Eerste porsche kopen (advies)

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Eerste porsche kopen (advies)

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Ik ben hier nog maar juist op het forum, en ik zou hier niet vertroeven moest ik niet geïntereseerd zijn om een porsche te kopen 😀
    Nu lees ik al een tijdje de p-fora om zo een goed beeld te vormen van een toekomstige aankoop. Het model waar ik voor gevallen ben is 911- 964. Ombouw of origineel maakt mij niet zo veel uit. De wagen zou wel een 12 – 15 000 km op jaarbasis moeten aankunnen. En daarom ben ik aan het zoeken geslagen.

    Op het net kwam ik deze tegen :
    http://www.autoscout24.be/cust/detail.asp?id=49783360&language=fra&layout=4683&mediacode=&sc=EUR&make=&pricefrom=&priceto=&zip=
    Op het eerste zicht een knappe P, met een goede referentie ( gereviseerd en de nodige papieren zijn aanwezig ). Nu vind ik dit persoonlijk nog wel wat geld. Daarom kom ik even polsen wat jullie hiervan denken?

    btw, klopt dit dat een 964 320 pk heeft? Ik dacht dat ze allemaal maar 250 pk hadden?

    Of hebben jullie misschien andere adviezen?
    Alvast bedankt 😉

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Anoniem

      ik dacht dat er toen een optie op de lijst stond voor de verhoging naar 3.800CC? Was wel een zeer kostelijke.

      250pk, achterwielaandrijving en geen computer om je op de baan te houden…..is altijd leuk maar oppassen. Het is maar zo gevaarlijk dan de bestuurder zijn rechtervoet gebruikt….nat weer, bochtje, insturen en genoeg gas….kontje zal wel es komen kijken….

      of een C4 duurder is in onderhoud….wie zal het zeggen….zal ook een beetje afhankelijk zijn van de auto zelf etc. Er zijn zeker mensen hier die hier meer over zullen weten.

        Ahja, heeft toevallig iemand een optie lijst die is geleverd in de 964? En als het zou kunnen ook met de prijzen.

        Alvast bedankt 😉

          Alvast bedankt voor de reacties.
          Ken, ik heb de link volledig doorgenomen en toch weer wat nieuws geleerd. Dat van de dichtingen wist ik, maar de distributieventilatie was me vreemd. Weeral een punt meer waar ik op kan letten.

          Als ik bij de 964 blijf heb ik keuze uit 2 modellen. De C2 en de C4. Ik denk dat ik ongeveer een beeld heb van de voor en nadelen van beide wagens, maar welke prefereren jullie? Is het bv bij 250 pk op de achterwielen niet enorm oppassen in de winter, of valt dit nog wel mee?
          En is de C4 niet erg onderhoudsgevoelig ( met mogelijke kosten in het vooruitzicht )?

            modeljaar 91-92 is 3.6 en 92-93 is een 3.8, je hebt wel nog de rs america ook met 3.6

              Welke is dat dan ook al weer met die 3.8 ?
              Ik ben er zeker van dat het een speciale versie van de 964 is.

              Zal mijn boekencollectie nog eens moeten raadplegen 😉

              ken

                Hey

                Deze wagen heeft de look van RS, zoals stefx911 al opmerkte.
                de RS heeft ook een 3,6 liter motor maar heeft 260 pk en de RS weegt minder, maar deze kosten veel duurder.
                Een 964 heeft inderdaad 250pk.

                Deze heeft er dus duidelijk meer PK’s, na de revesie er een paar modificaties gedaan… PK winst natuurlijk.

                Wat ik wel raar vind is dat de uitlaat langst links staat, bij een 964 staat deze normaal gezien rechts, hier op die foto kan je het niet al te goed zien of het een dubbele uitlaat is of een enkele.

                Voor meer info ga naar betreffende een aakoop van een 964, kijk eens op de volgende link http://www.clada.be/porscheforum/viewtopic.php?p=2703&highlight=#2703
                Daar staat al het een en andere op ivm de moter van een 964.

                Een goede raad, ook zeker een wagen op het eerste zicht heel mooi dan zou ik hem steeds laten controleren in een diagnose-centrum, want mss zijn er hier en daar wel onzichtbare gebreken.
                En volgens mij is deze wagen ook herspoten.

