Eindelijk een 993 heeft er een broertje bij, een 928

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Eindelijk een 993 heeft er een broertje bij, een 928

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Niettegenstaande de problemen met de 993 nog niet opgelost zijn, ben ik verliefd geworden op de 928, en ben ik beginnen uitkijken om een 928 te vinden, terug met werk aan. Enige vereiste, het moest er ene zijn met automaat. Voor de rest was het gelijk. Nu heb ik er ene gevonden en wordt hij morgen geleverd. Het is een donkerblauwe met donkerblauw lederen interieur, automatische versnellingsbak, ong. 170.000 km, bj 1984. Een 4.7 S als ik het goed heb. Zal foto’s posten van zodra ik die kan nemen, maar zit momenteel aan een rolstoel gekluisterd en de auto wordt niet bij mij thuis geleverd. Hierbij een footootje van kapaza als voorsmaakje.
      IMG_1605.PNG

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
      • get in line 😀 😀

Merci deepee! Ondertss heb je er al een paar te goed van mij als ik je eens tegen kom :drink:

928_84fusechart1.jpg

928_84fusechart2.jpg

928_84relaychart3.jpg

Ik heb gisteren mijn 928 voor de eerste keer grondig kunnen bekijken, en ik heb gezien dat het blad, dat bij de zekeringkast aan de voeten van de pasagierskant zit, ontbreekt. Zou iemand dit blad hebben en eens kunnen inscannen en hier plaatsen? Ik zou daar al goed mee geholpen zijn, want daar ontbreken volgens mij enkele zaken. Dank bij voorbaat.

Peter, inheb hier de diagram in PDF formaat van alle modellen. Ik heb het voor mijn model afgeprikt opA3 en zelf ingekleurd met potlood zodat het duidelijk is. Stuur een PM met uwe mail als je wil en dan mail ik de diagram.

Weet iemand waar ik een “wiring diagram” kan halen op papier (groot exemplaar) voor mijn 928?

er is de “essential buyer’s guide” door david hemmings
                    en de WSM kan je straks HIER downloaden, aanmelden of een account aanmaken hoeft niet (het duurt nog 55 min. voor de 202 Mb opgeladen zijn, en de link is tijdelijk)

Bedankt voor de tip.

Weet iemand waar ik een boek, liefst in het Nederlands of Engeld, zou kunnen vinden uitsluitend over de 928; en een werkplaatshandboek?

Beterschap Peter, heb wel het idee dat de 993 het beste minimaal elk half jaar ff lekker warm wordt (een lange stint rijdt). Zal per saldo uiteindelijk minder onderhoud/herstel kosten waarschijnlijk … :driver:

ASI

Bedankt deepee :respect2:

Dat klinkt véél minder Peter 🙁 Sterkte !!

Veel rijden zit er momenteel niet in. Rijd al 5 weken rond in dit

IMG_1611.JPG

En heb er zeker nog voor 2, mogelijks 4 weken.
                            En dan moet ik nog aan mijn 928 beginnen. Ik heb mij in ieder geval voorgenomen om hem zo snel mogelijk technisch in orde te krijgen, zodat ik ermee kan rijden. De rest is voor later. En hij gaat op een gewone nrplaat, niet op een 0-plaat.
                            Ik ben er ook over aan het nadenken om mijn 993 uit het verkeer te nemen tot hij 30 jaar is, en dan als oldtimer in te schrijven, doch dat idee is nog aan het rijpen.

:salut: :salut:

prijslijst1989.jpg

ASI

@Peter: Proficiat!!
                                En nu hop richting Reims om de 40 jaartjes te vieren :applaus:

@deepee
                                : Mooi document is dat die prijslijst!
                                Weet je ook andere jaren / modellen te vinden?
                                Ik denk bijvoorbeeld aan een S4 uit ’89 😆

Dat is ongeveer 43.500 euro. Merci deepee.

in 1984 was de basisprijs 85.000 DM; één jaartje later was de basisprijs 100.000 DM, voor de prijslijst van de opties KLIK

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.