eerste Porsche: project?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 eerste Porsche: project?

  • Maker
    Discussie
  • hallo iedereen,

    ik ben hier nieuw en heb momenteel nog geen Porsche.
    mijn naam is Johan en ik woon in de regio Vlaams Brabant.
    momenteel studeer ik nog aan de VUB maar ik ben altijd al een grote fan van Porsche geweest en zeker van de 911. 😀

    ik wil nu eens echt beginnen zien voor een Porsche 911. zoals ik zei ben ik student en heb ik niet speciaal veel geld (maar ik kan werken en dus geld verdienen over een lange periode). Daarom had ik het idee om een Porsche 911 te kopen maar dat nog een project is. een Porsche 911 uit de jaren’80. momenteel heb ik een auto dus ik heb de tijd om dan aan de Porsche te werken.

    mijn eerste vraag is of dit nu wel een realistisch idee is. ik heb 2-3 vrienden dat mechaniekers zijn dus de moeilijkste delen kan ik aan hun vragen. Mijn doel is wel om de Porsche zelf weer in een goede staat te krijgen en hier ook veel van te leren.

    is dit een realistisch idee of is een Porsche 911 veel te ingewikkeld?

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 93)
    • ja maar zijn die transport kosten niet heel duur om deze tot hier in België te brengen?
      ik had ook deze site gevonden dat Porsche uit California naar hier brachten 😉 http://www.aircooledclassics.be/cars/index.php?menu=&cat=&sub_cat=&show_all=1&view_all=1

        ja de goedkoopste dat ik vandaag op ‘autoscout’ zag was een aan 10.000 maar ja daar is heel veel werk aan waarschijnlijk…

          Voor 25k kan het, als je je laat adviseren door iemand die echt iets van kent en geduld wil oefenen.

          Kijk ook eens wat er te koop staat in de US of A. Daar liggen de prijzen 10k lager! Al brengt dat natuurlijk wel een aantal andere problemen met zich mee (waar je ook een ander rond kunt vinden op dit forum) 😉

            ja als ik kijk voor zo een project dan moet ik zeker opletten dat de versnellingsbak goed in orde is want dat kan heel duur uitkomen, niet?

              zoals funny zegt is die 15000 het minimum, als hij perfect moet zijn dan komt er vaak een revisie van de motor/versnellingsbak bij en dan moet je maar eens vragen hoeveel dat kost

                danku voor u eerlijke mening 😉
                ja ik wist niet echt hoeveel ik ervoor zou moeten rekenen. tijd heb ik genoeg want momenteel heb ik al een wagen 😉
                ik wist niet dat de aankoop zo duur zou zijn 😕 ik zag Porsche op autoscout van rond de 15.000-20.000 en ja die personen zijde dat de motor en technisch in een goede staat is. ja van de carrosserie zeiden ze niets maar motors zeiden ze dat ze goed waren.
                dus het budget dat te rekenen is, is dus veel groter dan verwacht.
                en voor een in een goede staat is het dan zeker rond de 25.000?

                  Hé welkom hier. Denk dat er veel hier op het forum een zelfde droom hebben (gehad). Maar om te kunnen zeggen of het haalbaar is, zijn er volgens mij 2 zaken die belangrijk zijn: je budget en de termijn waarop je hem rijdende/klaar wil hebben. Als je zegt hij moet binnen een jaartje of 2 af zijn en ik koop nu een projectje, dan vrees ik het. Als je nu iets koopt van rond de 15000 euro en je wil het een beetje deftig hebben, dan mag je nog eens zoveel neertellen om hem redelijk te krijgen. Zelfs al doe je zelf veel en ken je mensen die je kunnen helpen. Wat je ook koopt, zorg dat hij zo goed mogelijk is. Je hoort vaak van “ja die rubbertjes vervangen we wel even”, maar dit zijn werkelijk dure onderdelen, en je wil niet weten hoeveel er op een Porsche zitten ;). Succes met de zoektocht.

                    echt heel tof dat iedereen zo vriendelijk is 😀
                    je de oude Porsche 911 is echt een auto dat je gans je leven kunt houden en zo een mooie lijnen en ja dan nog de motor. ik vind da oudere Porsche al zo mooie. 😀

                    ja ik zou er elk weekende voor moeten werken en in de zomer vakantie. 😉
                    dus ik zou eraan werken als ik geld heb. ik woon in Brussel maar we hebben een garage dus ik zou die dan daar kunnen laten staan en dan als ik geld heb om weer iets te doen dan werk ik er verder aan. 😉 dus ja het is toch wel een project op lang termijn.
                    Daarom heb ik tijd genoeg voor het zoeken en kan ik zoeken naar een goeie en dan die kopen dus niet op de eerste de beste 😉

                    voor die 25000 euro dan zou hij helemaal perfect zijn?

