Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 391)
    • Gisteren stuurhuis verwijderd. Alles staat nu klaar voor de opbouw met de nieuwe (tweedehands) stukken.

Vandaag één en ander gedemonteerd in voorste wielkasten tem de triangels die moeten voorzien worden van nieuwe rubbers. Volgende stap is het stuurhuis vervangen.
        image-2-3-4-5-6.jpeg

Vandaag één en ander gedemonteerd in voorste wielkasten tem de triangels die moeten voorzien worden van nieuwe rubbers. Volgende stap is het stuurhuis vervangen.
          image-2-3-4-5-6.jpeg

Vandaag heb ik mijn 993 naar de garage gebracht om hem in orde te zetten voor de speciale technische keuring. Dat was gelijk ook mijn eerste rit ermee. Wat een fantastische ervaring! Als je na het betalen van BIV en VB in de wagen springt kan ik geloven dat je vlug vergeten bent hoeveel je hebt moeten betalen. Ik kan hem trouwens verzekeren voor 240 euro als enige bestuurder.

[quote=”de_koen” post=219888][quote=”peter993″ post=218869]Sorry Koen, dat zal ik hier niet openbaar maken. Denk dat de nieuwe eigenaar dat ook niet op prijs zou stellen. Who knows who’s watching ;-)[/quote]

wel een topic openen om de waarde/ vraaprijs te vragen
              https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/125034-vraagprijs?limitstart=0

maar dus achteraf geen info willen geven… knap… als iedereen zo denkt bestaat een forum niet lang :bounce:

ik weet hoe je de homologatie vlotter kan doen, maar dat zoek je dan ook maar zelf uit.[/quote]

Dank u voor het begrip koen, je lijkt me een sympathieke kerel. In persoon zou ik het je wel gezegd hebben, maar wie schrijft die blijft. Wim slaat de nagel op de kop. Trouwens, hij die het echt wou weten heeft mij een PB’tje gestuurd waar ik zonder problemen op geantwoord heb …
              Daarnaast heeft de nieuwe eigenaar mij gevraagd om het voor mij te houden. Ik ben een man van mijn woord, en heb liever zottigheid over mij heen (en de info mbt het vlotter gaan van mijn homologatie niet te weten) dan mijn woord te breken :ass:

Wim

Peter993, als het allemaal officieel gedaan is moet dat geen probleem zijn, heb de prijs van mijn 3.2 cabrio ook al verschillende keren hier gepost, en de prijs van de Karmann ook. 😉

Maar als het een beetje op zijn Bels gegaan is kan ik mij het voorstellen. :happy: :mrgreen:

[quote=”peter993″ post=218869]Sorry Koen, dat zal ik hier niet openbaar maken. Denk dat de nieuwe eigenaar dat ook niet op prijs zou stellen. Who knows who’s watching ;-)[/quote]

wel een topic openen om de waarde/ vraaprijs te vragen
                  https://porscheforum.be/forum/60-porsche-te-koop/125034-vraagprijs?limitstart=0

maar dus achteraf geen info willen geven… knap… als iedereen zo denkt bestaat een forum niet lang :bounce:

ik weet hoe je de homologatie vlotter kan doen, maar dat zoek je dan ook maar zelf uit.

Dank u Rocco. Ondertussen heb ik van de autokeuring vernomen dat ik mijn plaatje en gelijkvormigheidsattest niet meer dit jaar kan krijgen. Dat betekent dus dat ik hem niet meer kan inschrijven voor 1 januari en overgeleverd ben aan Truttelboom haar nieuwe vb en biv 🙁
                    Jammer, zal nu dus nog even duren voor ik hem inschrijf. Ik heb nu wel meer tijd om hem op mijn gemak in orde te zetten. Wordt vervolgd. Ondertussen is er al een nieuwe lading onderdelen onderweg van Rose Passion.

Dat roostertje is eerder bedoeld als afdekking voor als de standaard inklapbare spoiler open staat, die heb je dus niet nodig met een vaste spoiler denk ik, maar de vraag is of jouw spoiler er origineel van fabriek al op stond en ze daar niet moeilijk over gaan doen ?

Verleden week formaliteiten gedaan bij douane, dus rose formulier in mijn bezit met douanevignet. Dus nu verder technisch in orde zetten om mijn plaatje en gelijkvormigheidsattest te krijgen.
                        Ik heb ondertussen al de pompjes van de voor -en achterklep vervangen, en de auto natuurlijk grondig gepoetst. Ook de binnenverlichting is al vervangen.
                        Nu vraag ik mij het volgende af: bij een 993 met dergelijke achterspoiler (zie profielfoto), moet daar een rooster (zie foto) nog eens onder komen, of niet?

image-2-3-4-5.jpeg

ken

feli met je aankoop nu is het enkel maar genieten.

amaai bladerunner das wel straf, admin foutje 😉

[quote=”HIS911″ post=219328]

@bladerunner
                            : je betaalt mi. steeds een maand verkeersbelasting of heb jij andere ervaringen?

[/quote]

Ik heb deze tip van de zoon van mijn verzekeringsagent die een dure (verkeersbelasting) Bentley had. Hij heeft meerdere collectiewagens en als hij zin had om eentje uit de garage te nemen schreef hij hem in, in het begin van de maand en uit op het einde van de maand. Nooit verkeersbelasting betaald.
                            Ik heb dit toen ook met mijn P gedaan, net voor hij voor maanden in restauratie ging, en ja hoor, een plaat in begin van de maand, en plaat terug binnengebracht in Alken voor einde van de maand. Nooit geen wegentaks ontvangen, enkel BIV. :happydance:

Ondertussen zijn we ver van het initieel onderwerp.

@bladerunner
                              : je betaalt mi. steeds een maand verkeersbelasting of heb jij andere ervaringen?

zie persmededeling in bijlage

verkeersbelasting2016persmededeling.jpg

Attachments:
                              • verkeersbelasting2016persmededeling-2-3.jpg

Deepee, dacht toch gelezen te hebben dat de nieuwe verkeersbelasting enkel geld voor de wagens ingeschreven vanaf 01/01/2016?

De reeds ingeschreven wagens zouden de oude verkeersbelasting blijven betalen?

Het zou dan inderdaad geen nut meer hebben de auto uit te schrijven in de wintermaanden, vermits de verkeersbelasting een heel stuk zou verhogen bij nieuwe inschrijving.

Vraag is nog hoe ze een nieuwe plaat bij zelfde eigenaar gaan bekijken, wordt dit dan oude of nieuwe verkeersbelasting?!

Er zal nog een hele hoop duidelijkheid moeten gebracht worden…

juist,
                                  maar indien je je nr-plaat niet instuurt dan zal je in 2016 ook het nieuwe tarief verkeersbelasting betalen

15 reacties aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.