Eerste Porsche Eigenaar !

Home Forum Stel jezelf even voor ! Eerste Porsche Eigenaar !

• Maker
    Discussie
  • Hallo beste Porschisten !

Vol vreugde kon ik aan om mijn eigen een eerste Porsche eigenaar te noemen.
    Al van 2 jaar oud rijd ik mee met mijn vader in zijn Porsche(s) tot nu toe, om nu eindelijk zelf eentje aangeschaft te hebben met mijn vrouw’ke. De gelukkige dame van Porsche afkomst is een Porsche Boxster S 3,2l van het jaar 2000.

De productjes zijn al gekocht om hem te onderhouden en deze zaterdag wordt ie opgehaald !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
  • 123

kan het klep deksel pakking zijn, op zich geen drama
      kan ook van hoger op naar beneden komen.. schoon maken en dan eens aanzien waar het vettig wordt.

Vandamme, de foto staat nu juist en heb ik lichter gemaakt. Ook aangeduid waar de olie druppelt (mini druppel). Ook denk ik dat je correct bent met de aanduiding.

123

Ik kan het niet echt goed plaatsen deze foto of uitleg?

Rechts aan het wiel, dat is toch meer naar de achterkant van je motor???

Je motor zit in het midden, voorkant van je motor rechts zou een stuk voor je wiel zijn
          Achterkant van je motor zou vooraan je achterwiel zijn.

Is dit het?
          Image1.jpg

Bedankt voor het antwoord Vandamme.

Als je achter de wagen staat, rechts aan het wiel, meer tegen de voorkant Hiervan.

Foto in bijlage. Ik maak woensdag alles proper want dan ga ik hel detaileren

IMG_0914-2-3.JPG

123

congrats met de Boxster, welkom op het forum.

kijk eerst eens goed van waar die olie komt.
              zit het in ‘t midden? voor of achteraan de motor?
              of meer links of rechts?

ik zou niet meteen de ganse motor demonteren voor 1 druppel olie.
              En additieven voor een olie lek lijken met niet zo interessant.. eventueel andere olie , maar 3rd party toevoegingen zou ik niet naar kijken.
              Bij nieuwe aankoop rij je best even een tijdje, om de auto te leren kennen alvorens grote werken te doen.

Maar ik zou het toch wel willen identificeren.

Als je hem kan op een poetsbrug zetten bij iemand
              eens doen, schoonmaken, en dan kijken van waar het komt.
              Eventueel met talk poeier merken, dan zieje eventuele olie drip beter stromen.

Weet je welke olie er in zit?
              Als hij bv 0W40 heeft in warm weer, is het mogelijk dat hij wat gevoeliger is voor lekken, omdat de olie dun is
              en de motor links of rechts al wat grotere toleranties heeft.

Zeker voor een Gen 1 boxster op leeftijd is 0W40 mogelijks iets te licht. Zeker in warm weer.

@ Youyou,

dank je voor het posten ! ik neem een kijkje hiermee !

Next Q:

De oude bomma van het huis dat ik “huur” (de garage), klaagt dat ze heel de tijd de olie moet opkuizen (het is maar 1 druppeltje en ik kuis het altijd maar goed 😡 ).. Nu weet ik dat vroeger Chris (RIP), van AAB Deurne, zo’n zaken oploste door Wyns oil stop leak erin te draaien. Zou ik dit doen indien het maar voor 1 druppeltje, of raden jullie dit volledig af ?

dacht dat deze al eens gepost is

leuk om je positieve signalen op te vangen.
                    die haakjes aan elastiek dienen volgens mij om de kap naar binnen te trekken als ze bijna beneden is. ik kan helaas bij mij niet meer checken want ik heb intussen een kap met glazen achterruit van BAS.

We zijn 2 weken verder. Blijkbaar een serieus onderliggende virale infectie op mijn lever. Zorgt voor serieuze vermoeidheid en vermindering in emotionele toestand en blabla (insert medical words).

Langzaam aan de betere hand en eerlijk gezegd hoe raar het is, meer aan het genieten van de wagen. (precies dat er zo’n gordijn/ mist van donkerheid aan het optrekken is rond de auto).

Ik heb paar foto’s genomen van de auto.Ik ga hem wel binnen brengen in augustus want mijn dak gaat niet in 1 trek naar beneden meer nadat er een knak gebeurde + olielekje en gepiep aan de achterkant + ik heb aan elke kant een haakje dat los hangt, waar moet ik dat vasthangen ?

Attachments:
                      • IMG_0791.JPG
                      • IMG_0788.JPG
                      • IMG_0785.JPG

Ik ken je gevoel maar men heeft mij hier op mijn gemak gebracht. Het was zweten als ik hem gaan halen ben (wauw een Porsche onder mijn gat). Schrik om iets fout te doen of dat er iets fout zou gaan. Na een tijdje ebt dat weg en kan je genieten van iedere km. Niet alle oliedruppels zijn fataal.

Zaterdag met mijn vader eens bezig geweest aan de Porsche. De ruitenwisser is terug in orde. Het darmpje schoot uit de grip altijd los, dus dit in orde gemaakt. De olielek even afwachten kan makkelijk gezweet zijn. Mijn vader had vroeger met zijn 993 hier in de zomer ook last van zei hij. En het gepiep en gekraak is normaal voor een cabrio zei ie. Alles laten nakijken door hem (olie geen mayo /metalen deeltjes en koelvloeistof etc) En ik voel me meer op men gemak.

