Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 391)
    • ben jouw topic ook al van den beginne ah volgen, eindelijk verlossende goed nieuws :up:
      nu kan je met een gerust hart je 993 verder afwerken en dan :driver:

Volg je topic al een tijdje, eindelijk goed nieuws betreffende de inschrijving :happydance: , succes met de verdere opbouw van je 993 :up:

Vandaag tgv de mail aan de kabinetsmedewerker van Turtelboom, brief ontvangen vd Vlaamse belastingdienst. Het is een hele boterham maar het komt er uiteindelijk op neer dat ik terug moet bewijzen dat mijn voertuig aangeboden wordt op de homologatiekeuring, dat ik mijn technische fiche ontvangen heb, en ik moet ook laten weten wanneer ik mijn gelijkvormigheidsattest ontvangen heb. Tevens laten ze weten dat mijn wagen kan ingeschreven worden in 2016 onder de oude regeling. Dat heb ik nu eindelijk op papier.

Dito

Prachtige foto idd van dat “natte dromen blokje”. Er is toch zoveel om naar te verlangen in de wereld… Die machtige schroef, gemaakt voor het betere zuigwerk, verpakt in een glanzend afgetraind en fitte spiermassa. sierlijk en sensueel gekronkel op de voorgrond …. We zijn gepavlovviseerd om bij de aanblik daarvan spontaan te beginnen kwijlen…. je bent niet alleen Bones….

@Wim
                Van zo’n foto begin ik spontaan te kwijlen, zou dat nog normaal zijn :engeltje: 😀

Ja, deze 3. Eén vijs was zelfs afgebroken. Ik heb nu alles nieuw liggen vanaf de schroef met alles wat er op komt. Ik vond dat de beste oplossing. Mss de kogellager waar iets mis mee is, maar die wordt ook vernieuwd.

Wim

Bedoel je deze drie die je op de foto ook ziet.

Daar mag geen speling op zitten, past er normaal precies over.

Wat ik wel kan zeggen is dat de gaatjes van de drie vijzen niet meer mooi rond zijn, maar ovaal, wat erop wijst dat er speling op de schroef zit, wat mss ook die barst veroorzaak heeft. OF zoals jij zegt Wim, dat door die speling de vijzen harder aangedraaid werden en de schroef daardoor gebarsten is.
                      Volgende vrijdag afspraak voor homologatiekeuring.

Wim

[quote=”peter993″ post=227494]Trouwens, ik heb via rose passion een nieuwe koelschroef besteld, want deze van mij is gebarsten, wat ik heel eigenaardig vind. Iemand al dergelijke ervaring?[/quote]

Dat niet, maar moet op kracht vast gezet worden, en waarschijnlijk heeft iemand dit niet gehad en met slagmoersleutel vast gezet, en dan bestaat de kans dat door teveel kracht op de moer deze scheurt.

Weer een stapje verder in een (te) lange lijdensweg 😀

Vandaag technische fiche afgehaald. Ik snap eigenlijk niet waarom dat 500 euro moet kosten! Enfin, ik heb hem, en ik maak morgen een afspraak met de homologatiekeuring.vandaag nog het één en ander afgehaald bij joma parts. Trouwens, ik heb via rose passion een nieuwe koelschroef besteld, want deze van mij is gebarsten, wat ik heel eigenaardig vind. Iemand al dergelijke ervaring?

Vandaag telefoon ontvangen van d’Ieteren lease met de mededeling dat mijn technische fiche toegekomen is en dat ik hem mag afhalen. Morgen ga ik er om. Ook al hadden ze mij gezegd dat het een 5-tal weken zou duren, heeft het 2 weken geduurd, zoals hier op het forum gezegd werd. Dit is nu bevestigd.

Vandaag mailtje ontvangen van de kabinetsmedewerker van Turtelboom met de mededeling dat hij de zaak met de Vlaamse Belastingdienst zal onderzoeken. Zolang er leven is, is er hoop …

Heb ook zo eens een Porsche willen kopen in Zwitserland, was daar pak goedkoper maar met dan alle taksen erbij niet meer voordelig…

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.