Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 391)
    • Das niet bij/van mij. De garagehouder is zo vriendelijk om mij bij hem aan mijn auto te laten werken, en als ik iets niet kan moet ik maar roepen, dan komt hij helpen :up:

XXX

Ferm bruggeske dat in de vloer is ingewerkt.
        Betaalbaar?

Precies nog wat plaats in de hangaar voor wat porschekes :up:

💡 indien je de goederen betaald had met paypal, dan kan je kosten voor de retourzending recupereren. FF inloggen en zoeken naar paypal “return shipping refund”.

Gisteren nieuws gehad van rose passion dat ik het stuk mag terug sturen en dat ik een nieuwe zal krijgen :up:

Terug in gang geschoten.

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33.jpeg

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34.jpeg

Pech met nieuw rechter voormistlicht, besteld bij rose passion, donderdag ll. ontvangen. Gisteren bij uithalen uit doos vastgesteld dat een stukje afgebroken was. Dus, problemen om te bevestigen. Hiervoor heb ik een mailtje gestuurd naar RP. Ben benieuwd …

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35.jpeg

Is niet zomaar “mousse” maar een waterafstotende mousse. deze heeft hoofdzakelijk als functie het vocht (condens) tegen te houden en in de tweede plaats is deze een beetje isolerend.

Innotec heeft hier een zeer goed alternatief voor :popcorn:
                  http://www.innotec-world.com/index.php?lang=nl&link=products&id=0&productid=366&part=productinfo

Ik ben het rechter deurpaneel van mijn wagen opnieuw aan het maken, daar de plaat gerot en beschimmeld was. Na het namaken van het paneel moet ik deze nu bekleden met mousse. Weet iemand of de functie van de mousse enkel het zacht gevoel tot doel heeft, of is het ook de bedoeling te isoleren tegen lawaai? Ik vermoed het eerste doch ik vind er niets over terug.
                    image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32.jpeg

Dat is zeker waar wat je zegt. Maar je kan altijd de originele stukken houden. En ik blijf vinden dat technische verbeteringen toegestaan zijn en de waarde niet verminderen als ze degelijk gedaan zijn, integendeel. Ik heb het dus niet over after-market spoilers etc. Geen bob-de-bouwer toestanden…

En als ik zo zou redeneren zou ik zeker geen gele genomen hebben, want slechts een minderheid van de mensen wil een gele. Mijn vorige (Z4) was een metalic grijze, met het idee: als ik hem ooit verkoop zal niemand hem laten staan omwille van de kleur. Nou, na 11 jaar doe ik er een ongeval mee dus was hij direct quasi waardeloos, grijs of geen grijs. Dus heb ik me deze keer geen snars aangetrokken van een eventuele latere verkoopwaarde en mijn goesting gekozen. En wat blijkt? Velen reageren blij verrast bij het opduiken van de gele sub! De Yellow Submarine kleurt je dag :ass:

Kan idd allemaal een verbetering zijn maar heb graag alles zo origineel mogelijk. En ook al is het niet aan de orde, bij verkoop zijn al deze zaken het eerste waar je op afgerekend wordt door de potentiele koper. Spreek uit ervaring.

Héél grappig en ik had dan nog juist gegeten. :puke:
                          Jullie vergelijken dus een 993 met de :censored: dame rechts op de foto, correct? Van heiligschennis gesproken!

Nee, serieus, ik zou er echt mijn hand niet voor omdraaien om modern spul op een heilige classic te monteren als dat de zaak verbetert. Dat geldt ook voor banden, ophanging, remmen…

Modere lampen op ne 93 gaan dus echt niet

[quote=”deepee” post=237359]

[/quote]das dus “met” en “zonder” LED … :coolness:

[hide]zonder commentaar …[/hide]

LED koplampen op een 993 = zien in het donker. :ass:

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.