                      Van harte welkom hier op het Forum .
                      Leuk dat er nog jonge mensen zijn die al zo gepassioneerd zijn door oude of iets oudere Porsches .
                      Misschien kan je eens aangeven wat je budget is .
                      Als je een exemplaar vindt van ongeveer 15000 euro denk en vrees ik als je hem volledig tecnisch en optisch in orde wil krijgen je toch 10000 euro zal mogen uitgeven .
                      Beter iets meer uitgeven dan leeglopen en de strijd onderweg moeten staken .
                      Neem rustig je tijd en hou ons op de hoogte .
                      Funny

                        ja ik ben akkoord met wat je zegt en ik begrijp wat je bedoeld.
                        ja het is wel dat dat altijd onverwachte gebeurtenissen mee kunnen zijn.

                        waarom ik eigenlijk voor een project zou willen kiezen dan een Porsche in perfecte staat is omdat ik dan de kosten kan verdelen. een Porsche in een goede staat moet ik veel geld in 1keer op tafel zetten en met een project kan ik dat wat verdelen. de andere reden is dat ik zo veel zou leren van de Porsche en dus niet enkel mee zou rijden. :p

                        maar ja als dat veel duurder is dan een in goeie staat te kopen dan ga ik dat toch niet doen.
                        waar ik nu ook over denk. als ik een in goede staat koop dan moet ik zeker ook goed op de roest letten. want ja daar zie je dat niet echt altijd.

                          welkom hier, mijn bescheiden mening : voor een wrak/projectauto worden tegenwoordig al hoge prijzen gevraagd, omdat de wisselstukken duur zijn en die auto’s meestal al door de bekende opkopers zijn geclaimd. Vraag is dan ben je bereid om nog veel extra geld te steken in revisies, onverwachte problemen enz, zoals roest op plaatsen waar je aan de buitenkant niets van ziet maar die binnenin heeft toegeslagen … ik zeg niet dat het niet mogelijk is maar dikwijls kost zo’n project meer dan je eerst had durven denken, en als je student bent terwijl de meesten hier al een paar jaartjes ouder zijn en nog klagen over dure prijzen … ik ben nu bezig aan de herstelling van ongeval en ben ook al met mijn voeten op de grond gekomen hoor 🙄 :mrgreen:

                            jaja een van dei vrienden is carrossiers, maar ja voor de belangrijkste of moeilijkste gedeeltes zal ik misschien wel naar een echte garage gaan. voor zeker te zijn dat alles goed gedaan is.

                            ik zal die ‘haynes en bentley’ eens googlen 😀
                            op de site van FGPorsche heb ik al gezien dat ze heel veel onderdelen hebben.

                            nu nog eens zoeken voor hoeveel ik een tamelijk goede project Porsche 911 kan vinden.

                              danku voor de types 😀

                                Zijn er carrossiers bij je vrienden ?

                                Ze durven nogal roesten, zeker die goedkoper geprijsd staan en al externe sporen van roest vertonen.

                                Verder denk ik dat je met een Haynes en Bentley manual (google maar eens) al een heel stuk op weg bent. Eigenlijk is alles aan een oudere 911 goed zelf te doen als je het juiste materiaal hebt. Zoals gezegd zijn de stukken niet goedkoop. Gelukkig zijn er tweedehands onderdelen beschikbaar bij bv Van Kessel of FG Porsche.

                                En op dit forum ben je alvast op de goeie plaats voor extra uitleg mocht je ergens vast zitten!

                                Anoniem

                                  De informatie over hoe en wat van de oudere 911 is makkelijk via internet te vinden.
                                  De werkplaats handboeken zijn daar een goede basis voor.
                                  Als je een project porsche denkt te kopen probeer er dan een te kopen die zo compleet mogelijk is
                                  porsche delen zijn immers steeds duur in aankoop.

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 93)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.