Eindelijk een mooie 993 gevonden!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een mooie 993 gevonden!

• Maker
    Discussie

• Rogier Roosen
    Deelnemer

Na ruim een half jaar accidentwagens, overprijsde wagens of enorm slecht onderhouden wagens gezien te hebben is de zoektocht eindelijk ten einde! Eindelijk een mooie polarzilveren 993 C2 gevonden!

1994 C2 – 272pk

Opties:

M139: stoelverwarming links
      M220: LSD
      M224: ABD
      M340: stoelverwarming rechts
      M425: achterruitwisser
      M573: aut. Airco
      M650: electr. Schuifdak
      M658: boordcomputer

En dan nog cd wisselaar, koplampsproeiers en 17″ cup velgen

image-54.jpg

image-55.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
      • de moed zo snel niet opgeven RS evo. kijk eens in je eigen topic.

Oorspronkelijk geen engelse maar was wel geregistreerd daar. De V5 is het inschrijvingsbewijs. Ik moet dus ook nog naar D’Ieteren. Maar het probleem nu is dat ik een typefout gevonden heb in de V5 in het chassisnummer… Ik denk dat jij sneller zal bollen dan ik!

Bij D’Ieteren is zowieso het snelste, gelijkvormigheidsattest wordt dadelijk meegegeven na een geslaagde controle.
            Nadeel is dat de wagen volledig origineel moet zijn, zoals ooit uit de fabriek gekomen.
            Vooral velgenmaat en vering zou belangrijk zijn, is mij verteld.
            Ben zelf in april geweest voor een gelijkvormigheidskeuring van mijn 964, en heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Naar D’ieteren gebeld, voor ene van 94 heb je geen europees COC nodig, dan zou een national gelijkvormigheidsattest voldoen, kan ik via keuring verkrijgen zeiden… iemand al gedaan of toch best gewoon dat europees COC gaan halen bij D’Ieteren?

Heel knappe P. Proficiat.

ah jij hebt ne engelse Porsche gekocht? V5 is coc of inschrijvingsbewijs?

Proficiat Roosenr! Ben blij dat je geduld beloond werd! De spec is idd exact wat je zocht!

Geniet ervan. Misschien dat jij je platen nog sneller hebt dan ik want ik moet nog toeren uithalen om de Engelse V5 in orde te krijgen!

@993: op zich maakt de kleur niks uit, maar deze verraadt wel dat wat onder het kleurtje zit niet origineel is … en dan gaan ze met hun vergrootglas op zoek. vinden ze niks afwijkend, dan ben je voor één jaar gerust.

Zelf eentje ingevoerd vorig jaar, als ie niet 101% orgineel is geeft D’ieteren geen homologatie.
                        Je moet via homologatiekeuring en dat nam bij ons bijna 3 maand in beslag.
                        Als alle veranderingen, veren, spoilers of dergelijke op je duitse fahrzeugbrief staan wordt ie gehomologeerd.
                        Die van ons is verlaagd, rs-kit, 18″ (op cabrio nooit gehomologeerd door porsche), nu heb ik alle papieren en kunnen ze nooit nog opmerkingen maken op de keuring.

Het snelste is altijd via d’Ieteren.
                          Via TC duurt gewoonlijk een pak langer.
                          Dat ze over de kleur van je veren gaan vallen vind ik toch vergezocht.
                          Ik heb onlangs mijn remmen rood gespoten….had ik misschien ook beter niet gedaan dan????
                          IMG_20150608_151050.jpg

een dikke proficiat, bijzonder mooi exemplaar, de 993 blijft toch een van de mooiste

[quote=”Roosenr” post=208282]Jup snap het! Voor het coc, moet je daarvoor altijd langs d’ieteren want zo’n afspraak maken da duurt ook al snel 14 dagen of meer en ik zie dat je een coc ook online kan aanvragen via bvb http://www.eurococ.eu. Kost mss beetje meer maar je hebt het evensnel en niet de rompslomp…[/quote]

je kan proberen, maar er zijn er die u zijn voorgegaan en het antwoord kregen dat je het in Belgie via de invoerder moet halen.
                              en ja, via dwieteren is de auto voorrijden altijd verplicht.

[hide]het rechtstreeks telnr van de dienst homologatie = 02 556 23 35[/hide]

Ziet er strak uit, proficiat.

Jup snap het!

Voor het coc, moet je daarvoor altijd langs d’ieteren want zo’n afspraak maken da duurt ook al snel 14 dagen of meer en ik zie dat je een coc ook online kan aanvragen via bvb http://www.eurococ.eu

Kost mss beetje meer maar je hebt het evensnel en niet de rompslomp…

Proficiat!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.