einde verbrandingsmotoren in 2035

Home Forum Zeverhoekje einde verbrandingsmotoren in 2035

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      De Euro 7-norm, die in 2025 van kracht gaat, zal wellicht de doodsteek geven aan verbrandingsmotoren.

      Hoewel de Euro 6D “Full”-norm pas sinds 1 januari van dit jaar is ingevoerd, zijn de autofabrikanten al druk bezig met de ontwikkeling van motoren die zullen voldoen aan de volgende fase van de Europese maatregel om luchtvervuiling te beperken. Deze Euro 7-norm gaat in 2025 van kracht en belooft extreem streng te zijn, ook al zijn nog niet alle details bekend.

      De maximale NOX-emissies zullen zeker een probleem vormen: deze zijn momenteel vastgesteld op 60 mg/km, maar moeten evolueren naar maximaal 30 mg/km voor de Euro 7A-norm, en vervolgens naar 10 mg/km voor de volgende Euro 7B-fase. Wat CO2 betreft, zou de uitstoot met 66% moeten dalen om aan de Euro 7A-norm te voldoen en zelfs met 90% voor de Euro 7B-norm.

      Intussen dringt de ACEA (Association of European Automobile Manufacturers) en de Duitse brancheorganisatie VDA aan op een herziening van de Euro 7-norm, omdat het ernaar uitziet dat deze zou kunnen leiden tot het compleet verdwijnen van verbrandingsmotoren, aangezien de toepassing ervan in de praktijk onhaalbaar is. De Europese leiders wordt verweten dat ze eropuit zijn om alleen nog elektrische auto’s of modellen op waterstof toe te laten. Autofabrikanten zijn nu volledig de kluts kwijt aangezien ze niet meer weten wat ze nog mogen ontwikkelen en wat niet, en men vreest dat er koppen zullen rollen omdat de nodige investeringen om volledig over te schakelen op emissieloze voertuigen aanzienlijk zijn en dat de rentabiliteit hierdoor in gedrang zal komen. De toekomst voor de automobielsector is bijzonder onzeker geworden.

      Bron: HLN

    15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 105)
      •  

        ik ben toch fan van de benzine aangedreven Fords

          Uit de Telegraph van 8 december.
          Porsche reveals its climate-neutral synthetic fuel for use within two yearsIs this wind power to e-fuel scheme a get-out-of-jail-free card for petrol engines – and does it leave egg on the face of the UK Government?We don’t want to get into the fuel business,” has been the perennial cry from the motor industry, but now it appears they’ve been forced into it, with car companies investing in electric recharging, hydrogen-fuelling infrastructures and now environmental fuels as Porsche unveils its latest scheme for climate-neutral petrol.The plan is to provide a synthetic renewable petrol, which would be suitable for existing and older combustion engines and would cost “about the same” as current pump prices, according to Dr Michael Steiner, Porsche’s research and development director.The reality, however, seems so convoluted that if it were anyone other than Porsche’s formidable engineers suggesting it, you might be moved to look at the calendar to see if it was the first of April.The genesis of this renewable petrol starts at wind turbines installed in the Magallanes Province on the extreme south of Chile’s 2,700-mile length, where the wind blows hard (some sites have average wind speeds of well over 10 metres per second, or 22mph) and frequently (more than 6,000 hours per year).That renewable electricity is used to electrolysize water into oxygen and hydrogen with electrolysers from engineering giant Siemens. Then the “green” hydrogen is combined with carbon dioxide captured from the atmosphere to form synthetic methanol, which in turn is converted into synthetic pump fuel using a methanol-to-gasoline process by Exxon Mobil, before it is shipped to Europe.Other partners in this project, named Haru Oni, are the energy firm AME and the petroleum company ENAP from Chile, along with Italian energy company Enel.

            O jee, Yellow gaat weer rekenen … als dat maar goed gaat …

              123

                die oude trekkers hebben da libido nie meer.
                het was shag uar in de 60ies..

                things changed 😀

                  Vandamme heeft het niet begrepen.  Het is SHAG uar 😉

                    [quote=”DeePee” post=284267″]in B amper 400 minder dan het huismerk 🙂
                    JLR /2,5=porsche[/quote]
                    Me dunkt dat de marge per stuk van een andere orde is. Als je een 911 kunt verkopen aan het dubbele van een Boxster, die 90% inwisselbaar is.. En daarbij maaakt het me weinig uit hoeveel Camyonnes er gemaakt worden.

                    In Autocar schrijven ze dat de globale “luxe” markt auto’s in 2020 6% zakte (door Covid).  Maar LR verloor 18% (311000, niet zo slecht) en Jaguar maar eventjes 35% (104000).

                    Spijtig dat ik geen vierkantshoeve met lange oprit vol putten bezit, anders had ik een reden om een nieuwe Land Rover Defender te kopen, met witte stalen wielen. 

                    123

                      goh, ze verkopen er nog wel, er zijn veel oude zakken
                      maar het heeft niks meer te maken met hun geschiedenis als sport wagen fabrikant die ooit op Le Mans de plak zwaaide. Of die door bankrovers de auto bij uitstek leverde om van de politie te ontsnappen.

                      Nu is het gewoon een opstap voor wie op leeftijd komt en ipv een ford gewoon een auto met even goeie zetels wil als zijn recliner thuis.

                      ne sha guar.

                      Belgische importeur kan zelfs in hun eigen reclame de naam niet juist uitspreken.

                        Enkel Jaguar gaat 100% electrisch, LR nog niet direct
                        Inderdaad omdat ze toch geen Jaguars meer verkocht krijgen… 

                        123

                          jaguar is een oude zakken merk geworden
                          Die doen nu ook al veel Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz in hunne zetel thuis.
                          straks kunnen ze vanuit hun zetel thuis Zzzzzzzzzzzz opstaan, en in hun auto kruipen die zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz doet, terwijl ze zelf verder ook zZZZzZZZZzZ doen op de achterbank.

                            old school fun is the best

                              in B amper 400 minder dan het huismerk 🙂
                              JLR /2,5=porsche

                                Ze moesten wel iets verzinnen, in 2020 zijn er maar een 100000 Jaguars verkocht. 

                                    Onze oudjes worden rollend erfgoed met subsidie voor het in beweging houden ervan.
                                    Vaste erfgoedzondagen in het hele land, ook ik de huidige LEZ zone’s.
                                    Alles wordt waardevol als het bijna is verdwenen.

                                  15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 105)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.