EGR klep cayenne

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne EGR klep cayenne

  • Maker
    Discussie
  • ik krijg een melding ( via diagnose ) dat er iets aan mijn EGR klep zou zijn,
    na een tijdje verdwijnt de melding , maar licht dan terug op in mijn dashboard

    zou het voldoende zijn om deze te demonteren en eens te kuizen of zou deze eens moeten vervangen worden ?

    bedankt voor de hulp

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • ken

      volgens mij is het onderdeel stuk of is het een software fout
      die cleaners hebben niet altijd…

      Wim

        Ik heb de oplossing toch al aangegeven. 😉

        Mijne en ons 2 andere diesels hebben dit probleem nu niet meer. :relaxman:
        Voordien ook altijd gedonder met dat lampje.

          ondertussen mij 3 cleaner ingekapt ( turbo and exhaust cleaner ) en terug het lampje brandt.
          ik denk wel na 3 cleaners dat de koeling ook is gereinigt
          zou het niet kunnen dat ik het verkeerde product gebruik , er is toch wel een wonder middelke voor da probleem , denk ik

            ik heb ondertussen bij porsche ” TURBO EXHAUST cleaner ” laten in kieperen en na 800 km brandt het lichtje terug,

            ik denk dat de ERG koeler ook vol zit,

            kan het produkt dat jij aanraadt , de koeler ook kunnen cleanen denk je ?

              [quote=”Thefrits” post=176529]CABRIO WIM: Dit kan ook bij een Porsche, en geen problemen bij de keuring.

              Bij de keuring en de roetmeting van de wagen ==> moeten ze dit toch zien ?!?[/quote]

              Roetmeting keuring België meet niks als alles correct gebeurt,
              de motor zal er immers beter door draaien met betere verbranding.
              Test stelt niks voor. Hoe denk je anders dat al die rokende slecht getunde lease diesel erdoor geraken :happy:

              Wim

                Mijne is 6 weken geleden gekeurd en geen probleem bij de meting.
                Ze zie alles nog origineel zitten aan de onderkant, maar weten niet dat het allemaal leeg is.

                En deze mannen hebben het gedaan bij mijn BMW. http://www.tunex.nl

                Wim

                  Koeler gewoon goed spoelen in Petroleum, je wilt niet weten wat daar uitkomt.

                  Weer al 5000 km verder en geen lampjes meer aan.
                  Kheb het al meer geschreven, ze moeten er nog meer insteken. :bounce:

                  Dus bij mij alles terug naar de basic. v :mrgreen:

                    CABRIO WIM: Dit kan ook bij een Porsche, en geen problemen bij de keuring.

                    Bij de keuring en de roetmeting van de wagen ==> moeten ze dit toch zien ?!?

                      Als je fout P4807 krijgt, met “insuficient flow” melding, zou dat wel eens op de EGR-koeler kunnen slaan. Ik heb een A5 3.0TDI met dit probleem, eerst de EGR-klep vervangen…goed voor 100 km, lampje weer aan. Dan de software update voor de nieuwe klep uitgevoerd, nog steeds lampje aan… laatste wat niet vervangen is, is de koeler… weer 500 euro die onder de motorkap mag gaan wonen, maar je…dat lampje is hoogst irritant :-/

                      Wim

                        Niet alleen bij VW of Porsche 💡

                        Dus wat ik al eerder schreef, ik heb de roetfilter verwijdert, EGR klep eruit gesmeten, kleppen in inlaat verwijdert en kat verwijdert bij de `BMW 330D.
                        Doel van verwijderen: geen regenren meer, betere doorstroming en geen vervuiling meer inwendig omdat alles via de ruime kanalen loopt nu, en niet meer op hogere toeren wat dan pas gebeurt bij origineel systeem.
                        Daarna motor management opnieuw laten inlezen wat regenereer uitschakelt en eventueel laten tunen.
                        Resultaat: veel beter oppakkende motor, vermogen ruim 300PK en 640NM koppel :relaxman:

                        Waarom: roetfilter spaart alles op en gooit met regenereer er alles in 1 x uit, dus wat is het doel daarvan. :engeltje:
                        EGR klep zorgt er slleen maar voor dat alle rommel van verbranding maar steeds door de motor en systeem blijft gaan, dus boel slipt op den duur compleet
                        dicht.

                        Dit kan ook bij een Porsche, en geen problemen bij de keuring. 💡

                          Katalysator kan ook een probleem geven als je onvoldoende doorstroming hebt en is trouwens een redelijk bekend probleem bij de diesels en ook bij Volkswagen.

                            ik heb er nu 3 dagen gereden mijn nieuwe EGR klep,
                            en ja hoor , wie zie daar weer , een melding dat mijn EGR klep niet goed werkt ” ONVOLDOENDE DOORSTROMING ”
                            en nu zit ik met mijn handen in mijn haar zulle

                              Je kan dit best kuisten met http://www.xenum.eu/ hier hebben wij al redelijk mooie en goede ervaringen mee gehad.

                              /en/startwww.xenum.be.asp?c=3&l=en

                              Wim

                                Mooi dat het weer werkt zoals het hoort. :up:

                                  ik heb ze gekuist en inderdaad alles werkt terug perfect

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.