Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 391)
    • wij ook

Vandaag heb ik een mail gestuurd naar mijn contact op het kabinet van Turtelboom en mijn gevan met de Vlaamse Belastingdienst eens voorgelegd. Ben eens benieuwd :think:

Juist Deepee? Dat is het parcours dat ik volg.
          Je kunt je idd afvragen of het nog de moeite is om een Amerikaan te kopen. Ook kan je nog zoals ik voor hebben, dat de dollar veel stijgt in waarde tussen het ogenblik dat je hem koopt aan de verkoper in de VS, en het ogenblik dat hij de douane passeert. Dan betaal je btw en invoer op het aangekochte bedrag, aan de koers waarbij hij binnen komt. Ik kan zeggen dat het bedrag dat ik meer moest betalen veel hoger lag, dan hetgeen ik uitgerekend had. Aan de andere kant wou ik een 993 met werk aan, maar met een goede basis. Deze heb ik dus in Amerika gevonden.

Tim

ah zo,

als ik dat zo allemaal lees vraag ik mij af of het loont om een Amerikaan (of Japanner) in te voeren…

in dit geval levert dwieteren geen gelijkvormigheidsattest noch -keuring. (waarom soms wel en dan weer niet is niet meteen duidelijk) met hun technische fiche moet je naar de autokeuring op basis waarvan die dan de gelijkvormigheid controleren en attesteren.

Tim

dat dacht ik ook…

Gelijkvormigheidsattest wordt, voor de oudere wagens zoals 964 en 993, toch dadelijk meegegeven bij Dieteren na geslaagde gelijkvormigheidskeuring. :think:

Althans, zo was het toch bij mijn 964, afgelopen voorjaar.

Ja Ollie, en dan terug 2 a 3 maanden wachten op gelijkvormigheidsattest. Dan terug naar keuring en dan pas inschrijven. Ondertussen zal ik an BIV en VB betalen sedert 1 oktober 2015 zonder 1 meter gereden te hebben.

En moet je dan na ontvangen van technische fiche nogmaals terug met de auto, voor de gelijkvormigheidskeuring? :think:

Tegen dat de vogeltjes ‘s morgens terug zulllen beginnen te fluiten, zal je eindelijk kunnen :driver:
                        Komt goed!

Vandaag ben ik met mijn Porsche op een autoaanhangwagen naar d’Ieteren in Anderlecht om mijn technische fiche te bekomen. Daar zijn ze een kwartiertje in de garage geweest met mijn auto, en na 500 euro betaald te hebben mocht ik terug vertrekken. Ze zeiden me nog dat het een 5-tal weken zal duren voor deze binnen is, en dat ik deze dan moet (laten) afhalen. Opsturen doen ze niet. Dus mag ik nog eens naar Anderlecht. Wordt opnieuw vervolgd.

De slogan : “keep it simple” kenne ze in ambtenarenland niet. :what:
                            Wish you luck !!
                            James

Op 5 januari ga ik naar d’Ieteren te Anderlecht voor mijn technische fiche. Dan zou het volgens hen 2 weken duren eer die binnen is. Daarna homologatiekeuring.

Na veel heen en weer geschrijf met de Vlaamse belastingdienst blijkt dat ik uiteindelijk niet kan bewijzen dat ik niet met de auto gereden heb. Om die reden wordt mij vanaf 1 oktober 2015 VB en BIV aangerekend. Van die BIV vind ik dat niet erg, want die moet je uiteindelijk toch betalen, en zo val ik zeker nog onder het oude systeem. Wat die VB betreft zal ik ongeveer 6 maanden betalen, zonder dat ik er het genot van gehad heb.

Mijn conclusie:
                                  Als ik de Vlaamse belastingdienst een rekening voor de VB en BIV laat opsturen en ik betaal, dan ben ik zeker dat ik nog onder de oude regeling val. Dat zou mij ongeveer 750 euro (6 maanden VB dat mijn 993 niet gereden heeft) kosten. Ik denk dat ik voor zekerheid zal kiezen.

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.