                Een goede raad ➡ neem je zeker je tijd

                Veel suc6 en hou ons op de hoogte.

                groeten
                Ken

                  Een revisie is daarom niet altijd een goed teken hoor !

                  Een motor die nog nooit open is geweest en sterk draait, goede compressie heeft enz… geniet mijn voorkeur ten opzichte van een die al op 136.000 km een revisie achter de rug heeft.

                  Als je zelf de revisie laat uitvoeren door een vertrouwd iemand is dat iets anders, maar als dit door onbekenden is gedaan….

                  Wat die wegentaks betreft… als je nu 4 a 5000 euro meer betaalt dan bv bij Johan; daar kan je al heel wat jaren taks mee betalen hé, of al heel wat jonger gaan vooraleer je dat kwijt bent aan BIV.

                  Een vriend van mij heeft 2 maand terug een 964 Carrera 4 van 91 gekocht met airco, leder, schuifdak… en daar staan 80.000 originele kilometers op.
                  Heeft hem 18.000 euro betaald.

                  Rondkijken en geduld hebben is de boodschap

                    Ik heb idd al meermaals Johan’s site bezocht en zelfs al met hem contact gehad. Hij had zelfs een paar wagens waar ik meer dan geïntereseerd voor was, maar de tijdspanne was veel te kort.

                    Er zijn wel een paar dingen die ik in het achterhoofd hield wat deze P interessant maken. Hij is namelijk meer dan 180 maanden wat zijn inschrijvingstaksen voordelig maakt. Maar wat mij vooral het toch iets hogere bedrag voor een 964 te verantwoorden viel, is de volledige revisie. Het is gewoon belangrijk voor een wagen te hebben waar ik mee kan rijden.

                    Uiteraard blijf ik ook verder kijken 😉

                      Mijne 993 Cabrio komt ook van bij Johan. En is echt perfect ❗

                      Als je echt weet wat je wilt kan je hem eens vragen om je te verwittigen als hij een mooie gevonden heeft want de laatste tijd vliegen zijn Porsches de deur uit heb ik zo de indruk.

                      Je moet zeker ook de tijd nemen als je zelf op zoek gaat, niet laten ompraten door mooie verkooppraatjes (ik heb er heel wat gehoord). Hier op het forum vind je al veel belangrijke info terug. Ik heb in het begin van het jaar bijna 3maand intensief gezocht en 2500km gereden om naar verschillende wagens te gaan kijken en nu bleek toch wel zeker dat mijn droomwagen op 40km van mijn huis bij Johan stond 😆

                      Anoniem

                        ik zou zeker de aanbiedingen van Johan (http://www.autosdekens.be) in de gaten houden. Als er eentje staat is ie altijd wel heel goed (we verschieten er hier telkens van). Voor het budget dat jij er blijkbaar wil aan uitgeven kan je mss toch nog effe wat rondkijken.

                          Normaal heeft een 964 idd 250 PK.
                          Prijs ligt wel aan de hoge kant, zeker voor een 89 !
                          Heeft zo te zien ook geen airco.

                          Op de fotos zie ik wel dat deze de RS binnenbekleding ( lightweight ) heeft en dan zou het kunnen dat die meer vermogen heeft.
                          Nu, zoiets zou de verkoper zeker vermelden want dan zou 21.000 euro weer goedkoop zijn hé.
                          Ik dacht trouwens dat de RS een 3.8 was…

                          Indien dit geen RS is kun je zeker beter wachten en hier een op het forum rondkijken wat er allemaal in de aanbieding is.

                          Kijk ook eens onder het rubriekje 964, daar staat heel wat info ivm met de gebreken van de 964 van voor 92.
                          Deze hadden namelijk geen dichtingen en zijn indertijd door Porsche teruggeroepen om dit te verhelpen.
                          Dit is ecter niet bij allemaal gebeurd. Zo zijn er nog wel enkele euvels die verholpen moesten worden…

                          In ieder gavel ben je, met het forum hier te raadplegen, goed bezig
                          😉

                          Succes !

                        11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.