Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 391)
    • Aan de binnenkant van mijn kofferklep hangt de originele sticker die echter onleesbaar geworden is. Gezien mijn 993 wordt herspoten, ook de binnenkant van de kofferklep, zal de sticker worden verwijderd. Weet iemand hoe ik aan een nieuwe originele sticker kan komen om er terug op te kleven?

0

Ziet er goed uit…we volgen het op…vooral veel fotos plaatsen

0

PCR-cars is een garage in Gistel, West-Vlaanderen. Ik ken de zaakvoerder al sinds 1995 en weet hem al die tijd aan Porsches werken, ook al verkoopt hij Renault. Veel Porsche ervaring dus.
          Blijkbaar legt de carrosserie een fotodossier aan. Ik zal dus veel foto’s hebben, maar ik zal oook geregeld zelf langs gaan om de restauratie op te volgen. Ik zal dan wat foto’s nemen en hier posten.

0

dat komt allemaal dik in orde, het lange wachten wordt beloond en nadien ga je er volop van kunnen genieten :driver:
            post zeker foto’s zodra hij klaar is :lekker:

PCR-cars wie of wat en waar is dat eigenlijk?

0

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11.jpeg

Klaar om naar de carrossier te brengen, met bijzondere dank aan Peter van PCR-cars, op wie ik kan rekenen om aan mijn 993 te werken, en om hem naar de carrossier te brengen met zijn vrachtwagen.

0

image-2-3-4-5-6-7-8-9.jpeg

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10.jpeg

Resultaat na twee namiddagen afbreken. Hoop tegen donderdag avond klaar te zijn.

0

Bedankt voor de suggestie, maar ik heb een buitenhoes nodig.

0

ik heb een indoor versie voor een 968 ook van carnewal (overgekocht van een bevriende porschist).
                    de pasvorm is 100% en door de stretch zit die als gegoten; alleen de pockets voor de spiegels staan fout dus ik klap m’n spiegels gewoon naar binnen als hij :sleep:

mocht het niet lukken met die hoes voor een 930, dan ben je wss geholpen met deze voor een 996 GT3 clubsport.

0

@ Ollie: Dank u. Ja, er wordt rekening gehouden met roest op de gekende plaatsen. Alle ruiten gaan eruit. De rubbers tussen de voorschermen en de voorruit worden vervangen, en de schermen in de wielkasten worden uitgehaald (door mij). Het spreekt voor zich dat ik geen 6000 euro zal betalen voor halve werken. Nu, roest is er niet, wss omdat het een Texas Rakker is. Het regent daar niet veel :-))

@ Deepee: welke car cover heb jij en waar heb je hem gehaald?

0

Proficiat met de geslaagde keuring!

Ga je de voorschermen afnemen om te controleren/herstellen van roest?

Is misschien geen slecht idee als je toch de volledige auto laat spuiten, is zowel bij de 993 als de 964 een kritische plaats, tezamen met onder de rubbers van voorruit/achterruit.

0

Vandaag naar keuring geweest om een keuring voor verkoop te laten doen. Met glans geslaagd 😀
                          De planning voor de verdere opmaak is nu ongeveer opgemaakt: binnen 2 weken demontage, de volgende twee weken spuiten, de week erop montage. Inschrijven begin mei. Het interieur laat ik wss volgende winter doen. Nu wil ik rijden!

0

Vriend van me heeft ze speciaal van zijn hollows van z’n turbo gehaald en turbolook opgelegd omdat hij bang is ze te vernielen.
                            Zo kostelijk zijn echte hollows dus 😀

0

Blij te horen dat ze origineel zijn. Goede koop gedaan dus. :happydance:
                              Mijn 993 zal er in ieder geval anders uitzien dan nu. Nu liggen de originele er op.

0

die zijn wel origineel maar niet zo extreem licht zoals bij de 993TT

0

99336213406 is het nummer dat in een voorvelg staat. Dus zijn het volgens de tabel van deepee turbo look 1 velgen en geen originele velgen als ik het goed heb?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.