Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
      Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 391)
      • Is een zaak die al heel lang bestaat en heeft veel werk. Ik kom er elke dag voorbij en heb daar zicht op. En toen wij nog on speaking terms waren, één van de laatste keren dat ik er geweest ben, toen hij al aan mijn auto bezig was, zei hij me dat zijn zoon de zaak verder zet.
        Het ergste vind ik de kopzorgen. Ik heb niet graag onenigheid met iemand. Was hij van de eerste keer eerlijk met mij geweest, dan had het zo niet moeten gaan, en nog zou ik bijdraaien, maar dat kan niet als hij niet eens reageert.
        De dooddoender voor mij was dat zij zeiden:
        – dat ik moest gezegd hebben dat ze de verf hadden moeten verwijderen tot op het metaal (dacht dat zij de stielmannen waren die hun werk kenden, ik ken daar niets van);
        – dat de prijs dubbel zou geweest zijn ( en ik betaalde al net geen 15000 euro);
        – en dat ze het zouden wegpolieren (ook al is het de grondlaag die aftekent, volgens mijn expert kan dat niet zomaar opgelost worden met eens te polieren)

Als dat maar geen faillissement is want dan is het echt over and out.

Pol

Tijd …. Geld …. en kopzorgen …. zucht :puke:

dit gaat niet echt de goede richting uit vrees ik ruzie
              zou toch proberen mijn eergevoel een beetje opzij te zetten en mits mssch een klein verlies toch tot een akkoord te komen. Herspuiten mits kleine vergoeding, zal je minder kosten dan de advokatastrofe

ai ai ! advokaten…., dan gaat het weeral meer geld kosten, maar wens je veel succes toe in deze…..

Nog een kleine update om de stilte te doorbreken. Door mijn expertise werd een herinnering – aangetekend – verstuurd om een expertise op tegenspraak te doen. De carossier antwoord nergens op. Denk dat volgende stap is een advokaat aanspreken.

rob

Als ik dit lees is dit enkel doffe ellende, waar deze jongeman al zijn zuurverdiende centen in verdwijnen. Enkele jaren geleden ook verblind door een 964 bij Raes Racing in Wommelgem. Na aankoop wagen opgehaald. Achterlichten zaten vol water (na reiniging door Raes) . Kale achterbanden, waren gewisseld na keuring. Rookontwikkeling door de ventilatieroosters door olielekken op de warmtewisselaars. Elektrische storingen sleutelcontact, problemen pinkers, abs werkte niet, volgens Raes wel (discussie), ongeval schade rechts voor aan stuurstang , al bij al een droom die in duigen viel. Sjans dat het rijden met de Porsche zelf een leuke ervaring was. Al bij al was het wel een levensles en heb ik hieruit veel geleerd. Toch veel succes gewenst met de verdere afwikkeling, en geniet van uw Porsche. Een dergelijke rijsensatie vind je vandaag niet meert grt.

Na lange tijd van stilte vandaag vernomen van mijn verzekeraar dat de carossier een expert aangesteld heeft. Deze zal nu met mijn expert een datum afspreken, om een expertise op tegenspraak te doen. Hopelijk duurt dat niet lang meer. Weet niet wat ervan te verwachten, want zijn expert is een goede vriend van hem. We zullen zien.

Jongens jongens wat een lijdensweg :bounce: ruzie
                        Hopelijk zal je wagen helemaal herdaan worden volgens de regels van de kunst en dit geheel kostenloos!!

@Wim
                        vraagje over herspuiten (of kan ik hierover al meer in een topic vinden of start ik best een nieuw topic?) Is het mogelijk om een oude P al dan niet een Amerikaan enkel van een nieuwe laklaag te voorzien zonder hem volledig bloot te zetten? Enkel een expoy grondlaag, …. enz…..

rechtbank … zou ik doen .
                          als je alles op factuur hebt van die klungel.
                          En Als die slechte delen bewezen zijn/worden ( wat ik wel denk) moet je daar toch u geld van krijgen ( maar dan wel enkel de prijzen van informex)
                          Dus : de prijzen die een expert ook zou maken bij een ongeval/schade . ( maar dan enkel lakschade “bij u geval”
                          dus : u koffer , enz.. , ….
                          en dan is dat het bedrag wat je kan krijgen . Die prijzen ligge redelijk vast een expert weet snel wat dat kost als hem de slechte delen/panelen moet optellen .

Of

-Bij een andere carrosseriebedrijf een bestek laten maken ,Kan normaal ook .
                          Met een tegen expert van zijn verzekering.
                          Zo zou ik het doen .
                          En hem dan daar late maken
                          (als alles bewezen is en jij in u recht bent)

-zoek je een goede hersteller
                          in limburg => vanderspickken (diepenbeek)

-Herstellen zou ik het zeker niet meer laten doen bij die klungelaars

Ps:
                          Zoals af fabriek komt ,zal het “nooit” lukken.

Dat wordt vermoedelijk een frustrerend gebed zonder (tevreden) eind … het is maar voor het oog hey, en je moet veelal goed kijken om het te zien … de lak zal er echt wel goed op zitten en de carrosserie beschermen …

Ik zou denk ik handjeklap wat trachten te regelen … verlies nemen … en verder … is beste voor de gezondheid … en sparen om het op lange termijn een keertje opnieuw goed te doen!

ai ai…….., dan word het hier nog een lang draadje…. :bounce: ik hoop op een eerlijke oplossing voor je probleem, en dat het snel achter de rug is zodat je ook eens plezier kan beleven met je wagen :up:

Nee timpie, het was bij mij thuis en mijn carossier was er niet bij. Hoop ook op een minnelijke schikking, maar heb er sterk mijn twijfels over. Volgens mij wordt het rechtbank.

Tim

hopelijk komt er een minnelijke oplossing. Dergelijke procedure voor de Rechtbank kan lang aanslepen. Was het een tegensprekelijke expertise?

De expert is juist langs gekomen. De 993 is volledig bekeken, ook de lakdikte is gemeten. Wat mij verteld werd dat het met de tijd erger zal worden is bevestigd, eigenlijk is alles wat ik tot nu toe gehoord heb bevestigd. De carossier werd in gebreke gesteld door mijn rechtsbijstandsverzekering, maar het antwoord ken ik niet. Volgende stap is nu de foto’s van tijdens de werken bij de carossier overmaken aan het expertisebureau, reactie van carossier bekijken, en dan zien we wel.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 391)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.