Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
      Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 391)
      • waarom heb je hem daar laten spuiten als 2 anderen het voor 6300 euro zouden doen en hem wel blank zetten? Nu heb je het dubbele betaald zonder blank zetten…. ik hoop echt voor jou dat er een positieve oplossing uit de bus komt, hun garantie van 10 jaar is alvast nog van toepassing dus hopelijk kan je daar je voordeel uithalen.

@Rocco: ben me ervan bewust dat een 993 veel geld kost. Dat is het probleem niet.
          Ik heb mijn auto laten herspuiten door die welbepaalde carossier omdat ik hem goed ken. Ik ken ook zijn werk. Ik kreeg de belofte dat hij beter zou zijn dan dat hij uit de fabriek kwam. Er zouden ongeveer 120 uren werk in gaan en ik zou zeker 10 jaar garantie krijgen. Moet ik mij dan nog verder zorgen maken, ervan uitgaande dat zij hun werk kunnen?
          Uiteindelijk zijn er 200 uren werk in gegaan, is hij 10 weken weg geweest en heb ik 15000 euro betaald (600.000 bfr). Er was wel een nieuwe voorruit, achterruit, dichtingen zonnedak en dichtingen deuren inbegrepen. De auto werd volledig gedemonteerd afgeleverd, en heb ik volledig zelf terug opgebouwd.
          Zou het dan logisch zijn dat ik nogmaals betaal, dit keer om hem volledig op metaal te zetten, wat volgens de zoon van de carossier dubbel zoveel zou kosten? Zijn zij helemaal op hun kop gevallen, dan nog zeggen dat IK moest gezegd hebben dat hij op het metaal moest gezet worden? :bounce:
          Wetende dat twee andere carossiers het gedaan zouden hebben voor 6300 euro, zeggende dat de auto op metaal moet gezet worden om geen problemen te hebben met de onderlaag …
          Ik zal hier nog niet zeggen om welke carossier het gaat, daar er nog een oplossing uit de bus kan komen. Die kans gun ik hem nog.

Volledig blank zetten is enorm veel werk (als je dat ooit zelf eens gedaan hebt kan je daar van meespreken), normaal dat het dan veel duurder is en dat dat op voorhand moet afgesproken zijn. Maar dat wil niet zeggen dat als men toch de oude laklagen overspuit dat het resultaat niet perfect moet zijn.

Voor de rest blijf positief zou ik zeggen, ik heb ook heel diep gezeten omdat de kosten en problemen bij mijn restauratie mij bijna een depressie en 25k hebben gekost, maar aan het eind van de rit ben je de gelukkigste mens van de hele wereld en heb je enorm veel bijgeleerd … en een 993 is gewoon duur je gaat er maar kunnen van genieten als je mentaal de knop omdraait en niet meer aan geld denkt … 3x zo duur maar 3x fun 😉

Zou best wel eens kunnen.
              Bottom line is; wat werd er afgesproken en kan dat bevestigd worden door enig document ?
              Vervolgens, werden die afspraken nagekomen ?

Werd er afgesproken de auto kaal te zetten en werd dit vervolgens niet gedaan ? In dat geval heb je een punt.

Oudere laklagen zoals te zien op het kofferdeksel overspuiten is altijd een risico wegens opwerken ! In dat geval zal je al moeten bewijzen dat de carrosserier pertinente fouten gemaakt heeft :what:

In ieder geval suc6 met de onderhandelingen en het verder verloop

Succes, maar denk dat het zal uitdraaien in ruzie ruzie ruzie

men gaat er toch van uit dat een carosier een vakbekwaam iemand is, hier moet jij toch niet gaan vertellen hoe het moet gaan gebeuren…. :bounce:
                  denk dat ie hier aardig in de mist gaat als de expert is geweest, dees ga ik ook volgen, en hoop op een goede afloop voor je.. :up:

:up:
                    Ik ga dit topic volgen met volle aandacht want je bent niet de eerste en wellicht ook niet de laatste die met dit soort vervelende dingen geconfronteerd wordt….

Ja Harley, heb ik al gedaan. Gisteren ben ik naar mijn verzekering geweest, en mijn Porsche zit gelukkig onder de rechtsbijstand. Op mijn vraag zullen zij een expert aanstellen, en de expertise wordt uitgevoerd voor de carossier de kans krijgt om het in orde te brengen. Kwestie van de zaak niet te laten rekken tot buiten de garantieperiode.

Het zijn vijgen na Pasen maar als je een auto volledig wil laten “herdoen”, is er maar één adres dat ik blindelings vertrouw….CCR.
                        Er zullen er nog wel goede vakmensen zijn maar voor bedragen met 5 cijfers neem ik geen risico!

Ik zou eens kijken of je de rechtbijstand van je verzekering kan aanspreken en een expert aanstellen.
                        Uw carosier moet weten wat kan en niet kan of nodig is als hij een wagen herspuit….daarom is hij een vakman en wij gewoon klanten….
                        Ik hoop dat het allemaal goed komt…..

Vandaag bij carossier geweest om eens te tonen. Volgens hem gaat de aftekening weg zijn met het polieren. Hij zegt wel dat ik moest gezegd hebben dat de auto in rauw metaal moest gezet worden, maar dat dat nog een stuk meer ging kosten. Reken en tel, nu heb ik al 200 werkuren betaald an 50 euro/uur + nog bijna 5000 euro aan stukken en producten. Zijn zoon zei me dan nog dat het zeker het dubbele zou gekost hebben. Te weten dat ik de auto volledig gedemonteerd bij hen gebracht heb, en volledig terug opgebouwd heb.

IMG_1358.JPG

Het patroon van de willekeurige lijnen die hier te zien zijn komen nu zichtbaar. Moet er nog meer uitleg zijn?
                          Het mag precies weer niet zijn :bounce:

Is meer dan vermoedelijk een reactie van een oude verflaag/lagen met de nieuwe hedendaagse verfproducten. :popcorn:
                            Polieren zal niet veel helpen, denk ik :think:
                            Veel succes, hopelijk heeft het een goede afloop.

“Die vormen zijn duidelijk afgeboord. Ook zijn er rechte lijnen te zien die lijken te zullen barsten. Het probleem lijkt in de grondverf te zitten.”

Weet niet precies wat je met afgeboord en rechte lijnen bedoelt, maar mogelijk is de wagen niet geheel of voldoende van een egale overal dekkende ‘spuitplamuur cq witte grondlaag’ (of hoe heet dat) voorzien als onderlaag voor de nieuwe verf/laklaag. :think:

hoop natuurlijk dat dit netjes word opgelost ……. :engeltje:

miserie, miserie, miserie :bounce: :bounce:

toekomst-van-winkels.png

:bounce: :censored:

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 391)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.