Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

  • Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

    image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 391)
    • Vandaag brief in de bus gekregen van FOD Mobiliteit en vervoer homologatie. Te betalen 185 euro. Er staat ook op dat je dossier pas behandeld wordt na betaling. Morgen dus naar de bank om te betalen, in de hoop dat het wachten toch geen 2 á 3 maanden duurt.

        Je hebt idd altijd vlug antwoord van hem, daar kan je op rekenen. Heb daarstraks uitstapje gemaakt naar RS MOTORS INGELMUNSTER. Ik had er nieuwe geluidsisolerende vloerbekleding besteld. Vriendelijke mensen daar! Ook nog een oranje 991 911 GT3RS in de toonzaal in het oranje. Wat een machine :respect2:

          +1

          Heb hem dit jaar al 2x een vraag gesteld en steeds binnen de paar uur antwoord ontvangen :respekt:

            Marc noack is echt top hé… Ik heb eens in het weekend een mail gezonden naar hem en de maandag had ik al mail terug! Top service van porsche classic afdeling in Duitsland!

              Vandaag nieuws gekregen van marc noack, na mijn vraag of mijn Porsche een matching nrs is, en het antwoord is :up: , hij is matching numbers.

                Wat een apenland is dit toch !!!!!!!!!!!!!!!!!!???????? Net alsof wagens van Amerikaanse, Zwitserse Japanse…origine ginder rondreden als onveilige zeepkarren. T verwondert me dat ze je niet vragen om de verf eraf te krabben om te zien dat t wel nen ijzeren auto is…Jongens jongens toch… om ziek van te worden. En ondertussen hopen geld uitgeven voor ronduit niks.
                Keep it simple – de dag dat ze deze these snappen dan zullen de kippen allicht tanden hebben in belgië

                Anyway : respect voor je doorzettingsvermogen in deze papieren kloten-jungle.

                Geluk gewenst met je bolide !!
                James.

                  Daar sta ik nu echt van te kijken!

                  Respect voor het geduld! Het is uiteindelijk toch beloond geweest!

                  En nu genieten!

                    Nope, jammergenoeg geen grap. Gelukkig had ik een garagist die met mij meegereden is in een materiaalwagen, zodat wij alles bij hadden om dit te doen. Als particulier is die keuring dus een onmogelijke opdracht als je niets van auto’s kent. Daarom ben ik vandaag ook voor de tweede keer moeten gaan, omdat we de eerste keer geen materiaal voor demontage mee hadden.

                      [quote=”peter993″ post=228101] Blijkbaar moet je daar zelf de wielen af doen en de remmen demonteren omdat daar het één en ander moet opgemeten worden. Gezien wij daar geen materiaal voor mee hadden, is dat niet gebeurd en moeten wij terug.[/quote]

                      Pardon???? Dit is een grap, toch???

                        Ja jongens
                        Simpel is iets anders
                        Hopelijk tot in Best

                          Proficiat, dan komt er toch eindelijk schot in de zaak! 😀

                            Vandaag ben ik voor de tweede keer naar de homologariekeuring in Diksmuide geweest. Daar werden de remblokjes, de remschijfdiameter, de veerdikte, de diameter van de spiraalveer gemeten, na demontage ter plaatse. Ook de airco heb ik moeten losmaken om het motornummer zichtbaar te maken. Verder werden de achtermistlichten en de voorlichten gecontroleerd. Resultaat: eindelijk een groen keuringsbewijs. Nu is het 2 á 3 maanden wachter op het gelijkvormigheidsattest en het identificatieplaatje. Ondertussen heb ik verder de tijd om de voorziene werken (te laten) uitvoeren. Hopelijk heb ik de nrplaat tegen 22 mei, want ik heb al mijn parkeerticket voor Best, mijn eerste evenement met de 993.

                              Vandaag heb ik de autokeuring opgebeld om te weten of ik mijn auto nu moet aanbieden voor keuring na ongeval of niet. Daar kreeg ik het goede nieuws dat dat niet meer hoeft. Goed nieuws dus. Nu nog enkele probleempjes oplossen en dan terug naar homologatiekeuring.

                                Vandaag naar homologatiekeuring geweest. Is maar gedeeltelijk in orde en ik moet nog terug. Blijkbaar moet je daar zelf de wielen af doen en de remmen demonteren omdat daar het één en ander moet opgemeten worden. Gezien wij daar geen materiaal voor mee hadden, is dat niet gebeurd en moeten wij terug. Nog een bijkomend probleem, op de carfax staat dat de auto een aanrijding vooraan of rechts vooraan gehad heeft (kan niet erg geweest zijn). Daardoor kan het zijn dat ik nog naar de keuring van Brugge of Ieper moet om een keuring na ongeval te laten doen. Dat zullen ze van de keuring navragen bij het ministerie. In positief geval kan ik pas na die keuring, terug voor het vervolg van de homologatiekeuring. De soap is dus nog niet voorbij.

                                  je inspanning wordt beloond Peter, maar ‘t is eigenlijk wel grof dat iedereen met gezond verstand verschiet dat men door de vlaamse belastingdienst eens rechtvaardig behandeld wordt 😯

                                  de gevraagde documenten zijn niet meer dan bewijsstukken dat de auto gewoon niet eerder in het verkeer kon deelnemen en dus ook geen BIV noch taks verschuldigd is vóór 2016, terwijl je wel recht hebt op de gunstige overgangsregeling.

                                15 reacties aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.