Eerste Porsche: Een Boxster (?)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eerste Porsche: Een Boxster (?)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Enkele jaren terug heb ik via een verhuurbedrijf met een Cayman S gereden. In feite was het gewoon voor de fun, en verwachtte ik er niet zo heel erg veel van (alhoewel ik altijd al wel een beetje een autofreak ben geweest). Toen begon het: ik werd gek van Porsche, want man: was dat me een auto. Natuurlijk begon m’n enthousiasme wat te temperen toen ik de prijs wist van dergelijk genot. Ik werd wat realistischer en de tijd ging voorbij, maar het bleef kriebelen. Al die tijd dacht ik: Waarom geen Boxster tweedehands? Het is betaalbaarder, evengoed recent (ik heb liever een recenter model omwille van diverse redenen (maar veiligheid en luxe zijn de belangrijkste)) en biedt misschien evenveel fun. Plus: de Boxster is een cabrio. Toen heb ik op tijd van een jaar 2 maal de Boxster gehuurd en was me dat een wagen. De fun van het rijden was zo mogelijk nog groter, en dat puur door het cabriorijden. Een bevlieging is dit allerminst, ik loop hier al jaren mee, ben ondertussen 32 en oud genoeg om realistische eisen te stellen 🙂 Ik heb ook al met een Gallardo gereden, maar dat is ietsjes buiten m’n mogelijkheden 😉 Waarom dan een Porsche? Het bracht me in ‘hogere’ sferen, is kwaliteitsvol, exclusief genoeg, luxueus genoeg en heeft meer dan genoeg punch in huis. Het ‘gevoel’ gaat gewoon niet over en de kriebel in m’n buik wordt steeds erger: tijd dus voor een Boxster in huis te halen. Dat speciaal gevoel wil ik natuurlijk zo lang mogelijk houden en de Boxster zou ook in de garage staan om enkel te dienen als ‘zondagsauto’ of op specialere momenten.

    Nu heb ik al eens zitten kijken en het verschil in prijs is soms enorm. Invoeren uit Duitsland is zo mogelijk nog goedkoper. Hebben jullie tips? Wat gaat me dit kosten (buiten de prijs die ik er wil aan geven, zo’n 30.000 euro)? Nog iets dat ik moet weten over de Boxster?

    Alvast heel erg bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
    • Ikzelf voorbanden (225/40/18) Conti Sportcontact met “N” codering: 179 euro /stuk

        Potenza S-02 225/50 ZR16 ZR JZN3, N3 bij Autobandenmarkt.be voor 139,60. Reken daar nog wat kosten bij voor montage.

        (Is maar een voorbeeldje, ook bij de bandencentrales kan je scherpe prijzen krijgen)

          [quote=”patrickvb” post=94931]Nieuwe achterbanden voor een boxster: tussen de 300 en de 350 EUR (voor een premium merk)indien wagen is uitgerust met een ‘gewone’ bandenmaat.[/quote]

          Valt nog mee: ik betaal nu 250 euro per achterband voor m’n Bridgestone Potenza’s (215), en dat voor een Alfa Romeo 147 :s Nuja: ik wist de prijs tot voor kort niet en dat is ook goed voor één keer 😉

            Dat zijn OPc prijzen waarschijnlijk, niet veel mis mee en je koopt “a piece of mind” erbij.
            ‘t Probleem is dat’t meestal niet bij dat onderhoud blijft, een luchtmassameterke hier en wat brol daar en je zit snel aan rond de 2000 Euro…

              En dan de gebruikelijke kosten …

              650 EUR gemiddeld voor een groot onderhoud
              800 EUR gemiddeld voor nieuwe achterbanden
              500 EUR gemiddeld voor nieuwe voorbanden

              Maar je kunt natuurlijk ook naar garages gaan waar je NIET wordt afgezet :mrgreen:

              Die prijzen zijn echt veel te hoog :wtf:

                Nieuwe achterbanden voor een boxster: tussen de 300 en de 350 EUR (voor een premium merk)indien wagen is uitgerust met een ‘gewone’ bandenmaat.

