Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Eerste Porsche Eigenaar !
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Joske.
-
MakerDiscussie
-
7 juni 2017 om 21:57
Hallo beste Porschisten !
Vol vreugde kon ik aan om mijn eigen een eerste Porsche eigenaar te noemen.
Al van 2 jaar oud rijd ik mee met mijn vader in zijn Porsche(s) tot nu toe, om nu eindelijk zelf eentje aangeschaft te hebben met mijn vrouw’ke. De gelukkige dame van Porsche afkomst is een Porsche Boxster S 3,2l van het jaar 2000.De productjes zijn al gekocht om hem te onderhouden en deze zaterdag wordt ie opgehaald !
-
MakerDiscussie
-
Bevriend echtpaar heeft sinds enkele jaren een 2CV.
Een wagen van het type dat hier al eens als een ‘leegloper’ wordt beschreven. Ik ga de hele historie niet uit de doeken doen, zou ons te ver leiden, maar kort samengevat: ze hebben de wagen veel te duur betaald, de staat is/was abominabel, er werden al verschillende herstellingen uitgevoerd, …. Wagen zou in feite moeten gestript worden en daarna opnieuw opgebouwd. Nu hebben ze besloten te verkopen, en zijn bewust dat ze flink verlies gaan realiseren.Door deze vrienden worden wij steevast bij derden aangekondigd als “Onze vrienden met de gele Porsche”. :bounce:
Die wiebelende geit heeft ondertussen al minstens evenveel gekost als onze Boxster. ❗Alles is perceptie!
Maar, trek het je niet aan, en geniet van je wagen. :driver:
[quote=”PM” post=253069][/quote]
Gewoon antwoorden dat ge een gay man hoer bent en dat da heel goe verdiend :ass:
Of met ne boxster kunde ook nog zeggen dat ge na uw uren een kapsalon hebt he 😆[hide]Bwa, allerhande reacties op de 991 ERE
‘s morgend aan het school in zone dertig, was er een oude man (met politie-achtig frakske) met zijn armen aan het zwaaien dat ik kalmer moest rijden……. ik reed 22km/u…. :what: :think:
(ok, met sportuitlaat op want volgens wijze man hier op het forum, loud pipes save lives 💡 )‘s avonds stop ik ergens, staat daar een ‘carspotter / fotograaf’ of zo iets, die moest een proper onderbroek gaan aan doen, en het was niet van de schrik :coolness: :ass:
[/hide]
Er rijden anders genoeg bakken rond die minstens even duur zijn als wat ikzelf voor de Cayman neertelde. Maar ja, een donkere Audi/BMW/Mercedes/Volvo/Jaguar is nu éénmaal meer aanvaard, ook al zit men toch altijd alleen achter het stuur. Mijn vrouw rijdt er met zo één.
En toch: mijn gele levert super goede reacties op. 10x meer + dan – :popcorn:
Zelfs in Brussel op een boogscheut van het Klein Kasteeltje of bij het Noordstation, waar ik 2 werfjes heb lopen.Inderdaad dat kreeg ik ook te horen.. rekening houden dat we hier allemaal met sportwagens rijden waar de “normale” mens alleen maar van kan dromen.. 10 – 20k en of 30k even cash geven om 2de hands te kopen is voor sommige onder ons normaal en voor andere is dit gewoon onmogelijk.
Ik moet zeggen in vriendengroep of collegagroep krijg ik wel een “mooi” te horen maar daar blijft het wel bij dus dat zegt ergens weer ook genoeg.
[quote=”Yellow Submarine” post=253070]Maar het maakt niet uit, want de Cayman is gewoon de beste auto die niet voor zot veel geld te koop is.[/quote]
Toch even een reality check ! 75% van de belgen heeft geen 10k op zijn spaarboekje staan. Een Cayman is in de ogen van de meeste mensen WAANZINNIG DUUR denk ik!
Tja Ian, waar rij jij er nu ook mee rond. In de boerenkempen begot. :happy:
Ik ben zelf opgegroeid in een buurgemeente van Herenthout.
Speciaal volkje die kempnaars, zeker zij die tussen Nete’s zitten gevangen.
Als je echt van de Porsche wil genieten, moet je naar de Ardennen ofzo.
Sluit je aan bij een club of kom naar Forumactiviteiten en je ontmoet gelijkgezinden.Tjonge, Ian! Ik herken me totaal niet in jouw ervaringen. Nu, ik ben een ouwe bal van 51, dus misschien vinden omstaanders het minder vreemd om mij achter het stuur te zien zitten dan een jonge lefgozer?
Ik moet zeggen, toen ik met een Z4 reed (altijd open dus) was er af en toe wel eens iemand die een levenswijsheid naar me riep… Met een Cayman hoor je dat toch niet, dus wie weet wat ze allemaal roepen. Maar het maakt niet uit, want de Cayman is gewoon de beste auto die niet voor zot veel geld te koop is. Dus IK ben juist, en al die andere kennen er simpelweg niets van. Punt! Een beetje zelfvertrouwen dus graag!
Stommiteiten? Ja, het is de kunst om die van anderen te zien voor ze zelf weten dat ze stom gaan doen. Dat komt met de jaren. Met een Porsche moet je naar mijn mening ook met extra mededogen ten opzichte van andere weggebruikers rijden. Dat is nu éénmaal de tol van de beste! :first:
En perfectie bestaat niet, ook niet bij Porsche. Bij mij doet een parkeersensor al heel lang vreemd. Nu pas heb ik de eerste keer een foutmelding te zien gekregen, dus eindelijk kan ik ermee naar de garage om dit uit te lezen. Who cares? En 2 jaar geleden wou men mij een paar nieuwe condensors aansmeren terwijl er gewoon koelmedium ontbrak…
Toerental en verbruik zijn recht-evenredig… Mijn PDK in automatische stand schakelt bijzonder snel op: bij 55 gaat hij naar 6 en bij 70 naar 7! Kickdown zorgt dan weer voor bliksemsnel terugschakelen. Ik zeg niet dat je tegen 1300 toeren moet gaan rondtuffen, maar het is niet de bedoeling dat je continue boven 3500 rpm blijft. In de manuele stand met de flippers rij ik relax tussen 2200 en 2500 toeren maar ik aarzel zeker niet om tot aan het rode streepje te gaan… Resultaat? Meestal 10l/100km. Nooit meer dan 11/100.
