- Dit onderwerp bevat 49 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 april 2012 om 12:31
Hallo,
Enkele jaren terug heb ik via een verhuurbedrijf met een Cayman S gereden. In feite was het gewoon voor de fun, en verwachtte ik er niet zo heel erg veel van (alhoewel ik altijd al wel een beetje een autofreak ben geweest). Toen begon het: ik werd gek van Porsche, want man: was dat me een auto. Natuurlijk begon m’n enthousiasme wat te temperen toen ik de prijs wist van dergelijk genot. Ik werd wat realistischer en de tijd ging voorbij, maar het bleef kriebelen. Al die tijd dacht ik: Waarom geen Boxster tweedehands? Het is betaalbaarder, evengoed recent (ik heb liever een recenter model omwille van diverse redenen (maar veiligheid en luxe zijn de belangrijkste)) en biedt misschien evenveel fun. Plus: de Boxster is een cabrio. Toen heb ik op tijd van een jaar 2 maal de Boxster gehuurd en was me dat een wagen. De fun van het rijden was zo mogelijk nog groter, en dat puur door het cabriorijden. Een bevlieging is dit allerminst, ik loop hier al jaren mee, ben ondertussen 32 en oud genoeg om realistische eisen te stellen 🙂 Ik heb ook al met een Gallardo gereden, maar dat is ietsjes buiten m’n mogelijkheden 😉 Waarom dan een Porsche? Het bracht me in ‘hogere’ sferen, is kwaliteitsvol, exclusief genoeg, luxueus genoeg en heeft meer dan genoeg punch in huis. Het ‘gevoel’ gaat gewoon niet over en de kriebel in m’n buik wordt steeds erger: tijd dus voor een Boxster in huis te halen. Dat speciaal gevoel wil ik natuurlijk zo lang mogelijk houden en de Boxster zou ook in de garage staan om enkel te dienen als ‘zondagsauto’ of op specialere momenten.
Nu heb ik al eens zitten kijken en het verschil in prijs is soms enorm. Invoeren uit Duitsland is zo mogelijk nog goedkoper. Hebben jullie tips? Wat gaat me dit kosten (buiten de prijs die ik er wil aan geven, zo’n 30.000 euro)? Nog iets dat ik moet weten over de Boxster?
Alvast heel erg bedankt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.