verschijnt er spontaan een glimlach op m’n gezicht. Zou er dan een grotere glimlach verschijnen met een Boxster S? Waarschijnlijk wel, maar de stap tussen een Boxster en een Boxster S tov m’n alledaagse auto zou veel kleiner zijn. Het is een beetje een tweestrijd 🙂

                  Allez Funny binnenkort een GT2 😈
                  Bel me dan maar voor uw GT3 :mrgreen:

                    Ieder moet het voor zich uitmaken maar toch zou ik gaan voor een S .
                    Niet dat ik dagdagelijks met mijn P rij en dan de stenen uit de grond wil sleuren ,maar na verloop van tijd ga je toch dat beetje meer Vermogen verlangen willen .
                    Dan ga je opnieuw je wagen verkopen (mssch wat op verliezen) is je biv verloren + je mag bij een andere opnieuw biv betalen enz ..
                    Denk er even over na .Mij is het zo al een paar keer overkomen .

                      blijft een porsche voor iets hé :engeltje:

                        [quote=”mark986″ post=94961]Het cabrio rijden is héél persoonlijk. De ene vind het wauw en de andere vind het maar niks. Ik vind het wauw maar zodra je autosnelweg gaat doen, vind ik er nu ook weer niets meer aan.[/quote]
                        +1
                        Maar gelukkig gaat de kap vlot open en dicht.

                        [quote=”mark986″ post=94961]Kapje open is puur om te cruisen.[/quote]
                        Inderdaad, maar dat cruisen mag zeker ook met wat pit 😉 gebeuren.

                          als je in het buitenland zou zoeken, zou ik sowieso voor de S gaan (ivm de BIV, 155kw bestaat daar niet)

                          Hangt er allemaal vanaf waar je tevreden mee bent. Mijn eerste boxster was een 204pk 2.5. Toen niets gewoon en ruim voldoende. Nu een 2003 2.7 en mis toch wel wat push. Mijn broerke onlangs laten rijden en die wist ni wat er gebeurde…. Alles went natuurlijk.

                          Het cabrio rijden is héél persoonlijk. De ene vind het wauw en de andere vind het maar niks. Ik vind het wauw maar zodra je autsnelweg gaat doen, vind ik er nu ook weer niets meer aan. Een beetje zoals Triumph hier al had gezegd. Kapje open is puur om te cruisen.

                            Merci 🙂

                            (eerst tussen de lijnen: mis je met een Cayman het cabriorijden dan niet? 🙂 )

                            Ik zit in een stiel waar ik spijtig genoeg veel mensen zie ‘gaan’. Meestal is dat op oude leeftijd, maar niet altijd. In het begin dacht ik daar niet veel bij na, maar op een bepaald moment begon het me toch te dagen. Wat als er iets komt te gebeuren met je gezondheid en je hebt nooit je droom kunnen verwezenlijken? Als je de kans krijgt om een droom waar te maken dan moet je dat gewoon doen en niet blijven dromen. Natuurlijk moet dat met de nodige dosis gezond verstand en realisme gebeuren, maar het motto moet eigenlijk wat meer zijn: Pleasure before business.

                            Op dit moment twijfel ik nog een beetje tussen een Boxster S en een gewone versie. Ik vond de gewone Boxster feitelijk al genoeg pit hebben… Als ik het goed voorheb dan is het verschil in rijtaks zo’n 300 euro per jaar. Dat moet ik dus ook in rekening houden.

                            XXX

                              Welkom :relaxman:
                              Ik ben enkele jaren terug ook eens in een Cayman gestapt op circuit (Geo Parc in Frankrijk). Ben uitgestapt, naar ‘t vrouwtje gebeld ‘n gezezgd dat ze maar moest beginnen sparen voor mijn 50ste verjaardag…. Je bent er wat vroeger mee, proficiat zou ik zeggen, ik had al veel eerder de stap moeten zetten. Succes :driver:

                                pneusonline.be is zelfde site als autobandenmarkt.be
                                😎

                                  Kijk dat bedoel ik.
                                  Pneusonline is ook voordelig zonder op kwaliteit in te boeten.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.