                  Oef, dat dacht ik ook al. Heb hier even de kosten van een 911 Carrera 4S gebruiker opgezocht:

                  1600 EUR per jaar aan wegentaks
                  2400 EUR aan volledige omnium per jaar

                  En dan de gebruikelijke kosten …

                  650 EUR gemiddeld voor een groot onderhoud
                  800 EUR gemiddeld voor nieuwe achterbanden
                  500 EUR gemiddeld voor nieuwe voorbanden

                  Groot verschil dus 🙂

                    Die 22.000€ per jaar is je reinste bullshit.
                    Als dat zo was , was de mijne al lang de deur uitgevlogen .
                    En ja , ik zit in de categorie die onder de 5000km per jaar rijdt (ver eronder zelfs)
                    En afschrijving ❓ ❓ ❓
                    7,5 jaar geleden cash betaald ( wat ik niet cash kan betalen wil ik niet hebben) en een paar weken geleden is een identiek exemplaar met een iets hogere kilometerstand in Essen verkocht voor bijna 20.000€ meer dan ik destijds betaald heb .
                    Cru gezegd verdien ik er dus aan door de jaren heen .

                      BC omzetten naar andere taal is niet mogelijk, althans niet volgens OPC.
                      Meine spreht immer Deutsch…

                      Taegeswegstrecke zurückgesetzt :mrgreen:

                        Normaal moet een gps en boordcomputer om te zetten zijn naar het Nederlands .
                        Invoer is vrij eenvoudig ,gewoon laten keuren en bij inschrijving de papieren voorleggen aan iemand van de douane die 1 of 2 maal per week aanwezig is op de Div .

                          Bedankt. Wat ik me nog afvraag: Als ik de Boxster laat invoeren vanuit Duitsland, is het dan niet goedkoper? Maar wat voor nadelen heb ik dan? (een Duitstalige GPS, Duitse boordcomputer… kan ik dat nog laten omzetten?).

                            als je een boxster koopt kun je de kosten vergelijken met een gewone gezinswagen , meer zal dat niet zijn .ongeveer 560€ rijtaks , 500€verzekering (hangt van je categorie af) banden en verbruik is van rijstijl afhangkelijk.ben ook maar gewoon werkende mens , en mn boxster wil ik voor geen geld meer missen !!! :respekt: :drink:

                              Wat kost de wagen je , bij aankoop de biv ,verkeersbelasting ,jaarlijks een klein onderhoud of een groot onderhoud .Zelfs als je weinig km’s maalt zou ik elk jaar de olie laten vervangen .
                              In het geval je jaarlijks een 5000 km rijdt zal je toch een jaar of 3 doen met het zelfde stel banden bij een normale licht sportieve rijstijl .
                              Zoek een technisch correcte wagen en laat hem bij een Porsche dealer op 111 punten controleren .
                              Kost je enkele euro’s maar heb je toch een duidelijk beeld van je wagen .
                              Bij een wagen tot 9 jaar oud kan je bij een Porsche dealer een garantie kopen .Dit is uiteraard maar mogelijk als de wagen zich in goede technische staat bevindt en onderhouden geweest is zoals het hoort .
                              De kosten val al bij al vrij goed mee .

                                Hehe 😉

                                Dit doet me vooral ook merkwaardig opkijken:

                                http://www.porscheverhuur.be/NL/concept.htm

                                ”Zo rijdt bijvoorbeeld de gemiddelde eigenaar van een Porsche slechts 7000 à 10000 kilometer per jaar, wat neerkomt op een gebruik van 60 dagen per jaar. Het bezit van een dergelijke sportwagen kost al snel € 22 000,- per jaar. Meestal is de aankoop van een exclusieve sportwagen dus niet economisch te verantwoorden.”

                                Nu kan ik misschien niet zo goed rekenen, maar:
                                -Jaarlijks onderhoud
                                -Eventuele banden
                                -Benzine
                                -Verkeersbelasting
                                -Verzekering

                                … lijkt me sterk dat dit een gigantisch bedrag kan zijn. Nu rekenen ze daar ongetwijfeld de aankoopprijs bij (van een nieuwe Porsche waarschijnlijk). En heel lang mag je daar dan ook niet mee rijden. Een beetje verkoopspraat dus 😉

                                  Rix eerst dit

                                  ben ondertussen 32 en oud genoeg om realistische eisen te stellen

                                  en nu alweer terug krabbelen? :mrgreen:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.