effen voorstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen effen voorstellen

  • Maker
    Discussie
  • hallo porsche liefhebbers,

    ik kijk al regelmatig mee met jullie.
    ik ben ronald v koot
    38 jaar oud ben getrouwd en heb een tweeling(jongens)
    ik ben autobekleder van beroep.
    omdat ooit in 1962 mijn vader is begonnen in Den haag om het vak te leren.
    van misschien wel de beste autobeklederij ooit.
    ik ben dus letterlijk tussen de auto geboren.
    ik ben dan ook in het vak gerold en heb 16 jaar met mijn vader mogen samen werken.
    helaas leeft mijn vader niet meer door de verschrikkelijke k ziekte.
    ik ben daarna voor mezelf op nieuw begonnen en doe heel veel porsche.
    heb sinds 2004 ook een aardige naam opgebouwd.
    en ben druk aan het sparen voor mijn eerste porsche.
    en dat zal dan toch echt een klassieker worden.
    mochten er mensen zijn met interieur vragen,ook voor de cabrio of targa.
    stel ze gewoon aan me misschein kan ik je helpen.

    groet ronald v koot
    😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Wim

      IKKE 😆 en die kwaliteit.

        tja maar de vraag is wie wil er rr leer in zijn porsche 😳

        Wim

          Vandaar ik mijn Duits leder laten vervangen heb voor een kwalitatief betere soort als board karton.

            hier bij dan mijn reactie,

            tja ik merk de laatste tijd wel dat vaak de boxster,997,996 veel slijtage hebben bij de instapkanten.
            dit komt omdat de zijwangen wat dieper zijn geworden,waardoor je er altijd overheen wrijft en dit de kale plekken op leverd.
            nu zijn er div middelen op de markt om het in te kleuren,
            maar leer is en blijft een natuurproduct.
            en in de porieen zit altijd vuil en vet.
            waardoor het nooit voor een lange levensduur blijft zitten.
            de enige goede remedie is om de delen te vernieuwen.

            en tja de kwaliteit van het leer is getest en gezicht voor de auto industrie.
            maar om nou te zeggen wat een goede kwaliteit NEE!!!!.

            helaas.
            😉

            Wim

              reys schrijft:

              volgens mij zijn we toch niet echt zo [IMG]http://i56.tinypic.com/2zejiv7.gif[/IMG] bezig.

              Vanaf het antwoord van (Porsche) zou het wel een leuke discussie kunnen worden, heb dan ook nog wel wat antwoorden over het leer van Porsche. 😉

              Anoniem

                rovako schrijft:

                hallo porsche liefhebbers,

                mochten er mensen zijn met interieur vragen,ook voor de cabrio of targa.
                stel ze gewoon aan me misschein kan ik je helpen.

                groet ronald v koot
                😉

                volgens mij zijn we toch niet echt zo [IMG]http://i56.tinypic.com/2zejiv7.gif[/IMG] bezig.

                Anoniem

                  En toch nog even dit: ik heb tijdens ons bezoek (“Rufie goes…”) aan de P fabriek na de uitgebreide uitleg over hoe het leder geselecteerd wordt op kwaliteit, hoeveel koetjes ervoor nodig zijn en dat de restjes verkocht worden aan Italiaans designers (riemen ed) mijn probleem op tafel gegooid…geen antwoord gekregen 😕

                  Wim

                    Dat is iets wat nog steeds niet werkt. 😳

                    Heeft inderdaad niks meer met voorstellen te maken vanaf pagina 2

                    rjf

                      Wel een interessante discussie, mss afsplitsen in een aparte topic ? 😀

                        Sorry, niet mee akkoord.
                        Ja, elke persoon is anders en elke koe ook.
                        Maar dat wil niet zeggen dat er niet naar een bepaalde kwaliteitsnorm moet gestreefd worden.

                        Als ik Reys zie is die volgens mij geen 100kg dus daar kan het niet aan komen dat het leder al versleten is.
                        Heb met mijn VW Touareg meer dan 160.000km gereden en de zetels waren nog in perfecte staat. Reys zijn P heeft 60.000 km en heb zijn zetels gezien…
                        En ok, een Porsche is nog geen Bentley maar ik zou toch niet beweren dat een Porsche goedkoop is…
                        Ook ik heb reeds gemerkt dat het gebruikte leder van de 997 niet van topkwaliteit is. En voor een P zou dat toch wel mogen.
                        Tenslotte: uiteraard is een auto een gebruiksvoorwerp maar dat wil nog niet zeggen dat er liefhebbers zijn die hun wagen zo goed mogelijk trachten te onderhouden en nieuw trachten te houden….

                        PS: ik vrees wel dat we hier serieus off-topic aan het gaan zijn….

                          Hoe kan je daar nu over reklameren.

                          Elke persoon is anders en elke koe is anders.

                          Wat ik hiermee bedoel is dat een lederen zetel anders zal reageren op een persoon van 100 kg of een van 70 kg. Het onderhoud van je zetel, de ene verzorgt de zetel door hem te reinigen en te voeden, voor een ander is het gewoon om in te zitten.

                          Er zijn ook geen twee soorten leder hetzelfde, vandaar mijn begin zin over de koe.
                          Leder wordt weliswaar geselecteerd, zeker bij de duurdere wagens maar, er zijn geen 2 soorten hetzelfde.

                          Belangrijk is ook de gekozen kwaliteit bij aankoop, je hebt een lederen interieur van 1000 euro en dat gaat tot 10.000 euro voor topkwaliteit bij bv. een Bentley of Rolls.
                          Ook de kleur speelt een rol, sommige kleuren zijn delicater dan andere.

                          Sportzetels bv. zijn ook meer onderheviger aan de zijdelingse slijtage dan de standaardzetels.

                          Mijn punt is dat je moeilijk kan gaan zeuren over je lederen interieur omdat er slijtage is. Vrouwen met sierriemen in hun broek bezet met allerhande maken ook krassen in je zetel of aan de zijkant van je deur met een ring.

                          Mag hij ook nog gebruikt worden, onze auto 😉

                            En valt daar iets aan te doen? (behalve dan gaan reklameren bij de dealer)

                              is inderdaad al vaker gerapporteerd bij 996’s en 997’s… en ik heb de indruk dat niet alleen bij Porsche dit probleem steeds vaker opduikt! Als ik vaak naar detailfoto’s kijk op internet bij recente, dure wagens die te koop staan, valt toch steeds meer op hoeveel wagens, gezien de relatief lage kilomterstanden, al veel schade aan de zijkanten vertonen. Ik kan mij toch ook niet van de indruk ontdoen dat dit vroeger vaak beter was… 😥

                              Anoniem

                                Dag Ronald.
                                Metteen een vraag, heb je al klanten met lederslijtage op een 997?
                                Ik heb full leder en vind toch de kwaliteit minder dan op mijn 993 destijds.
                                Zelf heb ik instapschade(60K)aan de leuning kant bestuurder, en dat is met niets te herstellen.
                                Ok, ik ben misschien wel wat te gevoelig voor dergelijke zaken maar toch.

                                  Ook van hieruit welkom geheten Ronald

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.