Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 391)
    • hohlspeich felgen hebben een vlakke spaken aan de achterkant:

porsche-911-993-turbo-felge-hohlspeichenfelgen-rim-h-10jx18-et65-99336214001[3].jpg

turbo look velgen hebben ribben zitten op de spaken achteraan

turbo993.jpg

kan je zien aan de productnummer aan de binnenkant van de velg … en de prijs = X 2

993turbovelgen.jpg

Denk het. Hoe kan ik dat weten?

Attachments:
          • image-2-3-4-5-6-7-8.jpeg

Echte originele hollowspoke turbo velgen?

[quote=”peter993″ post=231514]Eergisteren setje originele 993 turbo velgen gekocht :happydance:
              Donderdag a.s.naar de tweedehandskeuring, en dan beginnen demonteren om te spuiten. Dan ook nog zetels uithalen om te laten herdoen, vermoedelijk bij Deca in Gent! Iemand ervaring mee?[/quote]

neen geen ervaring mee, maar kijk wel uit naar het resultaat als ie klaar is… :coolness:

Eergisteren setje originele 993 turbo velgen gekocht :happydance:
                Donderdag a.s.naar de tweedehandskeuring, en dan beginnen demonteren om te spuiten. Dan ook nog zetels uithalen om te laten herdoen, vermoedelijk bij Deca in Gent! Iemand ervaring mee?

Vandaag de dokumenten afgehaald in Diksmuide. Blijkt mijn auto nu plots een jaar ouder te zijn. Dat hebben ze ergens teruggevonden op de carfax. Hij is nu plots van 1994 ipv 1995. Merkwaardig is dat ik al altijd gezegd heb dat hij van 1994 is, vanaf het moment van invoer bij douane, en niemand dat van mij heeft willen aannemen. Hij heeft wel een chassisnr van 1995 maar dat werd toen blijkbaar als optie aangeboden.

Idd, volgende week laat ik hem keuren en dan kan ik mijn nrplaat aanvragen. Momenteel is het wel zo dat hij er niet uitziet. Moet nog herspoten worden; daar ben ik momenteel nog prijs voor aan het vragen. Ik was van plan om dat tijdens die wachttijd voor homologatie te doen, maar die is nu plots voorbij, dus efkes plannen terug aanpassen.

Proficiat, da’s goed nieuws! 😀

Weeral een stapje dichter bij het uiteindelijk kunnen rijden ermee!

amaai schrijf dat ergens op de muur, want dit is zeldzaam, vooral hier in België …. :hail: :hail:

3 weken en 4 dagen geleden ben ik naar de homologatiekeuring geweest. Vandaag kreeg ik een brief van het keuringsbureau van Diksmuide dat de homologatieprocedure afgewerkt is. Er ligt een als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs en een zelfklevend identificatieplaatje klaar dat ik mag afhalen. Ze vermelden ook dat mijn 993 nog een tweedehandskeuring voor inschrijving moet ondergaan. Dat is dus sneller gegaan dan voorzien. Ipv 3 weken en 4 dagen had ik op 2 á 3 maanden gerekend. Das alvast positief!

Vandaag km-teller afgehaald en opnieuw geplaatst. Zo heeft hij 168K km. Nog iets doorstreept van mijn lijst. Volgende stap is demonteren en laten herspuiten.

Neen, in gits. De website is dashboard.be. Het zal mij 295 euro kosten. Ik moet er wel aan toevoegen dat de km-teller en dagteller niet meer optellen, deze zijn stuk wat blijkbaar een gekend probleem is. De km-stand wordt ook doorgegeven aan carpass.

Peter, waar laat je je teller omzetten in km’s?

Bij die persoon in geel?

Vandaag nieuwe schroef gestoken en km (mile) teller uitgehaald om te laten omzetten in km’s.. Gisteren prijs laten maken om te laten herspuiten. Ben eens benieuwd wat zoiets kost.

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.