Eerste Porsche: Een Boxster (?)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eerste Porsche: Een Boxster (?)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Enkele jaren terug heb ik via een verhuurbedrijf met een Cayman S gereden. In feite was het gewoon voor de fun, en verwachtte ik er niet zo heel erg veel van (alhoewel ik altijd al wel een beetje een autofreak ben geweest). Toen begon het: ik werd gek van Porsche, want man: was dat me een auto. Natuurlijk begon m’n enthousiasme wat te temperen toen ik de prijs wist van dergelijk genot. Ik werd wat realistischer en de tijd ging voorbij, maar het bleef kriebelen. Al die tijd dacht ik: Waarom geen Boxster tweedehands? Het is betaalbaarder, evengoed recent (ik heb liever een recenter model omwille van diverse redenen (maar veiligheid en luxe zijn de belangrijkste)) en biedt misschien evenveel fun. Plus: de Boxster is een cabrio. Toen heb ik op tijd van een jaar 2 maal de Boxster gehuurd en was me dat een wagen. De fun van het rijden was zo mogelijk nog groter, en dat puur door het cabriorijden. Een bevlieging is dit allerminst, ik loop hier al jaren mee, ben ondertussen 32 en oud genoeg om realistische eisen te stellen 🙂 Ik heb ook al met een Gallardo gereden, maar dat is ietsjes buiten m’n mogelijkheden 😉 Waarom dan een Porsche? Het bracht me in ‘hogere’ sferen, is kwaliteitsvol, exclusief genoeg, luxueus genoeg en heeft meer dan genoeg punch in huis. Het ‘gevoel’ gaat gewoon niet over en de kriebel in m’n buik wordt steeds erger: tijd dus voor een Boxster in huis te halen. Dat speciaal gevoel wil ik natuurlijk zo lang mogelijk houden en de Boxster zou ook in de garage staan om enkel te dienen als ‘zondagsauto’ of op specialere momenten.

    Nu heb ik al eens zitten kijken en het verschil in prijs is soms enorm. Invoeren uit Duitsland is zo mogelijk nog goedkoper. Hebben jullie tips? Wat gaat me dit kosten (buiten de prijs die ik er wil aan geven, zo’n 30.000 euro)? Nog iets dat ik moet weten over de Boxster?

    Alvast heel erg bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
    • Rix ik herken je verhaal en achtergrond .
      Neem van me aan praten doen ze altijd ,waar ik dacht sommige klanten te verliezen kreeg ik er andere bij .
      Als je eerlijk en correct werkt en jullie zijn al jaar en dag gekend in het dorp zie ik geen enkel probleem .
      Men gaf hier aan om te gaan voor een 996 cabrio ,ik dacht daar ook even aan .
      Maar je interesse gaat uit naar een boxster ,en je hart moet je volgen .
      En als we allen eerlijk zijn moeten we toegeven dat een boxster ,cayman een neutraler weggedrag heeft dan de 911.

      0

        Die afgunst ga je altijd hebben hoor, al rij je met één van de eerste Boxsters die nu vlotjes verkopen voor 12.000 Euro.
        Voor “de mensen” is dat ne Porsche want de mensen zijn dom.
        Dan kan je blijven uitleggen dat die maar 12.000 Euro gekost heeft en dat hun nieuw ecologisch wonder er 30.000 gekost heeft, toch ben jij de dikkenek met zijnen dikke Porsche.
        Leef er maar mee, en leer er je voeten aan vegen, bespaart je een hoop frustraties.

        En op één of andere manier…
        Als je de sleutel omdraait heb je alleen nog dit :mrgreen:

        0

          Bedankt voor de leuke antwoorden.

          Ik moet zeggen dat het een harde dobber is geweest om de knoop door te hakken ook. Langs de éne kant is het m’n jongensdroom en het gevoel van ‘profiteren’ van het leven. Het zou steeds een gemis zijn vanbinnen om niet m’n eigen stukje speelgoed te hebben. Ik zie mezelf al m’n sportwagen bewonderen in de garage, er zorg voor dragen, en er een testritje op de baan mee zwieren om die kriebel nog eens te voelen. Maar dan ook niet elke dag, zodat het toch zo lang mogelijk speciaal blijft. Alles went: als je elke dag met een Murcielago op de baan tuft, dan heb je na een jaar zoiets van ‘Meh, is me wat gewoontjes geworden’ (en dan koop je een Veyron om dat toch wat te overtreffen 😉 ). Neen, daar pas ik voor.

