- Dit onderwerp bevat 62 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 december 2015 om 21:57
Hello,
Sinds vorige zondag gelukkige eigenaar geworden van een 996 4s van 2002, geen onbekende hier trouwens.
Gezien jullie liever verhaaltjes lezen ipv foto’s te zien (of was het omgekeerd 😀 hèhè) hieronder even kort wat uitleg 🙂
M’n audi a5 coupe 2.0tfsi was afgeschreven en dus begon de zoektocht naar iets nieuws. M’n droomauto 964 turbo(look) is door de omhooggeschoten prijzen niet aan de orde, tevens niet erg praktisch als daily.
Na lang twijfelen en rondzoeken van audi A5 A6 A7, defender, discovery, etc etc kwam ik toch telkens terug terecht bij een 996 4s. Veel gesurft, gekeken, gelezen, getwijfelt, etc etc
Gezien ik papa ben van 2 kleine spruiten (3,5j en 8mnd) moest er natuurlijk ook gezorgd worden dat ze meekonden, ff gegoogeld en jawel hoor, dit lukt bij anderen wel dus dit mag ook voor mij geen probleem zijn.
Gezien de meeste 4s-en die te koop werden aangeboden 120-130000km en + hadden, besloot ik m’n stoute schoenen aan te trekken en een mede-forumlid aan te schrijven. Een paar maand geleden bood hij zijn 4s namelijk te koop aan, maar haalde hem terug uit de verkoop.
Dit was zo een 3 weken geleden, na dit bericht kwam alles in een stroomversnelling. De wagen stond niet meer te koop, maar er kon wel over gepraat worden 🙂
2 zondagen terug afgesproken, na een korte nacht en kleine oogjes dook ik m’n auto in om 1,5u te karren naar de P. De laatste kilometers gingen sneller en sneller, ik reed de wijk van bestemming binnen en m’n radar begon tilt te slaan, tot ik de laatste straat indraaide. Daar stond ie dan, te blinken en te lonken naar me. Mooier dan op de foto’s stond ie buiten op me te wachten. De rit was al snel verteerd, even rond de wagen gelopen en dan toch maar vlug aangebeld. Een sympathiek forumlid deed met de glimlach de deur open “kopje koffie? staat al klaar”. Als dat niet leuk is! Maar natuurlijk wou ik zo snel mogelijk de P bewonderen en nog geen 10sec later zat ik al op de passagierstoel te glunderen van het gebrul achter me… Eerst rustig opwarmen om even later de paarden eens goed los te laten. Kort daarna kreeg ik het stuur aangeboden “je bent de eerste die ermee rijdt met mezelf in de passagierstoel “…en jawel, ik was verkocht…
De P moest nog ff de keuring passeren en verse olie krijgen, dit gebeurde netjes tijdens de week zodat ie vorige week ready for delivery was 🙂
6december was het zover, om 7u kwam de kleinen op bed springen, papa gaan we je porscheauto halen?!?!?! Met de ganse kroost vertrokken we, de rit zelf duurde veel te lang: “papa, zijn we er bijna” x 10000 in de eerste 20 min nadat we vertrokken waren :), gelukkig viel hij daarna in slaap. Eens aangekomen stond de P alweer te glimmen op de oprit, het eerste wat m’n zoontje zei toen ie wakker werd was “waaaaaaw cool” en daarmee vatte ie perfect samen wat ik ook dacht 🙂
De rit naar huis was er een met een smile tot achter mn oren 🙂 en die staat nog steeds op m’n gezicht. M’n vrouwke moest me al een paar keer uit de garage halen en vraagt dan of ik er ga blijven naar kijken 🙂
O ja, het werd dus de porsche van Frank :). Eens thuis de achterstoelen eruit gehaald zodat het kinderzitje er makkelijker in past en de meest opzichtige stickers er afgehaald. De wrap is supercool in het echt, maar net iets te opvallend om dagelijks mee te rijden. De mobil 1, Michelin en porsche stickers zijn er inmiddels af, de gele bleef nog een weekje erop en de grijze striping staat er nog steeds op en zal waarschijnlijk nog ff blijven.
Een weekje rijden leert me de auto een beetje beter kennen, hier en daar wat puntjes die verbetert kunnen worden, maar dat is ook te verwachten… het is tenslotte geen nieuwe auto.
Woensdag winterbanden op originele 18″-ers erop laten leggen, zo worden de fuchs niet vuil als de winter int land is.Special thanks 2 Frank voor het nakomen van de afspraken en het vertrouwen.
Omdat jullie ook graag prentjes kijken probeer ik er een paar te plaatsen:
de eerste nacht
michelin stickers eraf
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.