Eerste Porsche kopen als beginner

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eerste Porsche kopen als beginner

• Maker
    Discussie

• Kim
    Deelnemer

Dag

Ik heb mij onlangs voorgesteld op het porscheforum, mijn droom om volgend jaar een porsche te kopen zou misschien toch wel in een stroomversnelling kunnen komen. Aangezien ik ga trouwen deze zomer en mijn aanstaande ZOT wordt van mijn constante zoektocht en letterlijk dag en nacht op allerhande websites zit te “scharten” naar porsches en allerhande andere zaken die ermee te maken hebben.
      Dus gisterenavond heeft ze mij duidelijk gemaakt dat ze die porsche liever dit jaar op den hof ziet ipv van nog zo één jaar door te gaan.

Ik ben onmiddellijk in actie geschoten en ben vandaag een kijkje gaan nemen naar een P die aan bijna al mijn eisen voldoet.
      Een P 964 Carrera 2 handgeschakeld in een donkere kleur met onderhoudshistorie, en net dat laatste heeft deze niet.
      Dit is hem: http://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-964-carrera-2-manueel-228541016.html

Ik vertrouw het zaakje eigenlijk niet echt dus graag jullie mening.
      Mijn eerste bevindingen:
      -de deuren en koffer sloten niet echt met de fameuse P “klonk”
      -dichtingen van het dak verstorven en op bepaalde plaatsen weg
      -Remschijven aan vervanging toe
      -Geen origineel eindstuk uitlaat
      -Is gereviseerd(segmenten, olieschrapers kleppengeleiders, coulasse gevlakt, dichtingen, cilinders wel niet gehoond) met fotoboek
      -Volledig herspoten(dus ramen zijn eruit geweeest)

Ik heb de man gevraagd of die porsche kan gecheckt(grondig onderzoek met compressietest) worden bij FG porsche omdat dit allemaal in mijn buurt ligt. Hij vindt dit geen probleem maar hij wist mij ook te vertellen dat hij al bij FG geweest was en dat hij die mannen kent. Ik zou dan toch opteren voor porsche rescue 911.
      Kent iemand de wagen of de handelaar? Kan er nu nog een onderhoudsboekje aangevraagd worden zodat ik vanaf dat de auto in mijn bezit zou zijn een historie kan bijhouden?

Ik zou ook graag eens bij iemand van de buurt naar zijn porsche 964 kijken en wat uitleg krijgen van de eigenaar wat de punten zijn om op te letten en hoe deze moet voelen en klinken voordat ik ne stomme stoot bega.

Ik ben benieuwd om wat 964 kenners te ontmoeten of hier hun meningen te lezen.

PS als er hier iemand iets interessants weet staan, aarzel dan niet mij dit mee te delen aub. Mijn budget is rond de €35K

Alvast bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
      • Beste Lely, hier altijd nieuwsgierig naar het uiteindelijke verdict en de remedie !!!

Een olietank(je) bij een 964 kan niet “zweten”, wel lekken. Meestal is enkel de kunststof verbinding tussen de tank en de hoofdleiding los of lek.

Kan ook de dichting zijn rond de oliesensor.

Veeel suc6.

Kim

Het is het reservoir.

Is het nu een oliecarter of een -reservoir ?

Kim

Goed nieuws, het is geen lek in cilinder 6 maar een olielek in het distributiedeksel door een rubber die gescheurd zat. Daardoor kwam er olie op de cilinder en cilinderkop. Nu heeft die man wel gezien dat de oliecarter of oliereservoir begint te zweten. Dit zou dus moeten vervangen worden met de tijd. Is er iemand die dit al gedaan heeft of laten doen heeft? Kwestie van een idee te hebben wat dit kost.

Nu gaat hij nog naar de carrosier om een kleine reparatie aan de voorbumper te doen.
                Met wat geluk staat hij volgende week bij mij.

Dan volgen er zeker foto’s.

Greetz

congrats.

proficiat

Proficiat!! Veel plezier gewenst!.

PM

Proficiat!!!

3 weken wachten … weet jij hoe lang dat dat is??? Waarschijnlijk niet, want je bent nog niet getrouwd … 🙂 🙂 🙂 (maar ook dat gaat rap veranderen heb ik gelezen … ) Succes met beide!!!

Kim

Ja Sensa, ik zou wel willen maar heb de wagen maar binnen drie weken.
                            Dan volgen er zeker foto’s en waarschijnlijk een nieuw topic om wat raad te verkrijgen van de forum leden.

Nog even geduld maar komt wel in orde.

Greetz

Een verlate welkom Lely en gefeliciteerd met de aankoop!

Fotoooooooooooo’s kunnen nu toch niet lang meer achterblijven he!

Wim

Ken Nicola zeer goed 😉 en apparatuur bij hem zal het niet liggen dat weet ook zelf ook wel.

Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier met de Porsche.

Proficiat met de aankoop!

Kim

Vandaag trotse eigenaar geworden van een P964
                                    Althans voorschot en afgesproken want motor moet er nog een keer uit.
                                    Maar de zoektocht is afgelopen. Nu de zoektocht naar stukken om hem zo origineel mogelijk te zetten en volledig op punt.
                                    Foto’s volgen binnenkort.

Groeten

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.