Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 391)
    • Ik heb nu het volgende vernomen:
      Stel, je schrijft nog dit jaar je porsche in. Je betaalt de huidige biv en verkbel. Na 1 jan lever je je nrplaten in, en je schrijft hem op 1 mei opnieuw in op je naam. Je zal idd geen biv meer betalen, maar de aanvraag van een nieuwe nrplaat zou beschouwd worden als een nieuwe inschrijving, waardoor je toch de nieuwe verkeersbelasting zou betalen. Juist of niet juist?

0

Voor diegenen die hun wagen nog voor eind van dit jaar willen inschrijven om zo de dure BIV vanaf 2016 te vermijden.

Schrijf je wagen in, in het begin van de maand en stuur je ontvangen plaat dan terug voor het einde van diezelfde maand, dan dien je GEEN wegenbelasting te betalen en kan je enkele weekjes genieten van het monster. :coolness:

Je hebt nog november en december de tijd.

0

De verkeersbelasting wordt berekend per twaalfden.
          De exacte datum van schrapping van de nummerplaat maakt dus niet uit.
          Een begonnen maand is een maand punt uit :bounce:

Per 365 sten afrekenen is te moeilijk blijkbaar, tenzij ze bij de Vlaamse administratie maar tot 12 kunnen tellen natuurlijk :mrgreen:

0

Als ik dit goed lees, is de weerhouden datum altijd de datum van afgifte van de plaat, dus geen verschil, enkel betalen bij de Post.

Klopt mijn redenering?

0

Je hebt de keuze ofwel plaat bij de Post afgeven; de weerhouden datum is de dag van afgifte. Je betaalt hiervoor wel! 🙄
              Ofwel bij DIV de plaat afgeven; de weerhouden datum is bij afgifte van de plaat.

Het is een keuze tussen twee werkwijzen. De verkeersbelasting weerhoudt één van de twee data afhankelijk van uw keuze.
              Het gaat niet over verschillen. :think:

0

Wat betreft het opnieuw indienen van de nummerplaat, ‘k zou dit einde deze maand ook willen doen voor de 964.

Wanneer en hoe doe ik dit best, binnensteken in de brievenbus van het DIV-kantoor of binnenbrengen bij Post?
                Ik meen ooit gehoord te hebben dat bij de Post de dag van binnenbrengen wordt gebruikt, en bij DIV de dag dat de plaat in Brussel toekomt, kan dus wel enkele dagen verschil opzitten?

0

lees voor het attest van gelijkvormigheid oa deze fratsen van deze 993-eigenaar

0

Neen Wim, das het jammere eraan. Dit komt doordat de nrplaat bij ons niet aan de wagen blijft zoals bij jullie, zoals je natuurlijk al wist. Dus zolang een nrplaat in je bezit is moet je verkeersbelasting betalen cfr je laatst gekende voertuig op die nrplaat. Ook je verzekering kan je niet schorsen zolang je geen schrappingsbewijs van je nrplaat hebt voorgelegd. Zo moet je bij ons, als je je wagen zes maanden per jaar inschrijft, telkens een nieuwe nummerplaat aanvragen, en er nog eens 30 euro voor betalen, + de volledige verkeersbelasting. Bij indienen van de nrplaat na zes maanden krijg je dan het verschil terug.
                    Baai de wei, ik weet dat het hier op het forum reeds behandeld werd maar ik vind het niet terug, maar er zit geen gelijkvormigheidsattest bij mijn 993. Hoe kom ik daaraan?

0
                    Wim

Kunnen jullie niet schorsen dan net als wij met behoud van nummerplaat. :think:

0

Je moet slechts één maal BIV Belasting Inverkeerstelling betalen voorzover dezelfde persoon de wagen inschrijft!!!
                        Je gaat wel telkens een nieuwe nummerplaat krijgen en daarvoor 30 euro betalen.
                        Een gepersonaliseerde nummerplaat is dan niet mogelijk.
                        De verkeersbelasting zal afgerekend worden per maand. Een begonnen maand telt als een volledige maand! :think:

0

denk dat niet, dacht hier al is gelezen te hebben dat je als eigenaar van een wagen voor één en dezelfde wagen slechts éénmaal de BIV moet betalen, ook als je hem nadien terug uitschrijft en nadien terug inschrijft en dit telkens opnieuw doet… zo kan je besparen op je jaarlijkse rijtaks :popcorn:

btw, mooie aanwinst :up:

0

Ewel, ik vraag mij af of ik het goed voor heb met het volgende:
                            Stel dat ik mijn auto inschrijf voor zes maanden per jaar, moet ik dan iedere keer Biv betalen?

0

Proficiat met de aankoop!!
                              Wanneer ga je hem inschrijven?
                              Denk aan de vergroening vanaf volgend jaar!!!!!!!
                              Grts Floere.

0

Proficiat! Nog een 993 erbij! Blijft toch beste balans tussen oud en nieuw voor mij!

0

proficiat, zeer mooie wagen, ben superblij voor je :respect2:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.