Nu heb ik ook eens zes cd’s gebrand, en in de wagen gestoken. Zeker die muziek in de auto doet me al een beter gevoel geven zoals in mijn Beemer. Ben ook eens op tijd gaan slapen (ipv 02u met werk en om 07u eruit) en de vermoeidheid heeft toch ook een effect allemaal gehad van niet kunnen genieten.

Dit begint op een post-natale depressie te lijken.

Je zou natuurlijk niet de eerste zijn die het rijden met een Porsche maar niets vindt, hoezeer men er op voorhand ook naar uitkeek. Mij maakt het in elke geval blij en goedgemutst. Mijn vrouw zei nog toen we vorig weekend richting Zeelandtrip reden, dat ik precies rustiger reed dan met haar BMW. Daar is iets van! in haar 420d voel je niets van de weg, het lijkt wel een boot. Dan ga je wat meer gas geven om toch maar iets te voelen. Ik moet me dringend een GT4 kopen, dan ga ik daar dus wellicht nog veel trager mee rijden! :mrgreen:

Eens de rit gestart heeft ze dat niet meer gezegd hoor, want ik moest vol aan de bak om Krokodille te proberen volgen (is toch niet gelukt).

XXX

Beste Ian,
                              Ik heb mijn Porsche nu 6 jaar, altijd van gedroomd, te lang mee gewacht om ‘m te kopen (er staat al een 5 voor…) maar slecht gezind ervan worden, nooit.
                              Al meermaals aan gesleuteld, drie jaar tegen een koppige olielek aan het vechten en ‘m 2 weken geleden uiteindelijk bij iemand binnen gedaan die weet waar hij vandaan komt – die olielek.
                              Hij is nog steeds niet klaar (tijdsgebrek) en ik kan niet wachten tot hij terug is. En mijn garage, telkens ik daar kom pink ik een traan weg omdat ik ‘m mis.

Dat oude 11je van 1984, heeft niet veel comfort, geen servostuur, is nukkig, ruikt naar olie en andere zaken, is niet waterdicht (Targa),…
                              maar man toch, als ik ermee onderweg ben dan voel ik me goed, ontspannen en die glimlach op mijn gezicht, die krijg je er niet af.
                              Verbruik, :ass: fuck it, ik rijd met mijn favorite beestje.

Beerje geduld, eens goed laten na kijken en hup, ineens ben je blij, wil je een halve dag vakantie nemen gewoon om er mee rond te rijden.
                              Hoog tijd dat je eens met enkele P liefhebbers een rondritje mee maakt, ‘t zal wel komen dan. :first:

Wim

Ale jong, dat snap ik niet…
                                Ik heb hem nu ook een paar weken, en heb sindsdien met die bmw X1 van mijn vrouw nog niet gereden naar t werk…
                                Het is natuurlijk nooit leuk om kosten te hebben aan een auto, dus dat kan ik me wel voorstellen.

De muziek heb ik bijna nog niet aangezet (Carnewall uitlaatmodificatie laten doen – aanrader!).

De verwachtingen bij elke sportauto zijn hooggespannen, maar dan blijkt dat je er ook maar “gewoon” kan mee rijden (wat je in 90 procent van de gevallen ook doet als je hem gebruikt als daily), er mee in de file staat, er niet te hard mee mag rijden of je wordt geflitst, de koppeling zwaarder is dan bij een normale nieuwere auto, je moet kijken waar je hem parkeert, je schrik hebt van elk rammeltje, ongewoon geluidje, enz enz…
                                Probeer er gewoon van te genieten en eens goed door te rijden op korte bochtige stukjes waar het kan…
                                en anders verkoop je hem gewoon he… je hebt eens eentje gehad, iets wat heel veel mensen nooit nooit nooit gaan kunnen zeggen…

Dit is vrij erg maar het is toch zo..

Ik reed de wagen uit mijn garage (ik moest mijn ramen kuizen al met instanet ipv de ruitenwissers en de vloeistof – is darmpje ergens los). En ik merkte paar olie druppeltjes op. aan de rechterkant (als je erachter staat) / midden van de wagen/ aan de voorkant:(

Heel mijn tienerjaren – puberjaren – pre-juniormidlifecrisjaren (midden 20-30) droom ik van een Porsche en nu heb ik er eentje 2 weken en het is zo ver.. Ik ben ongelukkig.

Ik kan het gevoel niet omschrijven maar ik voel me echt slecht in de wagen. In mijn BMW stapte ik in , zette die muziek (H&K) op en ik lachte. In die Porsche stap ik in en ik rijd naar mijn werk in één trek met 1 lang sip gezicht. Ik weet echt niet hoe het komt.. Is dat nu omdat ik ergens een doel heb bereikt dat ik altijd wou en dat ik nu zoveel van verwacht had ? Is het omdat ik na 2 weken al problemen heb met die wagen (zie die olielekken enz)?

Ik ben aan het denken om hem zelf te verkopen..

😐 🙁

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 59)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.