einde verbrandingsmotoren in 2035

Home Forum Zeverhoekje einde verbrandingsmotoren in 2035

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      De Euro 7-norm, die in 2025 van kracht gaat, zal wellicht de doodsteek geven aan verbrandingsmotoren.

      Hoewel de Euro 6D “Full”-norm pas sinds 1 januari van dit jaar is ingevoerd, zijn de autofabrikanten al druk bezig met de ontwikkeling van motoren die zullen voldoen aan de volgende fase van de Europese maatregel om luchtvervuiling te beperken. Deze Euro 7-norm gaat in 2025 van kracht en belooft extreem streng te zijn, ook al zijn nog niet alle details bekend.

      De maximale NOX-emissies zullen zeker een probleem vormen: deze zijn momenteel vastgesteld op 60 mg/km, maar moeten evolueren naar maximaal 30 mg/km voor de Euro 7A-norm, en vervolgens naar 10 mg/km voor de volgende Euro 7B-fase. Wat CO2 betreft, zou de uitstoot met 66% moeten dalen om aan de Euro 7A-norm te voldoen en zelfs met 90% voor de Euro 7B-norm.

      Intussen dringt de ACEA (Association of European Automobile Manufacturers) en de Duitse brancheorganisatie VDA aan op een herziening van de Euro 7-norm, omdat het ernaar uitziet dat deze zou kunnen leiden tot het compleet verdwijnen van verbrandingsmotoren, aangezien de toepassing ervan in de praktijk onhaalbaar is. De Europese leiders wordt verweten dat ze eropuit zijn om alleen nog elektrische auto’s of modellen op waterstof toe te laten. Autofabrikanten zijn nu volledig de kluts kwijt aangezien ze niet meer weten wat ze nog mogen ontwikkelen en wat niet, en men vreest dat er koppen zullen rollen omdat de nodige investeringen om volledig over te schakelen op emissieloze voertuigen aanzienlijk zijn en dat de rentabiliteit hierdoor in gedrang zal komen. De toekomst voor de automobielsector is bijzonder onzeker geworden.

      Bron: HLN

    15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 105)
      • Ik had ze nochtans allemaal vooraf verwittigd

         

          De EV Polestar 2 is ook eigendom van Geely  

            Op nieuwsblad.be:
            “Zeekr is het nieuwe, puur elektrische merk van de Chinese groep Geely, die onder meer ook Volvo in zijn portefeuille heeft. Het merk heeft net zijn eerste speeltje onthuld met de verstandige naam… 001.”

            Binnenkort kan je dus in West-Vlaanderen misschien met een Chinese ‘zeikerd’ rondrijden!!!

             

              [quote=”PM” post=284737″]Een witte pijl in combinatie met een gele auto om om problemen vragen toch!? Zeker een cabrio en met pdk!
               Twee hypothesen  

              primo  : De tegenligger was misschien  kleurenblind 

              secundo : “Wordt geel als signaalkleur gebruikt, dan is er sprake van de noodzaak voor oplettendheid:  ”  dit kwam ik net tegen ;bij googlen 
                              nu begrijpen we beter  waarom de tegenligger verward was  ; hij aanzag de gele cabrio als een signalisatievoertuig  

               

              PM

                Een witte pijl in combinatie met een gele auto om om problemen vragen toch!? Zeker een cabrio en met pdk!

                  Zo is maar weer eens bewezen, hell is other people. 

                  Het jaagpad is geen park om te flaneren zoals velen schijnen te denken. 

