- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
26 juni 2017 om 15:33
Ik ben reeds geruime tijd een passief lid van dit forum. Echter nooit een Porsche gehad eigenlijk, toch was er altijd iets in mij dat het wel eens wou proberen.
Zelf ben ik al enkele jaren een fervent aanhanger van BMW M gmbh en reed ik reeds 4 jaar met een zalige kar als daily, E46 M3 SMG. Dewelke uiteindelijk verkocht is. Na daarna een gezinswagen te hebben aangeschaft dewelke wij vandaag nog rijden, E91 LCI 335i N54. Deze gezinswagen werd aangepakt op allerlei vlakken met in bijzonder de ophanging en chassisstijfheid. Weichers stukken en Ohlins Road & track ophanging. De wagen lijkt OEM te staan, maar is het zeker niet, daar hou ik van.
Echter ontbrak mij als liefhebber van atmosferische motoren een gevoel bij de gezinswagen. Na enkele weken alweer een E46 M3 manueel aangeschaft te hebben met 53 000 km op de teller was het gevoel weer terug. Echter daar dringt een ander probleem zich op. Ga je zulke parel met die kilometerstand aanpakken en inschrijven en eventueel een Ring uitstap doen? Ik niet.
Uiteindelijk dan die E46 M3 ook verkocht en wat dan? Ervoor gaan…..jawel.
Na niet te lang uitkijken met een nieuwe Cayman S ( 718) gaan rijden. Wat een strakke kar en wat een “punch” maar…….als liefhebber van Atmo blokken een “no go” met het geluid van een Subaru in je rug. Rijdt super & strak, maar dan ben je uitgepraat.
Daarna over de landsgrenzen met een grijze Cayman 2.7 PDK Techart gaan rijden in Dortmund. Prachtige wagen, net een originele GT4 qua looks maar vrij nieuw en daar komt waardeverlies bij.
Daarna deze tegengekomen en gaan testrijden….stond erg vuil, op winterbanden en maten en zag er niet uit. De wagen is origineel afgeleverd bij Porsche Antwerpen en verkreeg daar ook zijn onderhoudsbeurten. Boekje mooi ingevuld. De wagen was van 60+ ers die heden een Maserati hadden aangeschaft. Deze 911 Carrera 4S verkreeg in 2017 nog nieuwe remschijven en remblokken alsook een nieuwe waterpomp.
Bij het testrijden bemerkt ik dat deze wagen erg stijf was van koetswerk, vele malen stijven dan een OEM E46 M3. Wat ik mega graag heb. Ondertussen reeds wat aandacht gegeven, gedetailed, waxen….geeft een heel ander beeld. Ook hebben we reeds de correcte zomersetup velgen aangeshaft, 11J vanachter. Hierop komen Michelin banden, Cup2 of iets dergelijks.
Gezien de wagen 120 000 km heeft gaat deze nu op onderhoud, waarschijnlijk bij Van Beurden. Ineens allerlei aanpakken, diff olie, tiptronic olie, filter etc….en nog aan het nadenken om die IMS en RMS ineens mee te doen alsook bobijnen en bougies.
Voorlopig gaat het nog maar met de tijd zal een andere ophanging – B16 of Ohlins ook aan de orde zijn.
Hopelijk kan ik nog veel bijleren en lezen hier!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.