Eindelijk

Home Forum Stel jezelf even voor ! Eindelijk

• Maker
    Discussie
  • Eindelijk is het zover. Ongeveer 10j na de verkoop van mijn ‘85 Carrera de bestelbon getekend voor een boxster. Vrij klassiek gekozen GT zilver met zwart interieur en zwarte kap. Levering eind april, begin mei, vol ongeduld dus wachten, en hopelijk deze zomer dan genieten. Besteld bij Carrera motors, en super tevreden van service en condities (ga geen % geven, zit zelf ook in een commerciële job en vergelijken is steeds moeilijk, iedereen moet volgens mij voor zichzelf uitmaken wat voor zichzelf aanvaardbaar is). Belangrijkste opties PDK, navigatie (salonpakket samen met dubbele airco en power steering plus), 19’ Boxster s velgen, PASM, lane assist en achteruitcamera (om de toch wel grote dode hoeken op te vangen). GT stuur, zetelverwarming, led koplampen (niet noodzakelijk maar vind ik wel mooi). ACC (vnl. Voor de noodstopfunctie), vollederen zetels, grotere tank. Dat is het zowat (al lopen deze opties toch ook reeds op in prijs). Twijfel nog over stuurbediening, maar dat is dan weer samen met stuurverwarming en dat vind ik er een beetje over, iemand raad? Eventueel nog andere opties die toch aan te raden zijn? Alle raad is welkom. En nu wachten, foto’s volgen
    Grts
    Toon
    BTW iemand interesse in een BMW 420D coupe febr 2014 (mineral grau). Met volledig leer int, open dak, sportwereld en stuur, open dak, HUD, slechts 26K km…. laat ook maar weten, foto’s zijn beschikbaar

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • mooimooi!:up:

Proficiat! Mooie 718! Veel rijplezier

Super!

Nice :up:

:music: 😀 :up:

Toegekomen! En ondertussen reeds 500 km kunnen genieten!

[hide]Mijn wederhelft rijdt op de openbare weg met handschoentjes van ganterie boon in Antwerpen. Kan ze warm aanbevelen.
                  Zelf rij ik op straat met footjoy raingrip golfhandschoenen. Die kosten een fractie daarvan, zijn alcantara/vilt achtig, geven goede grip, zijn licht, niet zweterig, … /hide]

XXX

Toane911, proficiat met de aankoop.
                    Opties zijn een beetje eigen keuze, dat merk je hier wel.
                    De ene heeft graag een warm stuur, de andere draagt graag lederen handschoenen.

[quote=”DeePee” post=274624]je gaat toch geen ceremonie handschoenen aandoen achter het stuur; bovendien is er dan van swipen geen sprake meer
                      fingerless stringback driving gloves. yes please ![/quote]

Een gentleman swipet niet. Hij neemt alleen de hand van het stuur om te schakelen of om dames die het zebrapad willen oversteken te gebaren dat ze dat veilig kunnen…

Moet ik Yellow bijtreden….
                        PASM zou ik ook zeker nemen al was het maar voor de zachte 0phanging in de standard stand, en de individual stand die je kan programmeren naar eigen voorkeur.
                        Zetelverluchting heb ik ook, maar als ik kon kiezen had ik liever aut. Airco gehad
                        Wat door velen ook niet genomen wordt is de full leder option… Super mooi en belangrijk in de latere verkoop.

123

en ze zijn nie fia goegekeurd !
                          deze wel 😀

je gaat toch geen ceremonie handschoenen aandoen achter het stuur; bovendien is er dan van swipen geen sprake meer
                            fingerless stringback driving gloves. yes please !

PASM is nu net de eerste optie die je moet aanvinken. Staat altijd hard bij mij… :engeltje:

Qua esthetiek vind ik mijn donkergrijze 18″ winter BBS zeker niet de mindere van de peperdure 20″ zomers die ik heb. 19″ lijkt mij een prima zomermaat qua rijden.

DAB+? Hangt er van af of je nog geboeid bent door wat er op de radio te horen is. Ik elke dag minder. Zelfs op StuBru is het elke dag platte pop. :puke:

Op onze 968 staan al die prullen er niet op en raad eens wat ik mis? Niets!

Verwarmd stuur? Een gentleman driver brengt een bezoek aan Ganterie Boon in Antwerpen en laat zich een paar van deze aanpassen:

Hey Toon,

Buiten het feit dat DAB op midellange termijn de norm zal worden, is er vooral een merkbaar verschil in geluid. Je hoort dat verschil écht (en neen, ik sta nergens op commissie of heb geen aandelen ergens bij DAB 🙂 ). Qua velgen : ik had de standaardvelgen en die vallen best wel mee (hoewel je ze eigenlijk bijna nergens ziet), maar heb de S-velgen met winterbanden genomen. Ja, beetje zot om 19 inch als winter te kiezen en 18 inch als zomer, MAAR : je het koste je 496,10 Euro minder ! Als de zomerbanden vd 18 inch versleten zijn, dan plaats ik daarop de winterbanden en op de 19 inch komen dan de zomerbanden. Bij de 20 inch vind ik dat je dan weer adaptieve dempers moet hebben en dan kost het opnieuw weer ineens een pak meer…

Alvast dank voor de reacties. DAB had ik idd reeds gekozen, alhoewel de laatste berichten toch weer zijn dat FM toch niet zo snel zal verdwijnen.
                                  Qua velgen had ik het eigenlijk altijd gehad op de 20’ Carrera s velgen (prachtige velgen). Maar toch een paar 718’s gezien met de 19’ boxster S velgen en ik vind dat deze toch ook mooi ogen en een complete look geven (in tegenstelling tot de standaard 18’ velgen). Hierbij denk ik toch ook een beetje aan de portemonnee, duurdere velgen, duurder bij vervanging banden (prijsverschil tussen 19’ en 20’ band heb ik nu nog niet nagekeken maar zal er toch ook wel zijn, altijd 2 zekerheden bij een Porsche, steeds lege tank en versleten banden).
                                  Ben er nog niet uit voor de stuurbediening.
                                  Grts
                                  Toon

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.