Eindelijk een 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een 993

• Maker
    Discussie
  • Na in juli een 993 gekocht te hebben in the states, is hij maandag ll. eindelijk toegekomen. Mijn 911 2.7 is de maandag ervoor afgehaald door de nieuwe eigenaar. De koper is trouwens een hele sympathieke persoon waar ik nog contact mee zal hebben. De 993 is een zilverkleurige coupé carrera 2 met beige lederen interieur. Zoals verwacht is er veel werk aan. Dat is ook de reden waarom ik hem gekocht heb. Ik zal er zeker een juweeltje van maken want de basis is heel goed. Mijn 993 Is een droom die uitgekomen is :happydance:
    Hierbij nog een fotootje.

image-2.jpeg

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 391)
    • Ok peter dat hierboven was de theorie, dit is hoe ik het mij herinner dat je de servo’s visueel en hoorbaar kan testen :

je bent best met 2 personen, 1 in de wagen om de knoppen van de ccu te bedienen, de ander bekijkt de werking van de servo’s in de koffer

koffer : verwijder plastic afdekking en het rubber dat erop zit, je gaat de servo’s zien zitten

nu zet je kontakt aan maar motor niet starten, airco uit, blazer verwarming op 0, temperatuur op laagste, defrost uit en recirculatie uit, en de 2 schuif schakelaars volledig links

nu draai je 1 voor 1 de schuifschakelaars open, je gaat de bijhorende servo kunnen horen en zien bewegen als hij correct werkt, gedurende paar seconden verdraait hij van positie

idem voor de recirculatie knop ga je ook een servo zien bewegen zodra je hem indrukt

de fresh air servo gaat denk ik open door aan de temperatuurknop te draaien

dan voor de servo’s in de voetruimte : verwijder de covers onder het dashboard links en rechts, de linker zit net tegen de kofferhendel, je kan de flexibele verwarmingsbuizen zien, eventueel de knelband losdraaien en de servo’s vrijmaken zodat je er zicht op hebt … als ik het mij goed herinner gaan deze open door de temperatuur knop omhoog te draaien

Aan je probleem te horen vermoed ik de fresh air servo in de koffer of een van de servo’s onder dashbord defect

de servo’s zijn vrij duur bij rose passion maar de beste prijs was geloof ik bij Van Kessel

ps : zet best de ccu van de 993 terug want die van de 964 heeft een servo minder en dan zou je verkeerdelijk kunnen denken dat er 1 niet werkt

0

Bedankt Rocco. Ik ga er nu enkele dagen tussen uit, en als ik terug thuis ben zal ik mijn gedachten er eens op zetten. Is in elk geval een euvel dat moet opgelost worden.

0

“Always heated air, or no heated air from dashboard air nozzles:
          The mixing flap servos, one or both, have probably given up the ghost, stuck in either open or closed position. These two servos control the heated air flow on each side of the dashboard.
          Check mixer flaps operation by turning the CCU temperature knob to maximum and minimum. Both mixer valves should simultaneous open and close accordingly. See details below on where the servos are placed.

Always heated air or no heated air on one side of the dashboard:
          See previous fault.

No cold (outside) air:
          This is either due to a faulty fresh air intake flap servo, or the mixing flaps may be stuck in open position allowing heated air to overshadow any fresh air.
          Check fresh air intake flap and mixer flaps operation by turning the CCU temperature knob to maximum and minimum. Both mixer valves should simultaneous open and close accordingly. The fresh air flap shall open on minimum temperature setting, and close on maximum. See details below on where the servos are placed. ”

0

http://www.bergvillfx.com/porschehvac1

en

http://www.bergvillfx.com/porschehvac2

Ik heb nu niet veel tijd maar controleer eerst nog eens met temp verwarming op koud en airco uit of hij links en rechts even warm blaast in die stand, dat is om te weten of die onder dashboard werken

0

Er zitten een aantal servokleppen in de wagen die de warme / koude lucht regelen of mixen met buitenlucht of recirculeren … recirculatie klep, klep mix koud/warm, klep defrost, klep naar voet ruimte, en onder dashboard links en rechts zitten kleppen voor luchttoevoer via verwarmingspijpen vanuit de motor

Je gaat die op 1 of andere manier moeten controleren of die nog werken door aan de knoppen te draaien en te kijken of de servo verandert van positie

Voorin koffer onder plastic zitten een 3 of 4 servo’s en dus onder dashboard links en rechts achter de bekleding

Maar als links en rechts even warm blazen vermoed ik dat het niet de servo’s onder dashboard zijn maar die in de kofferruimte

http://web.archive.org/web/20081115201401/http://www.porsche964.co.uk/technical/servos.htm

0

Neen Rocco, overal warm, heel warm. Denk niet dat het iets te maken heeft met de airco die nog niet aangesloten is.

0

Blaast hij aan 1 kant warm en de andere kant koud ?

0

Gisteren airco-unit vervangen door een tweedehands unit uit een 964 (scheelt maar één knopje in vergelijking met deze van een 993) gezien de verwarming tijdens het rijden volle bak warmte geeft. Resultaat is hetzelfde. Het probleem zal dus ergens anders zitten. De zoektocht gaat verder. Gisteren deurpaneel aan linker deur bevestigd, nieuwe versnellingspook geplaatst.

0

Eindelijk thuis, sedert vrijdag avond. Niettegenstaande hij niet af geraakt is heb ik hem naar huis gehaald. Hij is niet af, wel rijdbaar.en gereden heb ik natuurlijk gedaan. Mijn eerste indruk is heeeel positief. Heb wel nog een paar zaakjes op te lossen, zoals mijn verwarming geeft constant volle bak warmte. Verder moet de deurbekleding nog gedaan worden. Ook moet hij nog eens binnen voor nieuwe olie en nieuwe bougies.

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41.jpeg

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42.jpeg

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39-40-41-42-43.jpeg

0

Ge moogt het zeker zijn! Ik wil :driver:

0

……….dat zal wel kriebelen hé Peter ……… :up: :up: :up:

0

Na een weekje verlof, eergisteren terug herbegonnen. Ruiten van beide deuren met kaders en nieuwe rubbers zijn geplaatst. Gisteren verzekering genomen die ingaat op vrijdag a.s. Zou dan rijdbaar moeten zijn. Alle stickers zoals steenslagstickers worden zaterdag gehangen na een goede wasbeurt. Ook het 911 logo op de motorkap wordt gehangen. Foto’s volgen …

0

das een mooie service van deze leverancier… :first: de wagen begint er ook TOP uit te zien :up: :up:

0

Dat met dat afgebroken stukje van dat mistlicht is trouwens in orde gekomen. Vandaag een nieuwe ontvangen van Rose Passion, nog voor ik de andere terugstuurde. Heb dat dan vandaag ook meteen maar gedaan. Dank u, Rose Passion :up:

0

Deze namiddag nog een beetje verder geknutseld. Optisch grote verandering…

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38.jpeg

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30-31-32-33-34-35-36-37-38-39.jpeg

0
                                15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 391)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.