eerste Porsche: project?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 eerste Porsche: project?

• Maker
    Discussie
  • hallo iedereen,

ik ben hier nieuw en heb momenteel nog geen Porsche.
    mijn naam is Johan en ik woon in de regio Vlaams Brabant.
    momenteel studeer ik nog aan de VUB maar ik ben altijd al een grote fan van Porsche geweest en zeker van de 911. 😀

ik wil nu eens echt beginnen zien voor een Porsche 911. zoals ik zei ben ik student en heb ik niet speciaal veel geld (maar ik kan werken en dus geld verdienen over een lange periode). Daarom had ik het idee om een Porsche 911 te kopen maar dat nog een project is. een Porsche 911 uit de jaren’80. momenteel heb ik een auto dus ik heb de tijd om dan aan de Porsche te werken.

mijn eerste vraag is of dit nu wel een realistisch idee is. ik heb 2-3 vrienden dat mechaniekers zijn dus de moeilijkste delen kan ik aan hun vragen. Mijn doel is wel om de Porsche zelf weer in een goede staat te krijgen en hier ook veel van te leren.

is dit een realistisch idee of is een Porsche 911 veel te ingewikkeld?

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 93)
  • PB

Het heeft idd alles te maken met die zwarte harmonica’s. :mrgreen:

Heeft pre-impact iets te maken met de 911 van voor de “harmonica” bumpers (G30 model) die ergens midden jaren 70 uitkwam nav een wetgeving in de US? Een wagen die botst bij een lage snelheid (8 mph?) mocht geen schade vertonen.
        Wellicht zit ik er compleet naast 😕

@mushroom
          ik zag dat jij ook voor zo een pré-impact ging 😉 maar ik vroeg mij nu af van wanneer tot wanneer zijn het pré-impacts? ik vind niet veel over de betekenis hiervan. 😕

haha ja je hebt gelijk dat ik niet veel geduld heb maar nu moet ik het wel hebben want ik heb er geen geld voor 😕 dus eerst goed werken ervoor en ook voor unif 😀

Anoniem

Ik denk dat jij weinig geduld hebt 😀
              Ik herinner mij nog het moment dat ik besefte dat ik een Porsche ging kopen ooit.
              Bij mij was dat ergens tussen de 13 en 16 jaar.
              De broer van mijn vader had toen een (zeer knappe grote slanke :lekker: ) vriendin die met een zwarte Porsche 930 Turbo reed 😯
              Ik heb daar een keertje een korte rit mogen met mee rijden en was verkocht.
              Op mijn 39 ste dan zelf een gelijkaardige 930 gekocht, dus je ziet geduld loont 😉
              Succes met de examens en het najagen van uw droom.

ja maar heb spijtig genoeg al een 2de zit dit jaar. 😕
                ik werk nu ook al in het weekend maar 50% daarvan gaat naar mijn paard (en ja dat is ook een levensdroom dus gaat niet weg :p ).

maar ja ik blijf zoeken naar een betere job voor in het weekend en dan nu aan het zoeken voor in de zomer vakantie maar dat is niet gemakkelijk want de meeste bedrijven antwoorden pas laat 😕
                ik heb wel geluk dat tijdens mijn tweede zit als ik tijd heb, dat ik dan eventjes in het bedrijf van mijn vader kan helpen dus dan toch wat kan verdienen.

als student is het niet altijd gemakkelijk een goede job te vinden want meestal is dat dan weg gegeven aan familie leden van personen van dat bedrijf of dan krijg je als student en stom job waar je slecht voor betaald word want ze denken dat je niet meer kunt 😕

maar nu terug naar de Porsche. ja ik zal hem hebben 😀

@Jlangers ,jij hebt de juiste ingsteldheid ,ik wil en zal een Porsche hebben . :applaus:
                  Maak je niet druk OOIT komt die er .Ik denk dat velen onder ons je verhaal herkennen .
                  Bij mij is de Porsche er ook op latere leeftijd gekomen .

Enne met 2de zit zal er weinig tijd resten om te werken en te sparen . 😥
                  Veel succes met de examens en hou ons op de hoogte.
                  Funny

haha nee ben niet enkeel en man van theorie maar ik moet wel het geld hebben. 😕 😛

dus nu sparen en ge gaat zien. zelfs al is het maar binnen 5jaar, ik zal een Porsche hebben. 😀
                    nu moet ik er gewoon hard voor werken.

maar ik zal wel hier op het forum blijven en wat lezen enz. zo leer ik veel bij. ik heb wel al wat bijgeleerd hier op het forum 😀

ik zie het al je bent een man van de theorie, vrees dat het een tweede zit zal worden wat betreft de porsche :mrgreen:

Kijk HIER eens, kan je al direct een paar addertjes onder het gras leren kennen en een leuk adresje om misschien eentje te scoren…

ja ik weet het. ik dacht ook mijn auto dat ik nu heb te verkopen maar ja ben ik niet veel mee. alle die zal sowieso ook verkocht worden voor aan de Porsche dan te werken maar die is met alle werken dat ik eraan heb laten doen nu misschien toch maar 3.000euro waard, dus niet veel. het is een Honda prelude van 1985.

wat bedoel je met een pré-impact? 😉

Je moet idd eentje kopen!
                            Je geestdrift is niet te kloppen! 😉

Echter, de vraag die je stelt is niet beantwoordbaar 🙁
                            Als je dan toch “the whole shabang” gaat doen zou ik voor een pré-impact gaan. Zijn achteraf meer waard, minder werk, gemakkelijkere mechaniek.
                            Best een 911, but if things are tight, misschien een 912.

al sinds dat ik klein ben en kijk naar een Porsche, dan krijg ik direct een glimlach op mijn gezicht en ben ik helemaal verliefd.
                              Porsche geeft echt een speciaal gevoel vind ik en is helemaal niet te vergelijken met een ander merk.

als ik handelsingenieur studeer is dat om een Porsche te kunnen kopen later. 😆
                              ik heb de vader van een vriendin dat de laatste Porsche GT3rs heeft en toen ik die zag. 😯

haha ja ik weet het en ik doe handelsingenieur dus zal zeker niet gemakkelijk zijn.
                                maar als ik een idee heb moet ik die eerst goed kunne uitwerken en cijfers hebben. dan pas is het uit mijn hoofd en kan ik het eventjes op de zijkant zetten tot na de examens. 😉

het is daarom dat ik nu eens de cijfers wil weten. dan kan ik eens zien en ook zien over hoeveel jaar het project zal gaan want ja als student zal dat verspreid zijn over een paar jaar 😉

Jlangers ,jij moet een Porsche kopen .
                                  Ik heb al je posts nog eens nagelezen .Als Vub- student moet dat lukken .
                                  De blok komt eraan en jij gaat filosoferen over de aankoop van een oude Porsche .
                                  Goe bezig Ket . 😉 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 93)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.