[hide]Vooral die jaloezie merk ik hier ook op. Zelfs van “goeie vrienden”. Die vragen soms: hoe doe je dat toch. Dan zeg ik; eerlijk?
echt eerlijk? Dan schuiven ze een beetje dichter en dan zeg ik: gewoon gestolen. Tegen niemand zeggen hé. Je zou hun gezicht moeten zien! :first: Daarna weten ze even niet wat gedaan. Moraal van het verhaal; trek je er geen hol van aan! Lekker :driver: met die kar. Mensen komen en gaan, alleen je Porsche blijft in de garage staan! 😉 [/hide]tegen jaloezie kan je dikker vel kweken;
en tegen te hoge temperatuur van het koelwater KLIK dat maakt de kans om op punt 3 te stranden een flink stuk kleiner. racegaas hoeft niet persé, maar regelmatig (bij ieder onderhoud) proper maken is een must.Oef,
Ben blij dat ik dan niet de enige ben !
Het is een 3,2 ltr Boxster S wel.. dit van 2000 en handgeschakeld.
Logisch dat hij met dit weer rond de 80graden zit (met de wijzer op de 0 van de 80°)Punt 1 vooral, maar ook 3, 4 en 5 kan ik beamen!
Ik heb ook net een eerste Porsche Boxster gekocht en t is precies of ik multimiljonair ben geworden… Ik moet overal trakteren, aja want gij hebt toch geld genoeg, vragen als “Heb je met de Lotto gewonnen?” of amai zeg, gij moet ze ook nogal verdienen, ,… je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het al gehoord… behalve, amai, mooie wagen zeg, proficiat, dat laatste kan ik op een paar vingers tellen… Terwijl ik juist de eerste ben om een ander die iets gekocht heeft, zelfs al is t ne simpele Peugeot, te feliciteren.
Soit, veel trek ik me er niet van aan, maar het doet wat met ne mens (vooral met de medemens dan) als ze een Porsche zien…
Uw verbruik van 14-19l is wel veel hoor… ik heb wel maar een 2.7 en ik zit max aan 11-12l…Oei,
had een tekstje getypt maar blijkbaar niet doorgekomen.
Deze rijdt rondt in streken Antwerpen (berchem) – Schilde – Lier – Herenthout.
Mijn ervaring na 2 weken.
Niet echt positief eerlijk gezegd. Pas op, ik ben ook Porschist in hart en nieren dankzij mijn vader – dus het is niet dat ik hier van een dieseltje af kom gestapt. Ik heb ervaring met de wagens.
1) Negativiteit / jaloezie van de mensen. Jongens toch.. Ik ben een hardwerkende jongeman van 28 jaar. Ik ben om 0730u tot 21 a 22u aan het werk. Dus dit is mijn beloning voor mijn eigen, maar verdorie seg.. Aan de lichten, zie je de zure gezichten van de mensen door de carrosserie naar je gloeien. Pas op, ik ben geen patser – of iets ! Ik sta gewoon stil aan de lichten maar mannekes pfff. Of te wel claxoneren ze naar je omdat je 30 of 40 km/h in bewoonde zone rijdt (nabij school) – trek je hierna uit frustratie door – dan doen ze teken van ela. Etc..
2) Magneet van stommiteiten. Ik heb het gevoel dat ineens mensen met geen ervaring in autorijden bij mij komen. Pinken ze naar links en knallen ze ineens naar rechts. Met telefoon in hun oren – een gezicht met alle respect waar je een het verstand op uw kleine duim kunt tellen. Plotseling achteruit bollen op in uwe bumper zitten en maar bellen bellen bellen..
3) Pech hebben met auto’s . Dat is helaas het kenmerk aan mij en mijn vader. Wij kopen een auto waar nooit iets met mis kan zijn maar bij ons gebeurd het dan wel.. Ik heb een klein oliedruppeltje gevonden – denk eerder gezweet vooral met deze temperaturen want nu zie ik niets. En de ruitewisser die niet spuit – darmpje dat los zit. Bij de vorige eigenaar was er niks . Maar geen grote zaken.
4) het verschakelen in het stad en op de autosnelweg. In het stad zit je constant te ambrieren, en in eerste en tweede vitesse. 30-40 per uur, oftewel te laag in 2de oftewel te hoog in 1ste.. Man man, men been ligt eraf. Op de snelweg ook, zit je 120 te rijden, is vijfde vitesse juist te hoog en zesde weer te laag.. Welke toeren moet je meestal hier in zitten ? 3500 toeren ongeveer en doortrekken 5500-6000 toeren (warm é).
5) verbruik.. 19 tot 16 a 14 ltr verbruik en is maar een tankje van 44ltr ongeveer.. Pffff.
Heel die hoop met jaloezie doet me soms denken dat ik hem beter wegdoet.. Ik heb met mijn ouders er over gebabbeld al en die zeggen van “jongen, trekt u er niks van aan ! Ge werkt er heel hard voor. ” Mijn vrouw zegt hetzelfde. Maar toch.. het rijdt niet zo gemakkelijk – het drinkt.. Ach ja..
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.