          Langs de andere kant: ik ben ook zelfstandig, heb een zaak met m’n vader en ik denk ook steeds weer van: worden de mensen dan niet snel jaloers. Verliezen we niet te veel clienten? Heel het dorp kent ons… Maar uiteindelijk weet ik ook wel: jezelf verwennen is veel meer waard dan dat. Wat heb je er aan om al je geld op te potten en jezelf niets te gunnen uit schrik wat de mensen kunnen denken? Dromen zijn er om na te jagen en te verwezelijken.

          Tot zo ver dit emotioneel stuk 🙂 Maar nogmaals: bedankt voor jullie visie.

          0

            Lol 😀

            Je wordt er inderdaad NIET ZO SNEL zat van, maar je gaat wel LEKKERDER SCHEEF.

            0

              [quote=”RODONDO” post=94613]Gelukkig niet ! Dat zou dan een Boxer in een glas zijn hé ! :mrgreen:[/quote]

              Boxster Boxster Boxster

              0

                Gelukkig niet ! Dat zou dan een Boxer in een glas zijn hé ! :mrgreen:

                0

                  Hebben ze geen Hopus LIGHT?

                  By The way: Rix, als je wil, passeer ik wel eens op een dins- of woensdag om een ritje te doen met de Boxster 2.7 (252pk). Geef maar een seintje.

                  0

                    Euh, ‘t is wel Hopus vanavond ! 😉 :drink:

                    0

                      “32 en oud genoeg om realistische eisen te stellen”
                      “de prijs die ik er wil aan geven, zo’n 30.000 euro”
                      “Als je een boxster S model 987 met weinig km’s wil zal het nipt worden met 30000 euro”
                      “Une petite Porsche, c’est déjà une grande voiture!!”

                      –> “Wake up & smell the coffee ! Wat kan je nu beter kopen dan een 996 cabrio ?”

                      Go to sleep and quit the vodka 😀

                      Ga maar voor de Boxster Rix :first:

                      0

                        Boxster lijkt me kwalitief en leuk. Ook met de kap dicht rijdt hij goed en redelijk stil. Dus een polyvalentie auto met 2 koffers. De droom van iedere monovolume-rijder 😀 Heb zelf de 2,5 dus slechts 204 pk maar blijft toch een plezierige auto met prachtige sound. En als je eens een paar versnellingen door trapt is er meestal in korte tijd een enorme leegte achter je Boxster, en staat er snel 240 km/u op het klokje. Natuurlijk hoe meer power hoe leuker….maar daar hoef jezelf de ballans met de € te maken. Succes in je beslissing.

                        En voor 30k € zal je onder tweedehands http://www.porsche.de al leuk speelgoed vinden……

                        0

                          Wake up & smell the coffee ! Wat kan je nu beter kopen dan een 996 cabrio ? Juist, niks ! Daarstraks nog 1 uur en 45 minuten in de file gestaan op de E313, so what: zalig gewoon ! 😉 Prijs / kwaliteit gaat er niks boven (wel vanaf 2003). Spartaans genoeg en toch alle comfort.

                          0

                            Wij hebben ook een BOXSTER 211PK!!!!PKs genoeg, heb je bij cabrio rijden niet nodig mooi kruisen tegen 100 km snelheid is de max;welkom hier en nog vele mooie en veilige ritjes grJB

                            0

                              Dag Rix,

                              een herkenbare situatie.
                              Begin vorig jaar kocht ik ook een Boxster. Ook ik was toen 32. En ook gek van cabriorijden. En zocht ook een 987. En had ook een budget van 30.000. Heet jouw vrouw ook Ann en ben jij ook zo knap? haha.

                              Ik kan het jou alleen maar aanraden! Wat Funny zegt, klopt wel. Als je een “S” kan kopen, is dat inderdaad een meerwaarde. Moest ik nu kunnen kiezen, zou ik daar misschien voor gaan, maar het budget is wel anders; ook eens je ‘m hebt. Vooral de 5-bak is een groot minpunt, al kan je op zoek gaan naar een exemplaar met 6 bak.

