Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

  • Maker
    Discussie

  • peter
    Deelnemer

      Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
      Hierbij nog een fotootje.

      image-2.jpeg

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 391)
      • Nee, nog niet.

          Nee, nog niet.

            Is de expert ondertussen al langs geweest :popcorn:

              Is de expert ondertussen al langs geweest :popcorn:

                ik hoop natuurlijk dat dit voor jou positief zal uitdraaien, maar die kerel voelt zich blijkbaar al niet meer op zijn gemak…. :what:

                  Vandaag nieuws gehad van de verzekering dat een expertise op tegenspraak bij de carossier zal gedaan worden. Kort daarop belde een boze carossier mij dat hij een mail van mijn rechtsbijstandsverzekering had gekregen, niettegenstaande wij een afspraak hadden (dat hij hem zou polieren). Ben al benieuwd hoe die expertise in zijn bedrijf zal verlopen?!?!

                    Super jammer, klinkt dus helaas inderdaad als een gevalletje van wel alle bereidheid hebben om de wagen Top te zetten en er de tijd en knaken in te investeren, maar dat dan vervolgens niet geleverd krijgen (cq in de basis het werk wordt verkloot)… :puke:

                      Het probleem is dat ik daar niets van ken en mijn auto er 10 weken gestaan heeft. Het is dan moeilijk in te schatten of alles correct verloopt of niet. Ik ben nochtans geregeld langsgegaan en zag vordering, tot die ene keer dat er in een week,tijd niets veranderd was. Toen heb ik hem telefonisch gezegd (het kon niet anders) dat ik de auto er weg zou halen, omdat ik zag dat hij constant andere auto’s (zijn gewone werk) voor nam en de mijne telkens aan de kant gezet werd. Hij reageerde dan nog heel boos bij onze volgende ontmoeting dat ik zo niet moest doen aan de telefoon als hij bij mensen was?!?! :what:
                      Ik heb idd de verkeerde carossier gekozen en het beloofd een serieus gevecht te worden volgens mij.

                        Heb je zelf geen vragen gehad dan bij die 200u. :popcorn:
                        200u delen door een werkweek van 38u, zou willen zeggen 5 weken en een paar dagen van s’morgens tot s’avonds :think:

                        In het voorbeeld (strippen tot op de blanke plaat) van Wim zou ik dat perfect kunnen volgen, maar een herschildering en links en rechts misschien een kleine herstelling … bizar 😯

                        Denk niet dat je verkeerd bent geweest met naar een gewone carrosserie te gaan, maar dat je gewoon naar de verkeerde bent geweest :think:

                          Ewel, er is mij 200 werkuren aangerekend en ze hebben hem niet moeten demonteren of monteren. De grootste fout die ik gemaakt heb is idd door naar een gewone carossier te gaan.

                          Wim

                            Is weer balen voor je. 😕

                            Maar om een idee te geven om een auto echt goed blank te zetten en dan van alle carrosserie delen, praat je vlug over 40 werkuren.
                            Dus zit je bij ons al over de € 2000,00 en dit zonder gebruik van materiaal.
                            Om een auto volledig te herspuiten ben je ongeveer aan materiaal/producten ongeveer € 1500,00 kwijt.
                            En dan om een auto vanuit de blanke carrosserie weer strak te zetten en tussen alle lagen schuren tot en met spuiten, zit je tussen de 125 en 150 uur. (handwerk, dus geen machine die kappen achter laten)
                            En het fijne korrel schuren op het laatst geeft ook de perfecte glanslaag en resultaat.

                            Dit moet je ongeveer aanhouden om tot een perfect resultaat te komen.
                            Alle losse delen worden dan ook in de carrosserie perfect afgehangen en geschuurd, zodat er later geen verschil in naden of bolling is.

                            Maar we zijn dan ook een restauratie bedrijf, en geen carrosserie bedrijf.
                            Niet dat die mensen geen vakwerk af kunnen leveren, heb daar ook al perfect werk van gezien, maar werken meestal op een andere manier als wij.
                            En schatten soms oudere auto’s verkeerd in van werk, en dat hebben jullie hier alleen paar keer kunnen lezen en zien.
                            Dus belangrijk is om alles goed door te spreken en contact te houden met bedrijf en tussentijds even binnen springen zodat je de werken kan volgen en zien hoe het gedaan wordt.

                              [quote=”peter993″ post=241401]Denk dat ik een expert zal aanstellen om het vast te stellen, vooraleer de carrossier zijn polierwerk doet, want dat is wss toch het rekken van de periode tot de garantieperiode voorbij is.[/quote]

                              Vooral niet aarzelen om effectief een expert in te schakelen. Dit lijkt me zonneklaar.

                              Ik heb ook regelmatig last van goesting om een classic te kopen. Maar ik heb schrik voor dit soort belevenissen. Mijn Cayman was nauwelijks een jaar oud toen ik hem overnam van PZ Wiesbaden. Toch waren ze er al in geslaagd om de airco zonder koelgas te laten. Incompetentie heerst alom.

                                Dat hebben ze mij ook wel eens verteld voordat ik met de auto begon, beter dan Af-fabriek en zo goed als nieuw, alsof ie zo van de band is gerold. Maar niet op papier. Tsja, dan laat je ze dus aan de slag gaan in goed vertrouwen. en voel je je vervolgens toch achteraf in bepaalde mate belazerd, als ze de hele job mogen doen, maar de auto niet kaal zetten. En achteraf hun snor drukken natuurlijk … :puke:

                                Ik hoor ook bedragen van 5.500 – 6.500 euro voor het strak blank zetten en opnieuw netjes spuiten (als ze niks geks tegen komen) van een 911 cabrio. Veel voordeliger zal het niet worden … Maar ja, als je die uitgave dus in principe al hebt gedaan daarvoor, dan ligt het heel gevoelig om nog een keertje te gaan betalen voor ‘dezelfde’ job.

                                En ik vind ook dat ze je vantevoren moeten vertellen dat er verschil in resultaat is als het geheel niet blank wordt gezet. Dat weet je dus niet als leek …

                                Sterkte met de ruzie en afhandeling!

                                  6300€ is idd wel een koopje als ze volledig blank zetten en herspuiten. :salut: :salut: :salut:

                                    Ik dacht dat dat je totaal was met het groot onderhoud en al de rest erbij. In dat geval is het natuurlijk veel geld voor slecht werk, maar ik denk niet dat ze bij ccr hem blank zetten en spuiten voor 6300€

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 391)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.