egr of luchtinjectie verwijderen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 egr of luchtinjectie verwijderen

• Maker
    Discussie
  • Indien ik het juist begrepen heb staat op m’n turbo van 83 een egr of luchtinjectiesysteem dat kan verwijderd worden.
    iemand ervaring mee ?
    hoort de luchtinjectie bij het egr systeem of niet ?
    zittten zes pijpjes op cilinderkoppen rechtreeks naar verbrandingsruimte, door wat moet dit dan vervangen worden? ééntje ontbreekt bij mij, voorlopig vervangen door stud
    en wat met de rest van het systeem ?
    ik probeer even een schema in te plakken van op pelican parts van zowel egr als luchtinjectie

Indien jullie meer weten, hoor ik het graag

thanks !

egr:

luchtinjectie:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • De EU turbo wagens hebben dit ook zitten en het is zoals je vertelde om de uitlaatgassen te zuiveren of om de uitstoot te verminderen ( emissienormen) . Tevens heeft het bij de turbo wagen ook nut om te koelen maar ze mogen worden afgesloten. Ik heb ze bij mijn 965 wel laten zitten gewoon omdat ik zo extra koeling krijg in de uitlaat en de onverbrande gassen toch nog naar buiten worden gedrukt.

omdat bij mijn weten dit systeem geen enkel nut heeft behalve dan het properder maken van de uitlaatgassen (in het begin enkel op US versies, later RoW)

bovendien werd dit op mijn 911 reeds gedeeltelijk “onschadelijk” gemaakt door vorige eigenaar, dus kan ik het er net zo goed helemaal afsmijten.

is by the way één van de meest uitgevoerde mods op 911 turbo in de states

groeten,

Opgepast word vervangen door “boutjes” M10 stap 1MM.
          Er wordt ook voorzichtigheid geboden voor het verwijderen van de injectoren in de cilinderkoppen , als ze goed vast zitten ……… dat je ze niet doordraaid !!

Die pijpjes mogen er af en vervangen worden door bouten zodat er alles af kan, maar waarom zou je dit willen doen ?

Is er niemand die me hier wat meer over kan vertellen of kan laten weten waar ik wel een antwoord kan vinden ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.