                              Maar bij ons kwam er dus ook een 2.7 – 211pk. Al kan ik jou wel een zeer betrouwbaar contact geven waar je voor €600 de wagen kan laten deblokkeren naar de originele 250pks; wat eerlijk gezegd een groot verschil geeft tussen 5000 en 7000tpm, daaronder is het (koppel) gelijkaardig.

                              Kosten: wel een setje banden is natuurlijk duurder dan op je 1.6 en het verbruik schommelt tussen 10 en 14 liter; dat heb je helemaal zelf in de hand. ALS er iets stukgaat, heb je best ook een adresje, want bij Porsche zelf is het uiteraard (veel) duurder, maar dat moet je zelf zien. Verzekering BA is in mijn geval nog geen €500 trouwens. Gisteren bvb een condensator van mijn airco moeten laten vervangen; kostte me €352 via via (en tegoei gedaan), ik wil niet weten wat het me zou gekost hebben bij Porsche.

                              Maar ik herken ook jouw cabriowens, want eens gesloten is er voor mij ook veel magie die verloren gaat. Heerlijk zo met de smikkel in de wind 🙂

                              Je zal het je niet beklagen in elk geval!

                              Welkom bij de Porsche-geïnfecteerden.

                              Btw: ivm “is maar een Boxster”: niet aantrekken, ergens is het waar, al is het niet te vergelijken vanwege de middenmotor-setup.

                              Une petite Porsche, c’est déjà une grande voiture!!

                              0

                                Hallo Rix,
                                Welkom hier.
                                Het verlangen naar een cabrio kan ik enkel beamen. Bij mij sloeg het autovirus – dat steeds latent aanwezig was – een tiental jaar terug toe. Beetje tot mijn verbazing was mijn madam akkoord om een oldtimer te kopen. Het werd een Triumph Spitfire, in de felle kleur Inca Yellow. Jaren lang hebben we met dit wagentje veel plezier gehad. Vooral het open rijden sprak ons aan. (ook bij minder warm weer!)
                                Toevallig leerden we een Porschist kennen en kwamen we in contact met deze wagens. Het gekende Porschevirus sloeg toe: na korte tijd stond er een 924 in de garage. Maar het verlangen naar een 911 bleef. Dus Spitfire werd verkocht en we begonnen uit te kijken naar een vervanger. In ieder geval moest het een cabrio of Targa worden. Persoonlijk was ik een beetje bang om een oude 911 te kopen. Misschien onterecht, wie zal het zeggen. De verhalen over hoge kosten voor revisie, de vele roestgaten die je soms ziet onder een glimmende buitenkant…deden me besluiten voor een recenter model te kiezen. Ook al hebben die soms ook wel kuren en/of verborgen gebreken.
                                En dat werd dus een gele boxster uit 2000. Een 2.7 die ingevoerd werd uit Duitsland.
                                We hebben ons deze aankoop nog geen minuut beklaagd. Hij werd aangekocht bij een lokale handelaar, gespecialiseerd in Duitsers met een ster, maar vooral, gefascineerd door alles wat mooi (en snel) is in de wereld van den ‘otto’.
                                Na onze Spitfire hebben we op cabriovlak een sprongetje gemaakt in de tijd, maar dat cabriorijden blijft even uniek. Ook op het vlak van sturen is een Boxster een knap ding. Met zijn middenmotor en bijgevolg heerlijke wegligging is het een plezier om mee te rijden. Positief is ook dat het verbruik zeker niet buitensporig is.
                                Een 2.7 was voor mij een ideale keuze. Ook op het fiscale vlak heeft deze keuze een rol gespeeld.

                                0

                                  Rix, welkom!
                                  Gewoon je gevoel volgen en die droom waarmaken! :relaxman:
                                  Afhankelijk van je eigen kennis van 2dehands auto’s kopen, je eventueel laten adviseren of een check laten doen bij een dealer of specialist. Ik ben ook gebeten door het P-virus en heb pas een mooie 993 kunnen kopen van een particulier. Weliswaar iets meer betaald maar een mooi exemplaar. Daarboven een P-check laten uitvoeren om zeker te zijn dat de verdiende centjes goed besteed waren.
                                  Succes met de zoektocht!

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.