EIBACH VEREN versus keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 EIBACH VEREN versus keuring

  • Maker
    Discussie
  • Net een set bilstein b6 /eibach ( +/- 4 cm lager ) laten monteren op de 964 .
    Heb alle nodige attesten en montage formulier maar wou graag weten wat de bevindingen zijn van mede forumers op de keuring .
    Zijn er extra items en of weetjes dan hoor ik het graag .
    Bottom line is dat ik gewoon naar de keuring wil zonder gezeur 😆

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Wim

      Eibach min 3cm zit standaard onder mijn Alfa, en is van fabriek uit zo geleverd, dus waarom zouden die dan niet in België door de keuring komen. 🙄

      Of ze nu onder Porsche zitten of ander merk auto.

      Als je de minimale grondspeling haalt is het toch goed, dus wat is hier moeilijk aan.

        Dat er geen bewijs is van goedkeuring voor de verlaging.

          Als je de auto aanbiedt met de Eibach’s en ze keuren hem goed zonder meer, wat is dan het probleem ?

            Optie 1: ongeval krijgen, verzekering trekt zich terug wegens niet in orde te zijn van keuring, zelf opdraaien voor de kosten, Porsche hierdoor verkopen, vrouw verlaat u, kinderen worden ter adoptie afgestaan, eigen organen worden ter opbod verkocht op de illegale zwarte markt, gevangenisstraf tot gevolg -> u passeert niet voorbij “keuring”, u ontvangt geen geldige en wettelijke papieren om in orde te zijn en het mooie leven dat u heeft te behouden… En dit allemaal omwille van de “easy” way. 😉

              2 opties :sarcastisch

              1: easy way: eibachs zijn zwart, je schuurt de naam en letters eraf, zet een paar witte rode groene stippen op zoals origineel, rijdt een jaar lang rond, liefst aventoe door een modderig wegje, en gaat zo naar de keuring, kans dat ze het zien is klein, tenzij je over de put schuurt of niet in de remmentestbank kan.

              2: hard way; uitlijning volgens fabrieks specs, correct goca attest, montage attest, min 9cm bodemvrijheid, GEOMETRIE keuring bij bevoegd keurings station, incl complete technische keuring…

                Ik neem even contact op met het centra in de buurt, bedankt

                  je kan best een afspraak maken voor de eerste keer je wagen te laten keuren met de verlaging. Normaliter kan dit maar in bepaalde keuringcentra. Dit is een aparte keuring!!! Na deze te hebben doorlopen krijg je een goedkeuringsnr dat vermeld zal worden op je “groene kaart”. Daarna is er geen enkel probleem meer om je wagen elk jaar te laten keuren!

                    thx voor het snelle antwoord .
                    We blijven Belg natuurlijk :driver: en betalen met veeeeel plezier dat extra of misschien niet :puke:

                      Als je een attest hebt en montageformulier is het voor de keuring ok.
                      Enige verschil is dat uw keuring duurder word -> tuningkeuring. 👿

                    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.