Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 993 › Eindelijk een 993
- Dit onderwerp bevat 391 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 11 maanden geleden door
Eric Gheuens.
-
MakerDiscussie
-
14 oktober 2015 om 21:03
Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
Hierbij nog een fotootje. -
MakerDiscussie
-
man man wat een situatie 😈 die werken daar allemaal op eigen houtje en doen waar ze zelf zin in hebben… 👿 was niks voor mij geweest……. :censored: sjapoo dat gij hier allemaal zo rustig in kan blijven :respect2:
Overmorgen, dinsdag, zou de expertise op tegenspraak doorgaan. Nu kreeg ik vrijdag ll. een mail van mijn expertisebureau, dat de expert van de carossier reeds naar mijn 993 gaan kijken is (in de garage waar hij momenteel staat om een nieuwe koppeling te steken), zonder iemands medeweten. Morgen, maandag, zal hij een voorstel overmaken, en de expertise op tegenspraak dinsdag gaat niet door. Ben benieuwd!! (Alweer)
Weer een beetje beweging in de zaak. Op 21 maart tss 10:00 en 11:00 uur gebeurt de expertise op tegenspraak. Ik zal daar bij zijn, mijn expert, de carossier, en zijn expert. Heb er wel voor gezorgd dat dat op neutraal terrein gebeurt. Ben benieuwd.
Er is inderdaad een gedeeltelijke tegemoetkoming in de kosten voor de winnende partij:
Dit zijn de recentste tarieven.
Maar deze bedragen zijn in de meeste gevallen niet toereikend om alle kosten te dekken 😉
Heb je rechtsbijstand? Vraag het voor de zekerheid eens na bij uw makelaar.
Welke kosten kan een partij die een procedure wint, terugbetaald krijgen van de verliezende partij ?
– zogenaamde gerechtskosten : dit zijn de kosten van de rechtbank en van de gerechtsdeurwaarder (zie hierboven). Deze kosten moeten in principe volledig terugbetaald worden door de verliezende partij.
– expertisekosten : idem
– advocaatkosten : hier stelt zich meestal een probleemKlopt gedeeltelijk. Er bestaan wettelijk vastgelegde forfaits die door de verliezende partij betaald moeten worden en deze zijn afhankelijk van de waarde van de vordering.
Een tabel met de bedragen vind je hier terug: http://plusmagazine.knack.be/recht-en-geld/de-nieuwe-wet-op-de-advocaatskosten/article-normal-656519.html
Dit waren de bedragen in 2008, ik weet niet of deze geindexeerd worden maar dan heb je een idee van de grootorde.
Weet iemand of dit klopt: als je een zaak tegen iemand aanspant waarbij je een advocaat neemt, en je wint de zaak, dat tegenpartij alle kosten moet betalen, ook de advocatenkosten van de winnende partij?
Idd, zoiets mag je gewoon niet zomaar laten voorbij gaan… Ik ben benieuwd :popcorn: Ik hoop dat alles goed komt met de 993
Weet dat allemaal eens op voorhand hé … Ik wou er per sé ene met werk aan, vond er hier gene, en vond den dezen op een Ami website. Het was net wat ik zocht. Ik vind dat alles al bij al nog mee viel, tot aan het hoofdstuk carossier. Hij heeft van mijn droom een nachtmerrie gemaakt. Ik zal het in elk geval niet zomaar laten voorbij gaan.
Even terug alles gelezen ik was mee tot aan de papierwinkel… +/- pagina 10.
Nu ook niet veel geluk gehad bij de carrossier. Al redelijk wat kosten gedaan, maar nog niet veel plezier aan beleefd zo te lezen…
Had je dan niet beter met dat extra geld een “C22” gekocht “Belgische wagen” (alle, het is maar een bedenking hé) 😕Waarom een 993 in Amerika kopen,heb eenmaal een 911 daar gekocht heb hem naar de spuiter gebracht en die heeft hem ook volledig blanc moeten zetten ,en ik dacht dat ik een goede zaak met de aankoop had gedaan.NOOIT MEER .
Ik heb mij met dit onderwerp nooit willen bemoeien, maar € 15000,00 voor enkel spuiten met onderdelen verwijderen zoals ruiten e.d :think:
Voor dat geld was die bij ons blank gezet en gespoten op dezelfde manier, en meestal gaan bij ons de voorschermen er nog af.
De inzakkingen in de lak kun je niet weg polieren, kan ik je nu al vertellen, dus nutteloze poging van carrossier want zal zo terug komen.
@WimV911/peter993, Auto’s die bij ons komen uit Amerika gaan altijd blank, zeker de oudere modellen.
Die lak is meestal door de warmte poreus geworden, en als je daar op gaat plamuren en spuiten kun je op het inzakken wachten.
Ook de producten van die tijd en nu werken niet lekker op elkaar.
Voordeel van blank zetten is ook dat je al eventueel kleine werkingen kunt zien in metaal maar nog niet in de lak, want die camoufleert dit dan nog.
Kijk maar naar mijn Ferrari, niks aan de buitenkant te zien, maar door lakscheurtjes of steenslag al kleine ader werking met oppervlakte roest.
Dus kan ik hem zo overspuiten door Timo en na een paar jaar de onderwerking zien van roest, en kun je weer opnieuw beginnen.
Zonde van het geld wat je toen uitgegeven hebt. 💡We hebben de beurs weer gedaan in het MECC en ook wanneer de mogelijkheid er was eens rond gelopen.
Ik schrik dan van wat ik zie hoe auto’s waar serieuze prijzen ophangen gespoten zijn.
Veel afplak werk waar dus niks gedemonteerd is, en zie je de vernis op de randen al loskomen, schraal op de randen en blijkbaar veel spuiter last van hun knieën, want onderkanten staan soms amper in de lak, en zie je de grondlak nog door.
Enigste voordeel is dat ze wel allemaal staan te blinken en de best gerestaureerde zijn als je iets vraagt.
Maar als ik dan iets vraag over wat ik zie, hebben ze plots iets anders te doen en vertrekken ze. 😐Audi/Porsche RS naast onze stand zagen we dat er bepaalde delen niet correct vastzaten en los of naar binnen zaten zoals het mislicht waar de bevestigingen van afgebroken waren.
Maar dan zie je hoe ze die prepareer met kit en de carrosserie met een soort vet, plakken daar dan € 69000,00 op en is verkocht. :puke:
Veel succes voor de nieuwe eigenaar.Ik ga hier niet beweren dat wij heilig zijn, maar wel eerlijk tegenover onze klanten. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.