Eerste Porsche kopen als beginner

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Eerste Porsche kopen als beginner

  • Maker
    Discussie

  • Kim

      Dag

      Ik heb mij onlangs voorgesteld op het porscheforum, mijn droom om volgend jaar een porsche te kopen zou misschien toch wel in een stroomversnelling kunnen komen. Aangezien ik ga trouwen deze zomer en mijn aanstaande ZOT wordt van mijn constante zoektocht en letterlijk dag en nacht op allerhande websites zit te “scharten” naar porsches en allerhande andere zaken die ermee te maken hebben.
      Dus gisterenavond heeft ze mij duidelijk gemaakt dat ze die porsche liever dit jaar op den hof ziet ipv van nog zo één jaar door te gaan.

      Ik ben onmiddellijk in actie geschoten en ben vandaag een kijkje gaan nemen naar een P die aan bijna al mijn eisen voldoet.
      Een P 964 Carrera 2 handgeschakeld in een donkere kleur met onderhoudshistorie, en net dat laatste heeft deze niet.
      Dit is hem: http://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-964-carrera-2-manueel-228541016.html

      Ik vertrouw het zaakje eigenlijk niet echt dus graag jullie mening.
      Mijn eerste bevindingen:
      -de deuren en koffer sloten niet echt met de fameuse P “klonk”
      -dichtingen van het dak verstorven en op bepaalde plaatsen weg
      -Remschijven aan vervanging toe
      -Geen origineel eindstuk uitlaat
      -Is gereviseerd(segmenten, olieschrapers kleppengeleiders, coulasse gevlakt, dichtingen, cilinders wel niet gehoond) met fotoboek
      -Volledig herspoten(dus ramen zijn eruit geweeest)

      Ik heb de man gevraagd of die porsche kan gecheckt(grondig onderzoek met compressietest) worden bij FG porsche omdat dit allemaal in mijn buurt ligt. Hij vindt dit geen probleem maar hij wist mij ook te vertellen dat hij al bij FG geweest was en dat hij die mannen kent. Ik zou dan toch opteren voor porsche rescue 911.
      Kent iemand de wagen of de handelaar? Kan er nu nog een onderhoudsboekje aangevraagd worden zodat ik vanaf dat de auto in mijn bezit zou zijn een historie kan bijhouden?

      Ik zou ook graag eens bij iemand van de buurt naar zijn porsche 964 kijken en wat uitleg krijgen van de eigenaar wat de punten zijn om op te letten en hoe deze moet voelen en klinken voordat ik ne stomme stoot bega.

      Ik ben benieuwd om wat 964 kenners te ontmoeten of hier hun meningen te lezen.

      PS als er hier iemand iets interessants weet staan, aarzel dan niet mij dit mee te delen aub. Mijn budget is rond de €35K

      Alvast bedankt

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
    • Ive

        Ziet er nog een mooie P uit, maar de prijs is mij toch véél te hoog.
        Afbieden of verder rondkijken.
        Voor die prijs heb je al een héél mooie 997

        Succes

          de onderhoudsboekjes van recente modellen zijn meestal ook gewoon te koop bij een porsche dealership,
          voor de optiestickers is er ook een Spaans alternatief (in topic van rocco’s 993 resto terug te vinden)
          de wielen zijn cup2 velgen die onder een 993 horen en daarvan zijn aftermarketversies in omloop. origineel is te herkennen aan de cijfers naast de ventielen (breedte en ET) ofwel de onderdeelnrs en stempels aan de binnenkant als ze niet onder de auto zitten

          velgenherkennenOEM.jpg

            opletten met de stickers en boekjes, wat Deepee een tijdje terug schreef is niet onbelangrijk, als je ze naar je thuis laat sturen weten de Poolse vrienden ook meteen waar ze hem mogen komen halen 🙂

              HIER het boekje en
              HIER de stickers

              Kim

                Weet er ook iemand welk soort wielen dit zijn? Bestaan daar namaak van en hoe kan je dat checken?
                Grtz

                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Kim

                  @deepee
                  Je hebt mij enkele nuttige tips gegeven ivm die vennootschap. De revisie is uitgevoerd omdat de motor open moest wegens olielekken. Daar zijn ook foto’s van.
                  Nog een vraag waar ik mee bezig ben: hoe zit het met dat onderhoudsboekje, kan ik nog aan originele boekjes geraken die ik dan vanaf nu invul?
                  Samen met de map met foto’s is er dan toch een degelijke historiek?
                  De rubbers van het schuifdak heeft hij liggen. Ik veronderstel dat het dak niet meegespoten is met de kas maar dat weet ik niet zeker.
                  En de prijs dat hij vraagt geef ik zowiezo niet.
                  Ik check eens de map en zoek nog wat door op internet waar ik moet op letten.
                  Alvast bedankt voor de hulp.

