Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Eerste Porsche Eigenaar !
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Joske.
-
MakerDiscussie
-
7 juni 2017 om 21:57
Hallo beste Porschisten !
Vol vreugde kon ik aan om mijn eigen een eerste Porsche eigenaar te noemen.
Al van 2 jaar oud rijd ik mee met mijn vader in zijn Porsche(s) tot nu toe, om nu eindelijk zelf eentje aangeschaft te hebben met mijn vrouw’ke. De gelukkige dame van Porsche afkomst is een Porsche Boxster S 3,2l van het jaar 2000.De productjes zijn al gekocht om hem te onderhouden en deze zaterdag wordt ie opgehaald !
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Bones” post=255328]Dat mag toch geen verassing zijn? Dat weet je toch op voorhand? Volgens mij verkoop je hem beter en neem je het verlies. Vanuit je posts krijg ik niet het gevoel dat het ooit goed komt tussen jou en (je) Porsche. :engeltje: :roll:[/quote]
Zo snel nu ook weer niet. Al goed dat mijn vader zijn Turbo S niet zo snel wegdoet . Zie problemen* :salut:
Ik heb gewoon een problemen wagen gekocht. Vandaag nog met de vorige eigenaar gebeld.. die wist niet eens dat het een 3.2l was. En viel een beetje uit de lucht wat hij hoorde. Maar het gekraak enz en vocht achter de zetel liet hem wel een belletje rinkelen…
Eind augustus breng ik hem wel eens binnen. Als het opgelost geraakt dan ok, indien meer problems dan hoop ik dat de volgende eigenaar er geluk met is wanthet is een schoontje.
[quote=”Ian” post=255316]Lek is aan beide kanten…
Helpt zo een hardtop goed tegen de regen? Is dit hetzelfde als een coupe?…[/quote]haal het tapijt weg van het brandschot achter je zetels, dat maakt het gemakkelijker om vast te stellen langs langs waar het water binnen komt.
een hardtop gaat dit probleem niet verhelpen en neen een coupé verkrijgt je alleen door een zeintop te plaatsen.
heb je met het leegmaken van de drainageslangen die slangen niet los geduwd van de aansluiting op het vlies?Dat mag toch geen verassing zijn? Dat weet je toch op voorhand? Volgens mij verkoop je hem beter en neem je het verlies. Vanuit je posts krijg ik niet het gevoel dat het ooit goed komt tussen jou en (je) Porsche. :engeltje: 🙄
BIV en wegentaks samen 3000€ voor een 3,2 van 2000? Klopt dat?
Ik heb een 981 GTS (3,4L) van 2015 (euro 5) op het oog en de calculator zegt:
BIV 1325€
VB 1309€Lek is aan beide kanten.
Dit weer helpt me echt niet.. ik zit met 2 carpoint hoezen over de wagen getrokken.. brief wagenbelasting en biv gekregen.. 3000€ grapje.. goh ik heb zoveel spijt de laatste dagen dat ik mijn bmw heb weggedaan pff.
Helpt zo een hardtop goed tegen de regen? Is dit hetzelfde als een coupe? Echt waar mannen ik probeer redenen te zoeken om hem bij te houden…
1 tem 3 is dus oké
4 is een tijdelijke fix, zo’n sealed joint is aan het einde van z”n leven als die drroog gestaan heeft
5) vochtigheid kan wel eens met punt 2 te maken hebben. heeft de losse arm van het kapotte gewricht het vlies van de cabriobak niet geperforeerd? als het lek en het vervangen gewricht aan dezelfde kant zit, dan heb je grote kans op boosdoener.er kunnen verschillende oorzaken zijn voor het vocht.
Als je een beetje googelt vind je wel het één en ander
http://www.planet-9.com/987-cayman-and-boxster-problems-and-complaints/89478-ways-water-gets-under-seats.htmlOei het is hier best stil :respect2:
Even alle opgeloste puntjes herhalen:
1/ Hitteschild aan bestuurderskant terug vastgemaakt.
