Eindelijk een mooie 993 gevonden!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Eindelijk een mooie 993 gevonden!

  • Maker
    Discussie

  • Rogier Roosen
    Deelnemer

      Na ruim een half jaar accidentwagens, overprijsde wagens of enorm slecht onderhouden wagens gezien te hebben is de zoektocht eindelijk ten einde! Eindelijk een mooie polarzilveren 993 C2 gevonden!

      1994 C2 – 272pk

      Opties:

      M139: stoelverwarming links
      M220: LSD
      M224: ABD
      M340: stoelverwarming rechts
      M425: achterruitwisser
      M573: aut. Airco
      M650: electr. Schuifdak
      M658: boordcomputer

      En dan nog cd wisselaar, koplampsproeiers en 17″ cup velgen

      image-54.jpg

      image-55.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
      • [hide]@ Roosenr: wees maar gerust dat er tussen de keurders (pipo’s zoals jij ze noemt) ook een aantal merkenfreaks zitten. die weten ook dat op bijna elke auto de spiralen zwart zijn (naar de stippen gaan ze wss zelfs niet zoeken, maar bon) als ze witte, gele, rode, blauwe spriralen onder je auto zien, dan gaan de alarmbellen rinkelen en gaan ze het behalve op maandag morgend wss wel eens extra goed nakijken.

        als je de toch de originele moet steken voor de COC keuring, laat ze dit jaar dan ook nog FF zitten voor de gewone keuring en zet die H&R verlagingsveren tegen volgend jaar dan gewoon in matzwart en leg ze voordien drie maanden in je tuin alvorens ze opnieuw te monteren en weer naar de autokeuring te gaan. deze laatste tip zou ik niet mogen geven want ik mag niet aanzetten tot fraude ;-/ (vandaar deze tekst weer in hidden modus)

        deze moeite hoeft mss idd allemaal niet, maar als je één keer tegen de lamp loopt, dan heb je veel meer zever en kosten. de auto komt uit het buitenland, dus je kan zeker geen belgisch attest/verslag van montage/validatie/uitlijnen voorleggen. dit dan alsnog gaan halen kost je veel meer dan één spuitbus hamerite.
        als je ze over 2 jaar bij een discussie over vrije rijhoogte op de gekleurde stippen wijst, dan weten ze dat ze met een kenner te maken hebben en binden ze wss gewoon in. (just my 2 cents)[/hide]

          Mooi!!! Complimenten!!

            Hoi Deepee voor het COC van D’ieteren kan ik het nog snappen dat je best de originele veren eronder zet maar voor de autokeuring…letten die echt op de kleur van de veren? Gaat het daar niet gewoon om of je de juiste rijhoogte hebt? Weten die pipo’s op de keuring dat welke kleur van veren een 993 moet hebben of nog erger, welke kleurstippen erop horen…is dit trouwens bijeen RS niet altijd standaard een PSS10 van Billstein?

            bij GOCA staat er dit bij verlaging:

            1.4 Welke documenten zijn vereist voor de verlaging van een voertuig ?

            Twee documenten zijn vereist voor verlagingen :

            het montageattest
            het validatieverslag

            Het montageattest wordt uitgereikt bij de montage door een erkende installateur. Bij gebrek hieraan moet er een aanvraag ingediend worden bij de invoerder van het schroefverenmerk.

              voor zover ik weet kan, als het verschil niet te groot is, de bestaande demper een kortere veer aan. dus zou je enkel de twee voorste kunnen vervangen. als de originele er nu nog onder zitten zal je kunnen zien wat ik bedoel met zwart spuiten en gekleurde stippen er op zetten: op de originele spiralen die in m’n garage leggen en ik voor de COC keuring van de 993 gebruikt heb, staan op de voorste 3 kleine rode stippen en de achterste 2 grotere roze.

              993veren_dempers.jpg

              In the event one is trying to distinguish which of the many Porsche springs are currently on their car or received from their supplier, the following paint color markings should prove helpful (thanks to Viken for the info):

              Front Springs:

              ROW M029: 993.343.531.00 – Red
              ROW M033: 993.343.531.04 – Blue
              ROW M030 & Turbo: 965.343.531.01 – Orange/Green
              USA M032: 964.343.531.11 – Green
              USA M030 & Turbo: 964.343.531.12 – Orange

              Rear Springs:

              ROW M029: 993.333.531.02* – Violet or 993.333.531.03* – Grey
              ROW M033: 993.333.531.21* – White or 993.333.531.22* – Lila
              ROW M033 Carrera S/4S: 993.333.531.23 – Pink
              ROW M030: 993.333.531.11 – Brown
              ROW Turbo: 993.333.531.16 – Red
              USA M032: 993.333.531.18* – Gold/Yellow or 993.333.531.19* – Silver
              USA M032 Carrera S/4S: 993.333.531.18 – Gold/Yellow
              USA M030: 993.333.531.13 – Light Blue
              USA Turbo: 993.333.531.17 – Yellow/Green

                Knappe wagen, proficiat.

                  zeer mooie 993, proficiat.
                  Aan Deepee of anderen die het weten : kun je iets meer uitleg geven over verlaging 993. Ikzelf heb een 993 S (is standaard al iets lager) , maar ik vind dat hij van voren iets te hoog staat.
                  Moeten 4 veren en schokdempers vervangen worden ? Bilstein-set ? Moet wel nog iets comfortabel blijven.

                  En dan het grote probleem : de keuring. Je zegt: zwart spuiten en stippen vrijmaken ??

                    proficiat, knappe wagen dito kleur!

                      Proficiat !

                        Prachtige wagen!

                        Veel plezier ermee!

                          Machtige wagen! Proficiat!

                            Prachtig exemplaar! Proficiat met je aankoop!

                              Zeer goeie tip Deepee, weer wat tijd uitgespaard!

                                Gewoonweg perfect

                                  weeral zo’n bloedgeile oliekoeler van de laatste generatie erbij op PFB !!! gefeliciteerd !!!

                                  Tip: monteer de originele veren voor de gelijkvormigheidskeuring bij dwieteren. anders retour en nog eens herkeuren.
                                  . . . .been there, done that 🙁
                                  voor de keuring bij autoveiligheid NV de H&R’s mat zwart spuiten en voorzien van de gekleurde stippen. alleen zorgen dat je de bodemvrijheid van 11 cm naleeft.

                                    153.000km, is idd 20mm verlaagd met H&R veren maar originele veren zijn er ook bij

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.