Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 993 › Eindelijk een mooie 993 gevonden!
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
22 juni 2015 om 22:12
Na ruim een half jaar accidentwagens, overprijsde wagens of enorm slecht onderhouden wagens gezien te hebben is de zoektocht eindelijk ten einde! Eindelijk een mooie polarzilveren 993 C2 gevonden!
1994 C2 – 272pk
Opties:
M139: stoelverwarming links
M220: LSD
M224: ABD
M340: stoelverwarming rechts
M425: achterruitwisser
M573: aut. Airco
M650: electr. Schuifdak
M658: boordcomputerEn dan nog cd wisselaar, koplampsproeiers en 17″ cup velgen
-
MakerDiscussie
-
[hide]@ Roosenr: wees maar gerust dat er tussen de keurders (pipo’s zoals jij ze noemt) ook een aantal merkenfreaks zitten. die weten ook dat op bijna elke auto de spiralen zwart zijn (naar de stippen gaan ze wss zelfs niet zoeken, maar bon) als ze witte, gele, rode, blauwe spriralen onder je auto zien, dan gaan de alarmbellen rinkelen en gaan ze het behalve op maandag morgend wss wel eens extra goed nakijken.
als je de toch de originele moet steken voor de COC keuring, laat ze dit jaar dan ook nog FF zitten voor de gewone keuring en zet die H&R verlagingsveren tegen volgend jaar dan gewoon in matzwart en leg ze voordien drie maanden in je tuin alvorens ze opnieuw te monteren en weer naar de autokeuring te gaan. deze laatste tip zou ik niet mogen geven want ik mag niet aanzetten tot fraude ;-/ (vandaar deze tekst weer in hidden modus)
deze moeite hoeft mss idd allemaal niet, maar als je één keer tegen de lamp loopt, dan heb je veel meer zever en kosten. de auto komt uit het buitenland, dus je kan zeker geen belgisch attest/verslag van montage/validatie/uitlijnen voorleggen. dit dan alsnog gaan halen kost je veel meer dan één spuitbus hamerite.
als je ze over 2 jaar bij een discussie over vrije rijhoogte op de gekleurde stippen wijst, dan weten ze dat ze met een kenner te maken hebben en binden ze wss gewoon in. (just my 2 cents)[/hide]Hoi Deepee voor het COC van D’ieteren kan ik het nog snappen dat je best de originele veren eronder zet maar voor de autokeuring…letten die echt op de kleur van de veren? Gaat het daar niet gewoon om of je de juiste rijhoogte hebt? Weten die pipo’s op de keuring dat welke kleur van veren een 993 moet hebben of nog erger, welke kleurstippen erop horen…is dit trouwens bijeen RS niet altijd standaard een PSS10 van Billstein?
bij GOCA staat er dit bij verlaging:
1.4 Welke documenten zijn vereist voor de verlaging van een voertuig ?
Twee documenten zijn vereist voor verlagingen :
het montageattest
het validatieverslagHet montageattest wordt uitgereikt bij de montage door een erkende installateur. Bij gebrek hieraan moet er een aanvraag ingediend worden bij de invoerder van het schroefverenmerk.
voor zover ik weet kan, als het verschil niet te groot is, de bestaande demper een kortere veer aan. dus zou je enkel de twee voorste kunnen vervangen. als de originele er nu nog onder zitten zal je kunnen zien wat ik bedoel met zwart spuiten en gekleurde stippen er op zetten: op de originele spiralen die in m’n garage leggen en ik voor de COC keuring van de 993 gebruikt heb, staan op de voorste 3 kleine rode stippen en de achterste 2 grotere roze.
In the event one is trying to distinguish which of the many Porsche springs are currently on their car or received from their supplier, the following paint color markings should prove helpful (thanks to Viken for the info):
Front Springs:
ROW M029: 993.343.531.00 – Red
ROW M033: 993.343.531.04 – Blue
ROW M030 & Turbo: 965.343.531.01 – Orange/Green
USA M032: 964.343.531.11 – Green
USA M030 & Turbo: 964.343.531.12 – OrangeRear Springs:
ROW M029: 993.333.531.02* – Violet or 993.333.531.03* – Grey
ROW M033: 993.333.531.21* – White or 993.333.531.22* – Lila
ROW M033 Carrera S/4S: 993.333.531.23 – Pink
ROW M030: 993.333.531.11 – Brown
ROW Turbo: 993.333.531.16 – Red
USA M032: 993.333.531.18* – Gold/Yellow or 993.333.531.19* – Silver
USA M032 Carrera S/4S: 993.333.531.18 – Gold/Yellow
USA M030: 993.333.531.13 – Light Blue
USA Turbo: 993.333.531.17 – Yellow/Greenzeer mooie 993, proficiat.
Aan Deepee of anderen die het weten : kun je iets meer uitleg geven over verlaging 993. Ikzelf heb een 993 S (is standaard al iets lager) , maar ik vind dat hij van voren iets te hoog staat.
Moeten 4 veren en schokdempers vervangen worden ? Bilstein-set ? Moet wel nog iets comfortabel blijven.En dan het grote probleem : de keuring. Je zegt: zwart spuiten en stippen vrijmaken ??
weeral zo’n bloedgeile oliekoeler van de laatste generatie erbij op PFB !!! gefeliciteerd !!!
Tip: monteer de originele veren voor de gelijkvormigheidskeuring bij dwieteren. anders retour en nog eens herkeuren.
. . . .been there, done that 🙁
voor de keuring bij autoveiligheid NV de H&R’s mat zwart spuiten en voorzien van de gekleurde stippen. alleen zorgen dat je de bodemvrijheid van 11 cm naleeft.153.000km, is idd 20mm verlaagd met H&R veren maar originele veren zijn er ook bij
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.