                  Het zou helpen als sommigen wat alerter op de weg zouden zijn. Ik vond in de vooravond dat mijn gele sportwagen wat sport nodig had dus ik besloot een ritje te maken. Kom ik aan zo een gemaakte wegvernauwing, de witte pijl in mijn rijrichting, dus ik had voorrang. Knalde ik bijna op een tegenligger die reed te slapen… tja, zo is het altijd wat. Je kiest geel, dan zien ze me komen denk je…  

                   

                    Ja, van die zogenaamde snelfietsen heb ik mijne buik ook van vol.
                    Misschien zijn ze niet allemaal hetzelfde maar het valt toch op dat ze denken dat het fietspad voor hen alleen is. Er staat nochtans op verschillende plaatsen ” het jaagpad is er voor iedereen. Alleen moet iedereen altijd achteruitspringen voor hen. 
                    En denk nu niet dat ze stoppen bij het kruisen van een autoweg… 
                    Bij ons naast het kanaal komen ze aangestormd en rijden dan zonder te kijken de drukke brugstraat over. Nietegenstaande ze altijd opscheppen over hun vermogen is het blijkbaar toch nog niet voldoende om even af te remmen op de drukke plaatsen en daarna terug op te trekken. 
                    Dat ze wat trager rijden en wat vroeger vertrekken naar hun werk… Da’s nog beter en voor hen en hun mede weggebruikers… Maar ja… Aan de luie kant zeker

                      Oh, we hebben keuze genoeg, Paul.  Gaande van de Renault Zoë, VW ID3 en ID4, Skoda Enyaq, Ford Mustang Mach e, Tesla 3, BMW i3 en iX3, Volvo XC40 P8, Mercedes EQA, enz.  Daarnaast nog een aantal PHEV’s, Hybrids, diesel en benzine.  Die laatste zijn het minst interessant.
                      Keuze genoeg.  Helaas geen Taycan. :p

                       

                        @Gert    Welke EV heeft jouw firma voor jou in petto dan  ? 

                          Ik kan bevestigen dat men mij niet altijd opmerkt als ik kom aangevlogen aan 40 per uur. Maar ja, het fietspad is geen plaats om gezellig te staan keuvelen 

                            [quote=”bccars” post=284684″]Trend ongevallenstatistiek, die zullen ze moeten manipuleren of in de doofpot steken.  Er is geen enkele fietser of voetganger die nog een EV hoort aankomen, en degenen die te voet of per fiets in het verkeer zich begeven weten dat je niet enkel door het verkeer laveert met je ogen.
                             [/quote]
                            Het valt mij op, nu ik zelf elektrisch fiets, dat een Tes..a niet fluisterstil is; beter nog, je hoort het verschil niet tussen een stille stadswagen en zo’n EV door het rolgeluid van de banden. Voor mij zit het grootste gevaar in de speedpedelecs. Die hoor je niet voor je ze gezien hebt. Anders dan de wielert…isten die krijg je uit je gezichtsveld met geen stokken weg Grrrrrr.

                              [quote=”bccars” post=284684″] Er is geen enkele fietser of voetganger die nog een EV hoort aankomen, 
                               [/quote]
                              Die horen nu al niks met al hun headsets / oortjes 
                               

                                Trend ongevallenstatistiek, die zullen ze moeten manipuleren of in de doofpot steken.  Er is geen enkele fietser of voetganger die nog een EV hoort aankomen, en degenen die te voet of per fiets in het verkeer zich begeven weten dat je niet enkel door het verkeer laveert met je ogen.

                                  Ik ben eens benieuwd hoe lang het gaat duren vooraleer men de elektrische wagens in het visier gaat nemen om het inkomstenverlies op BIV en wegentaks te compenseren.
                                  Alle regeringen in dit land zouden mij teleurstellen indien ze hun deskundigen nog niet aan het werk zouden hebben gezet om te kijken hoe er op federaal en regionaal vlak inkomsten kunnen gegenereerd worden uit heel deze “elektrificatie”.  
                                  Enfin, ook na Corona zal er genoeg gespreksstof zijn in ons Belgenland.

                                    https://www.hln.be/milieu/ook-belgie-vraagt-europese-commissie-om-einddatum-voor-voertuigen-met-verbrandingsmotoren~a651091c/

                                    Ook Belgie vraagt om een einddatum te plakken…. argument dat oa gebruikt wordt door groene Tinne en haar spitsbroeder George van Ecolo is de werkgelegenheid… er komen banen bij….

                                    Ja, t’zal wel…..

                                    https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-industrie/vw-schrapt-5-000-banen-om-elektrische-auto-te-financieren?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_nl_20210318

                                  15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 105)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.