eerste Porsche: project?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 eerste Porsche: project?

• Maker
    Discussie
  • hallo iedereen,

ik ben hier nieuw en heb momenteel nog geen Porsche.
    mijn naam is Johan en ik woon in de regio Vlaams Brabant.
    momenteel studeer ik nog aan de VUB maar ik ben altijd al een grote fan van Porsche geweest en zeker van de 911. 😀

ik wil nu eens echt beginnen zien voor een Porsche 911. zoals ik zei ben ik student en heb ik niet speciaal veel geld (maar ik kan werken en dus geld verdienen over een lange periode). Daarom had ik het idee om een Porsche 911 te kopen maar dat nog een project is. een Porsche 911 uit de jaren’80. momenteel heb ik een auto dus ik heb de tijd om dan aan de Porsche te werken.

mijn eerste vraag is of dit nu wel een realistisch idee is. ik heb 2-3 vrienden dat mechaniekers zijn dus de moeilijkste delen kan ik aan hun vragen. Mijn doel is wel om de Porsche zelf weer in een goede staat te krijgen en hier ook veel van te leren.

is dit een realistisch idee of is een Porsche 911 veel te ingewikkeld?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 93)
  • PB

“Run Forrest! RUN!”

In my humble opinion ga je er nog je geld niet van terugkrijgen al kreeg je ‘m gratis.
        Ik zou heel hard gillend weglopen moest ik in jouw plaats zijn.

hallo iedereen,

ik ben een tijdje weg geweest met mijn examens.

nu keek ik snel eens op autoscout (ik vind dat altijd wel eens leuk).
          nu stond er deze porche tekoop. ( http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=212114030 )
          dit zou ik wel kunnen betalen met mijn geld en met mijn auto te verkopen. Dus dit zou ik nu kunnen kopen.

maar ik vroeg mij af wat jullie mening is? Zou ik dit mechanisch (samen met mijn vrienden mechaniekers als hulp) kunnen doen?

en ja het geld dat ik in de wagen steek zou ik die ooit er toch wel kunnen uithalen? Ik vraag dit want met mijn wagen van jullie steek ik er geld in maar zou ik er nooit iets uit halen.

haha tof dat jullie allemaal al zo kijken maar ik moet nog geld eerst bij elkaar verzamelen. 😥 :engeltje:
            ik wou vooral zien of mijn idee van een porshce project te hebben wel mogelijk is. 😀

nu is het wat wachten op geld en ene vakantie job vinden voor ook nog extra geld te hebben. maar das allemaal niet zo gemakkelijk. 😕

als er eens een bijeenkomst is van jullie dan zal ik zeker eens komen kijken naar al jullie Porsche 😀 en ja hopelijk ook eens met mijn toekomstige Porsche kunnen komen :driver:

Hier misschien een mooi projectje.

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-911-tv-targa-cabriolet-64965176.htm%5B/quote%5D
              shit… mijn bouwjaar, rood, targa…. kwijl… doekje halen en vrouwtje bellen. gisteren vernomen dat er min 15k extra kosten zijn aan het huis dus dan kan deze er ook wel bij :mrgreen: weinig geld toch? ben zaterdag in de buurt, zou wel eens durven een kijkje nemen 😈

ik woon in Brussel, jette. 😉 maar ja ik heb een auto dus ik kan tot ergens rijden en daar dan afspreken en zo meerijden 😉

Van waar ben je ? Je kan anders wel gewoon even meerijden hoor 😉

(op voorwaarde dat ie tegen dan weer helemaal in elkaar gevezen is)

ik zal dan zeker eens zien of er een bijeenkomst is waar ik naartoe kan komen. Dan ik moet ook zien dat ik niet teveel opval zonder porsche en dus met mijn honda’tje of volvo. 😆 🙄

Ik wil heel graag eens jullie Porsche zien 😀

ja en als ik een Porsche koop voor dat ik een vast lief ben dan heb ik ook meer kans van een lief te hebben dat ook graag Porsche heeft. 😀 dat zou zou wel ideaal zijn. :relaxman:

awel binnenkort ga ik heel misschien mijn paard verkopen en zal ik dus geld hebben. ik moet dan natuurlijk zien hoeveel geld he. ik verkoop hem want ik ga er misschien gratis een beter kunnen hebben. en dan verkoop ik ook mijn auto en ja dan zien hoeveel geld dat allemaal samen is 😀

niets slecht bedoeld hoor maar de targa’s vind ik persoonlijk minder mooie. ik vind het achterste deel niet zo mooi als deze van de coupe. ik weet niet echt waarom. en ja ik zie dat jij wel een targa hebt :p

ik ben meer voor de 911 coupe. ik vind dat echt de klassieke 😀 dat zijn smaken he. maar ja een targa kan natuurlijk ook heel mooie zijn. alle eigenlijk vind ik alle Porsche wel echt mooie maar de ene wat meer dan de andere 😉

Van harte welkom, ik begrijp al jouw gevoelens. Wie droomt er niet van kindsaf van zijn eigen Porsche.

Bij mij heeft het wat langer geduurd dan bij jou, maar één tip, koop hem voor je een vast lief hebt, voor je trouwt, voor je klein mannen hebt en voor je een huis bouwt of koopt, en verkoop en daarna niet meer, eender wat, want anders komt het er niet van voor je veertigste, vijftigste. :engeltje: :engeltje:

Hier misschien een mooi projectje.

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-911-tv-targa-cabriolet-64965176.htm

danku 😀

ik heb een vraagje over jullie bijeenkomsten enz. zijn er bijeenkomsten dat jullie ook organiseren voor alle Porsche fans en dus ook die dat geen Porsche hebben kunnen komen 😉
                          ik zou dan ook graag eens komen en al jullie mooie Porsche zien 😀

Van harte welkom hier

ah oke, wist ik allemaal niet 😀
                              en die impactbumpers kwamen er pas in 1974, niet?

Idd, de harmonicabumpers heten eigenlijk impactbumpers :first:
                                Vandaar de term “pré-impact”.
                                Toen had Porsche het totaal logische systeem van 964, 993, 996, 997, 991 nog niet.
                                En we kunnen wel lachen met die nummering, maar otoh kan je er wel perfect het model mee omschrijven, een Astra is een Astra en als je over een Astra spreekt kan dit zowel een model uit de jaren ’90 zijn als het allernieuwste model… Bij Porsche spreken we dan over een 964 vs een 991, lekker makkelijk.

ik denk het niet hoor want ja ik denk dat de pré-impacts van 1965 tot en met 1973 zijn en het gaat ook oer de 911 😀

nu weet ik wat pré-impact betekent :p

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 93)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.