eerste Porsche: project?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 eerste Porsche: project?

• Maker
    Discussie
  • hallo iedereen,

ik ben hier nieuw en heb momenteel nog geen Porsche.
    mijn naam is Johan en ik woon in de regio Vlaams Brabant.
    momenteel studeer ik nog aan de VUB maar ik ben altijd al een grote fan van Porsche geweest en zeker van de 911. 😀

ik wil nu eens echt beginnen zien voor een Porsche 911. zoals ik zei ben ik student en heb ik niet speciaal veel geld (maar ik kan werken en dus geld verdienen over een lange periode). Daarom had ik het idee om een Porsche 911 te kopen maar dat nog een project is. een Porsche 911 uit de jaren’80. momenteel heb ik een auto dus ik heb de tijd om dan aan de Porsche te werken.

mijn eerste vraag is of dit nu wel een realistisch idee is. ik heb 2-3 vrienden dat mechaniekers zijn dus de moeilijkste delen kan ik aan hun vragen. Mijn doel is wel om de Porsche zelf weer in een goede staat te krijgen en hier ook veel van te leren.

is dit een realistisch idee of is een Porsche 911 veel te ingewikkeld?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 93)
  • Wim

Nee, maar wel verteld wat de kosten zijn om zoiets terug origineel te maken, dus heeft hij een idee.

Moest bijna hard gaan lopen toen ik klaar was met dat ding af te kraken

:happy: :happy:

Heb jij die beste man ook verteld hoeveel uren jij gemiddeld aan dit soort projecten kwijt bent ❗

Wim

Ik ken dat hok. :puke:

Ombouw is polyester, en auto is wel bijna compleet maar totaal niet origineel.
          Ik heb er een bod op gedaan van €3000,00, mits ik de motor hoor draaien.
          Anders geef ik er niet meer voor als €2000,00.
          Man keek mij raar aan toen ik hem de foto’s liet zien waar ze roesten wat je niet kunt zien.

Moest bijna hard gaan lopen toen ik klaar was met dat ding af te kraken. :happy:

[quote=”stefx911″ post=101544]

“1973 (bouwjaar dat ze bijna niet roesten)” Waar blijven ze het halen hé[/quote]

:happy: :happy: :happy:

Dat gaat iets kosten om daar terug iets correct van te maken!

“1973 (bouwjaar dat ze bijna niet roesten)” Waar blijven ze het halen hé

En van het goede bouwjaar ! 😉 😉 😉 😉

Kan nog even duren .
                    De wagen staat al een paar maanden te koop en een 924 is njiet een wagen waar dadelijk veel mensen in geinteresseerd zijn.
                    Wel rekening mee houden dat deze wagen een Nederlandse is en je deze dus moet invoeren en homologeren .
                    Je bent dus niet dadelijk na aankoop wettelijk aan het rondrijden .
                    Heb je dus dadelijk een wagen nodig na verkoop van de jouwe moet je deze vooraf al kopen en de jouwe pas verkopen nadat de homologatieprocedure achter de rug is .

@gijsbeer: ja ik wil zeker el eens afkomen tot in Antwerpen 😀 😀 ik zou het fantastisch vinden.

@stefx911
                      : ja dat van een pint mag zeker wel eens 😉
                      en danku voor de type over het budget dat je zegt.

@bully
                      : ja die auto dat je toont zou ik normaal wel kunnen kopen als ik de mijne verkoop. 😀 maar ja nu moet ik de mijne wel kunnen verkopen…

@ iedereen: danku om mij weer op een rationele manier te laten denken. ik ga nu ook eens zien dat ik mijn wagen zou kunnen verkopen. maar het probleem is als ik hem dan kan verkopen moet ik wel snel een andere vinden dus ja. 😕 en ik weet belangen niet hoe snel die verkocht geraakt.

Misschien moeten we eens een pint gaan pakken in A’pen…

Hier een nederlandse originele 924. klikhierop

Al ben ik wat aan de late kant, ook via mij welkom!! Leuk toch, hoe het forum leeft!!
                            Je ziet dat de goede raad komt van de mannen met ervaring i.v.m. de ‘oudere’ modellen… (there are no old Porsches, only new owners) Sinds een jaar mag ik mezelf daar ook bij rekenen met een 911 coupé van ’84. De gouden raad: HEB GEDULD!!!!! Het is een passie, een hobby, een levenswijze, maar beslis niets overhaast!! En laat je goed informeren voor je koopt. Ik ben op de moment nog bezig met mijn ‘refresh’ van de P. Als je interesse moest hebben om eens tot in Antwerpen te komen ben je welkom! Kan ik je eens enkele verrassingen laten zien waar ik zelf ook op uit ben gekomen… Mijn doel is nu de P ‘proper’ te zetten en eindelijk te gaan genieten, heb op een jaar 200 km gereden! Zelf zou ik hem liefst volledig demonteren en terug opbouwen, maar dan ben ik weer zo drie jaar verder… en veel euros armer… Kom tijdens de vakantie gerust een af als je wil. Zo te horen aan je spirit kan ik alleen maar afleiden: there’s no way back!!
                            Groetjes, Gijsbeer.

Vriend van mij heeft een tijdje terug een 924 gekocht. Lang achter eengoede gezocht. ben regelmatig mee gaan kijken.
                              Uiteindelijk toch wel 4k uitgegeven.
                              voor minder ga je geen zuiver exemplaar vinden. eentje van 1000€ gaat je op termijn veel meer kosten

danku allemaal voor jullie antwoorden en ja ik heb dus begrepen dat ik er niet echt klaar voor ben 😆
                                ik zal wel eens op die forum kijken. ik heb toch een nieuwe wagen nodig want in de mijne wil ik geen geld meer steken en er moet wel wat geld in gestoken worden…

Het is natuurlijk jouw keuze of je die 1000 euro aan een 924 gaat geven of niet, maar ik zou het ook niet doen. Ik heb zelf een 924 in redelijk goede staat, maar aan wagens van die leeftijd is altijd wel iets, en dan mogen de stukken van en 924 goedkoper zijn dan van de meeste andere Porsches, ze kosten nog altijd geld. En ik ben ervan overtuigd dat een door algen overwoekerder 924 je centjes gaat kosten. Als je echt op zoek gaat naar een dergelijke wagen kijk dan even op het 924-forum in NL. Daar heb je regelmatig wagens te koop waarvan je dan weet wat er aan gedaan is. Zijn dan ook niet perfect, maar het risico is toch iets kleiner.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 93)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.