Eindelijk een 993 heeft er een broertje bij, een 928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Eindelijk een 993 heeft er een broertje bij, een 928

  • Maker
    Discussie

  • peter
    Deelnemer

      Niettegenstaande de problemen met de 993 nog niet opgelost zijn, ben ik verliefd geworden op de 928, en ben ik beginnen uitkijken om een 928 te vinden, terug met werk aan. Enige vereiste, het moest er ene zijn met automaat. Voor de rest was het gelijk. Nu heb ik er ene gevonden en wordt hij morgen geleverd. Het is een donkerblauwe met donkerblauw lederen interieur, automatische versnellingsbak, ong. 170.000 km, bj 1984. Een 4.7 S als ik het goed heb. Zal foto’s posten van zodra ik die kan nemen, maar zit momenteel aan een rolstoel gekluisterd en de auto wordt niet bij mij thuis geleverd. Hierbij een footootje van kapaza als voorsmaakje.
      IMG_1605.PNG

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
    • ASI

        [quote=”peter993″ post=255009]Is niet in de stekker dat de aftakking gebeurt. Uit de stekker komt een eindje draad, en dan staat daar plots een aftakking op. [/quote]
        Is NIET standaard :what:

          Is niet in de stekker dat de aftakking gebeurt. Uit de stekker komt een eindje draad, en dan staat daar plots een aftakking op. De auto zou niet starten, en er lag in een bak in de koffer ook een verwijderd alarm. Heb dus al sterk vermoeden waarom,hij niet start. Ik zal eerst mijn deurslot herstellen, en mij binnen 2 1/2 week eens toeleggen op dat starten en alle elekriek diendaar bij komt kijken. Eerst morgen :drink: op ons evenement met medeporschisten 😀

          123

            oh, de 928 heeft gewoon veel triek vergeleken met andere auto’s uit die tijd,
            ze staan er toch wel een beetje om bekend, als je eentje hebt die afgeleefd is, lang buiten gestaan heeft of zo : electrische problemen
            En dan kun je wel even zoet zijn met zoeken naar de breuk in de kabel boom

            ASI

              Wanneer de draden mooi samen gekrompen zijn in de stekker, dan is het normaal.
              Zie de 2 paarse rechts boven in de groene stekker
              of de 3 met verschillende kleuren in de 2de plaats van de meest rechtse oranje connector

              Wanneer er isolatie tape of in het beste geval krimpkous aan hangt zoals die dikke zwarte draad midden bovenaan in de foto dan is het prutswerk van een vorige ezel, euh, ik bedoel eigenaar, garagist.

              Capture-2-3-4.JPG

              @vandamme, Wat die “elektrische kabelnest” betreft, ik heb al véééééééél slechtere industriële shakelkasten gezien hoor… …

              123

                electrisch gezien kan dat, en kan dat geen kwaad.
                of het normaal is, dat zou je electrisch plan moeten zeggen.

                maar ik weet nu niet of ze dat bij Porsche ook uittekenden in hun manuals.
                En al helemaal niet voor de 928 die toch wel beetje bekend staat als een electrisch kabelnest.
                Welke draad en zekering is het? voor welke functies?

                  Als er een draad vertrekt/toekomt bij de zekeringen, is deze bij sommigen vertakt/gesplitst. Ik vraag mij af of dat normaal is?

                  ASI

                    Alle kleuren (van de regenboog) zou ik zeggen 😀

                    Wat bedoel je juist?
                    Heb je een specifiek probleem?
                    Of is die al lang opgelost na 2 maanden … …

                      [quote=”peter993″ post=251525]Ik heb ondertss een poging ondernomen om de zekeringen te bekijken. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat op het schema plaats is voor 38 zekeringen, en dat er in mijn 928 45 zekeringen zitten. Zou het kunnen dat dat komt omdat mijn 928 bj 1984 is maar modeljaar 1985? En dat ik dus in feite de schema’ s voor een ’85 moet hebben, of heeft iemand daar een andere uitleg voor. Er zitten ook meer relais in.
                      [/quote]

                      Ik ben momenteel de wiring diagrams aan het uitvlooien en begrijp het voor het moment redelijk goed. Enkel vind ik op het www niet terug welke kleuren draden er vertrekken uit de stekkers onder de letters A tem W. Iemand een tip?

                        Heb ik goed ontvangen Igor, nogmaals bedankt!

                          De 85 heeft er inderdaad 45. Nieuw schema zal ik mailen.

                          123

                            Welke maand is ie? na de zomer is volgende model jaar

                              Ik zal straks het schema van de 85 is bekijken.

                                Ik heb ondertss een poging ondernomen om de zekeringen te bekijken. Groot was mijn verbazing toen ik zag dat op het schema plaats is voor 38 zekeringen, en dat er in mijn 928 45 zekeringen zitten. Zou het kunnen dat dat komt omdat mijn 928 bj 1984 is maar modeljaar 1985? En dat ik dus in feite de schema’ s voor een ’85 moet hebben, of heeft iemand daar een andere uitleg voor. Er zitten ook meer relais in.
                                IMG_1653.PNG

                                  @ TheFab: ben blij te zien dat ik niet de enige ben met een 928 in dergelijke staat. Geeft mij terug wat moed om eraan te beginnen 😀
                                  image2.JPG

                                  image3.JPG

                                  image1.JPG

                                    Proficiat met de aankoop Peter!

                                    Zie dit draadje nu pas, zijn er al foto’s van de aflvering!
                                    Ben benieuwd naar meer 😀

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.