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Wim

                    oké, maar dat is dan ook weer opgelost.

                      Wim, ik heb even gegoogeld en wat men bij mijn cilinders gedaan heeft is zoals bijgevoegd filmpje, dus ik denk dat dit niet echt honen is maar eerder zuiveren.

                      Wim

                        Ik dacht dat er op die motoren nikasil wanden in de cilinders zitten, en deze mag/kun je niet honen, want dan is de laag weg.

                        En Google is mijn vriend. !!

                        (vraag) Welk bedrijf in NL kan twee Nikasil cilinders van een nieuwe inwendige laag voorzien?
                        In de Mahle cylinders zijn kleine beschadigingen ontstaan en op sommige plaatsen kleine stukjes van de harde laag weggebroken.
                        Ik denk dat het doorgaan ermee snel zuigerveer schade geeft.

                        Antwoord: De methode, het Nikasilproces werd gepatenteerd door Mahle voor Porsche en won de 24 uur van Lemans als nummers 1 , 2 en 3 ermee. Het is nog steeds zo dat Nikasil minder wrijving heeft tussen zuiger en cylinder vergeleken met een stalen met alusil cilinder.
                        Nieuw nicasil laagje kost ongeveer €500 per cilinder.

                          [quote=”cabrio wim” post=200874].
                          Cilinders van Porsche kan je niet honen, dus is normaal, .[/quote]

                          Hola, de cilinders van mijn 3.2 zijn wel gehoond voordat de pistons met nieuwe segmenten terug geplaatst werden, dit alles door een gepensioneerde die 40 jaar revisies gedaan heeft. Althans, ik heb hem ermee bezig gezien terwijl hij de cilinders hoonde.

                            enkele van mijn bedenkingen/aandachtspunten:
                            het is een auto met aftrekbare BTW, dus is hij nu ingeschreven op een vennootschap. als er geen onderhoudsboekje is, dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om alle fakturen van het onderhoud in handen te krijgen. daarop moet tegenwoordig ook de kilometerstand staan. of probeer te achterhalen in welke garage de laatste beurten gedaan zijn en informeer daar naar de algemene toestand van de auto. datum, KM stand, laatste werken overlopen en bijv waarom werden schijven niet vervangen ….

                            als de motor werkelijk maar 165 dkm gedraaid heeft, dan is een ‘volledige revisie’ eerder zelden nodig. en wat jij hier opsomt zou ik niet onder die noemer plaatsen. ook een eerlijke auto van 25 jr oud met die KMstand heeft behoudens ongeval of wat steenslag zelden een volledige respray nodig. maw ik heb m’n twijfels bij de kilometerstand. die zou ik zeker checken met carpass, fakturen onderhoud, uitdraai motronic, …

                            uitlaatsierstuk, rode remklauwen, spiegels, velgen, … zijn allemaal eenvoudig terug naar originele staat te brengen

                            ik zeg niet dat dit een slechte auto is, maar de vraagprijs en de algemene conditie stemmen niet overeen. een echte garage queen zonder revisie noch respray is op heden aan deze prijs te koop, maar zo opgelapt zeker niet …

                            Wim

                              Het is wat je verstaat onder volledig restaureren !!
                              Maar als dichtingen op schuifdak dan al niet vervangen zijn vraag ik mij af hoe ze dat dan gespoten hebben met die rubbers erin.
                              Cilinders van Porsche kan je niet honen, dus is normaal, en als je zeker wilt zijn hoe de carrosserie behandelt is, foto’s vragen van die resto.

                                Leuk dat je wederhelft je groen licht geeft, maar dit mag geen reden zijn om hals over kop iets aan te schaffen. Als je zelf al twijfels hebt over een wagen, gewoon een volgende gaan bekijken. Succes met de zoektocht.

                                  Effe de wederhelft bijstaan hier en …. Pets pets, schot schot en in den hoek

                                    Effe de wederhelft bijstaan hier en …. Pets pets, schot schot en in den hoek

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.