EIBACH VEREN versus keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 EIBACH VEREN versus keuring

  • Maker
    Discussie
  • Net een set bilstein b6 /eibach ( +/- 4 cm lager ) laten monteren op de 964 .
    Heb alle nodige attesten en montage formulier maar wou graag weten wat de bevindingen zijn van mede forumers op de keuring .
    Zijn er extra items en of weetjes dan hoor ik het graag .
    Bottom line is dat ik gewoon naar de keuring wil zonder gezeur 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • [quote=”WES-RS” post=134860]Optie 1: ongeval krijgen, verzekering trekt zich terug wegens niet in orde te zijn van keuring, zelf opdraaien voor de kosten, Porsche hierdoor verkopen, vrouw verlaat u, kinderen worden ter adoptie afgestaan, eigen organen worden ter opbod verkocht op de illegale zwarte markt, gevangenisstraf tot gevolg -> u passeert niet voorbij “keuring”, u ontvangt geen geldige en wettelijke papieren om in orde te zijn en het mooie leven dat u heeft te behouden… En dit allemaal omwille van de “easy” way. ;)[/quote]

      Dat is toch niet de vraag van de topic starter? …
      Maargoed, ingeval ge een zwaar ongeval doet en een expert komt erop uit (die kans is zogoed als nihil als ge het zoals beschreven camoefleerd) Dan kan de verzekering max 31.000euro terug verhalen. (idem als dronkenschap, zwaar overdreven snelheid,…)
      Lijkt mij dat de gemiddelde forumgebruiker hiervoor nog niet direct moet voor overgaan tot Oostbloktoestanden he :mrgreen:

      Zou mij als ge toch in u verhaaltjes geloofd, eerder zorgen maken dat er bij uzelf geen veer van u gescheurde stoel in u gat springt, waardoor ge verschiet en met u jakkemakke banden slipt over u eigen oliespoor. Wantja ge kon niet trager rijden want eens in 5de kunde ni terug schakelen/ :ass:
      allemaal dingen die je wist en dus had kunnen vermijden 🙄

      ontopic: off hoogte is idd 11cm, hierop heb je nog 2cm tolerantie (incl bestuurder) dus min 9cm bodemvrijheid.

      Wim

        Dan weet ik nu waarom de Belgen hier net bij ons over de grens allemaal een huis kopen en hier komen wonen. 😉

          TUV is niet goed genoeg voor België. Moet een speciaal GOCA-attest voor aangevraagd worden dan. 😉
          Leuk hier wonen he!? :mrgreen:

          Wim

            Op Eibach veren zit automatisch een TUV keuring, en moet in de EU door elk ander lidstaat aanvaard worden. 💡

              We waren op hetzelfde moment aan het typen denk ik. 😉

              Voor bandenmerk geld het dus niet. Maar alle andere modificaties aan je wagen moeten een E-keur hebben inclusief attesten en voor sommige zaken (zoals vering) zelfs montage-attesten om aan te tonen dat deze volgens de regels van het vak geplaatst zijn door een erkend garagist.

              In mijn “tuning” tijd ben ik bij Koen terecht gekomen. Daar in zijn winkel heb ik verschillende zaken besteld en gekocht waaronder ook een uitlaat van Supersprint. Ik kon deze bestellen met of zonder attest, identiek dezelfde uitlaat! Maar het attest is nodig hier in België voor de keuring dus moest het die worden. Koste zomaar even €150 méér dan dezelfde uitlaat zonder dat stom papiertje. 👿

              Wim

                Je slaat mijn post over Wes. 😉

                  Zo is het inderdaad steri!

                  Wim: dit geld niet voor het merk banden, maar wel voor draagvermogen en dergelijke.

                  Wim

                    Dus het komt er op neer bij jullie verzekeringen, dat een auto die standaard op Michelin banden is geleverd, en je legt er daarna een Fulda of Bridgstone op, dat bij een technische keuring na een ongeluk de verzekering de schade op jouw adres komt verhalen.

                    Want zoals jullie het omschrijven Wes en Steri moet je alles origineel houden, dus kunnen ze o die manier ook de schade op jullie verhalen.

                    Want meneer, uw banden zijn niet als origineel geleverd. :think: :what:

                      Het gaat niet om beter rijden of niet. Wanneer je de pech hebt bij een accident betrokken te zijn met doden of onduidelijke omstandigheden zodat er een verkeersdeskundige wordt aangesteld die dan er op uitkomt dat de auto niet meer origineel is. Is het aan u om aan te tonen dat die technisch inorde was. Begin maar als de vering niet is gekeurd. De verzekering zal lachen want zo kunnen ze de schade terug vorderen aan uw adres.
                      Geloof me ik ken mensen die het hebben meegemaakt.

                        Denk je echt dat je zoveel miserie gaat hebben omdat je met een ander merk vering rijd dan origineel?

                        De originele schroefveren kan je ook lager zetten. De pre 964 verlaag je nog makkelijker.
                        Dus als je die redenering volgt moet je daar dan ook boge dempers blijven plaatsen en geen ander merk?

                        N keuring op je banden lijkt me dan van groter belang. Kennen ze ook niet op de keuring, ook niet bij alle bandencentrales trouwens

                          Je bent zelf verantwoordelijk voor je voertuig en moet in principe iedere verbouwing melden aan het keuringsstation. Trouwens kan niet iedere verbouwing gezien worden doordat uw auto gekeurd wordt zonder iets te demonteren. Je kunt niet verwachten dat een inspecteur helderziend is he, of van ieder merk en type weet wat origineel is en wat niet. Van spacers gesproken ik heb ook een kever gehad met spacers van 4mm en geloof me dat was niet te zien zonder de velg te demonteren.
                          Daarom dat de tuningkeuring er is om u reglementair in orde te stellen en geen onaangename verrassingen te krijgen achteraf.
                          Die keuring is er trouwens ook deels gekomen op vraag van de tuningswereld.

                            En waar is het bewijs dat uw wagen goedgekeurd is met die verlaging?
                            Voor hetzelfde geld heb je de verlaging gedaan na je bij de keuring geweest bent.
                            Een wagen met verlaging die niet gekeurd is, is NIET in orde!

                            Mijn DD is ook goedgekeurd met 10mm spacers achteraan, hiervan wist ik niets en hadden ze op de keuring ook niet opgemerkt. Is dit dan automatisch goedgekeurd en legaal? Dit is gewoon een fout van het keuringsstation, maar ga dit bij een betwisting maar eens bewijzen. 😉

                              Voila, goedgekeurd met Eibach’s = rijden zonder probleem.

                              @ Wes: Ofwel keuren ze goed, ofwel keuren ze af.

                                na 2003

                                In essentie dienen alle verlagingen uitgevoerd (of voertuigen voor de eerste keer gekeurd) NA 01.05.03 voor een zeer specifieke keuring voorgereden te worden in een daartoe uitgerust station: Alken of Willebroek. Deze specifieke keuring kan enkel op afspraak. Naast een aantal technische eisen, waaronder bodemvrijheid (11 cm), dienen er een validatieverslag en een montageattest voor het betreffende voertuig voorgelegd te worden.

                                  Na graafwerk het volgende gevonden op de webside van de keuring 🙂

                                  “De overige voertuigen (verbouwd of eerste keer gekeurd VOOR 01.05.03) dienen o.a. aan de eis van bodemvrijheid te voldoen (11 cm). Deze keuring kan ter gelegenheid van de periodieke keuring in elke station uitgevoerd worden.”

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.