2/Het dak dat ik moest laten maken (zie krakend lawaai en niet meer in 1 trek dichtgaan) heb ik hersteld. Joint was kapot.
3/De olielek is deels hersteld.
4/ Gekraak aan de wielen van de rubbers in orde dankzij spuit en smeermiddel.
5/ draintubes helemaal leeg gemaakt en met fles water getest. Water liep er vanonder uit. ECHTER blijft mijn zetel aan mijn kant en passagierskant achteraan vochtig ! What to do ??Dag beste Porsche leden,
We zijn een week verder en ik heb hier in mijn vakantie maar eens goed aan gewerkt.
Alle krasjes uit gepolierd en een kleurherstelling uitgevoerd.
Hitteschild aan bestuurderskant terug vastgemaakt.
Het dak dat ik moest laten maken (zie krakend lawaai en niet meer in 1 trek dichtgaan) heb ik hersteld. Joint was kapot.
De olielek is deels hersteld. Ik heb alles proper gemaakt en paar druppeltjes in de olie gedaan. De verbrande geur dat ik ook last van had is verdwenen.
Vanavond ga ik met een spuit en met smeermiddel dit in de rubbers spuiten tegen het gepiep. Met een boortje in de rubber vind ik te gevaarlijk want dan kan er al gemakkelijk vuilophoping gebeuren.
Ik had ook wateroverlast achter de bestuurderszetel. Mijn conclusie was dat de rear drain tubes vol zaten. Bij het nakijken was dit ook. Echter het proper maken van 2 die “platte” draintubes vanachter was geen probleem, wel degene die tegen je deuropening zaten. Daar heb ik een draad voor gepakt, en zo er doorgeduwd. Problem solved.
Het is wel weer de tijd à la MG precies. Daar zat ik ook wel om de zoveel tijd alleen aan te werken. Zo voelt het bij deze wagen. Denk aangezien het allemaal best vlot gaat, wel het onderhoud (zie kleine zaken) zelf ga uitvoeren.
Ik heb via Meguiar mijn dak volledig gecleant, kleur was terug veel donkerder. en dan met een spuitproduct heel het dak volgespoten. Ik heb dit nu al meerdere keren gedaan, echter wel bij nieuwere Porsches en daar lagen de druppeltjes echt prachtig op. Bij die van mij echter niet. Laten we zeggen, als het vijf minuutjes regent, liggen er wel een paar druppeltjes op maar dan is het wel praktisch gedaan. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de leeftijd van het dak ?
hetzelfde maar aan de voorkant
https://www.youtube.com/watch?v=hWbxhZzVd8M
al is het beter nieuwe te steken dan een gaatje met wd40. Na tijd gaat vuil deze toch stukmakenMannen,
Bedankt voor de snelle responses ! Heerlijk dat je zo wordt geholpen op een forum ! Ik ben hier al een pak wijzer van.
Pas op, ik vraag wel wat maar ik leer liever zo dan ik van alles fout opzoek en te snel foute conclusies trek !
Thanks
Laatste probleem (naast de olielek en kapotdak) – het extreme gepiep. De buren denken dat mijn libido enorm hoog is maar het is de auto helaas 😆 :applaus:
bij veel boxsters van de eerste generatie is het dikwijls de dichting tussen boite en motor, is niet erg. Zoals al ergens op het forum is vermeld moet de bak eruit om deze te vervangen zonder garantie dat hij het niet meer doet.
Dealers zeggen soms dat ze hem zullen vervangen de dag dat de versnellingsbak er eens uit moet (voor een revisie bijvoorbeeld).Voor de garage is het misschien beter dat je een stuk karton op de grond legt, zo zie je ook waar hij druipt, vanwaar het komt is een andere zoektocht maar de zwaartekracht en logica zouden je verder moeten helpen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.