Eindelijk een vervanger gevonden

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Eindelijk een vervanger gevonden

  • Maker
    Discussie
  • Zie zo de kogel is door de kerk zoals zo als het spreekwoord zegt, en ik heb een vervanger voor mijn 911 die ik onlangs heb verkocht. Ik heb dus afgelopen zaterdag en goed exemplaar van een 965 aangekocht, de wagen is zwart van kleur en is dus identiek aan de Bad Boys 965 ook de velgen. Ze heeft 87000km gelopen en de motor is in heel goede staat voor de rest zijn er enkele zaken binnenin die ik moet aanpassen en de buiten kant krijgt en nieuwe lak laag. Ik zal zorgen dat ik deze week nog foto’s kan posten zodat jullie hem in levende lijven kunne zien.
    O ja de tuning kit level 3 heb ik ook reeds besteld 😆

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
  • Anoniem

      Zolder en 150 dB … 😆 😆 😆
      ‘t Kan goe zijn dat die meetpaal uiteenknalt als je d’er voorbij vliegt. Zoude toch eens moeten gaan proberen vind ik :mrgreen:

      Doen doen doen ❗

        Ja geluid daar zeg je zo iets, ik denk dat ik boven de 150 DB zit ergens dus in Zolder zullen ze snel een vlagje trekken. En in de leer mag je gerust komen hoor trouwens die 400PK is ook al goed hoor. Jullie moeten ook beseffen dat de kostprijs van het opvoeren een pak meer kost dan een nieuwe motor. Tevens is het altijd een risico dat je neemt met het extreem opvoeren en maak je ook meer kans om de motor op te blazen. Soms gebeurt het wel eens dat ze in stukken van een springen en soms blijven ze gaan. In mijn geval zullen we zien dus wat het zal worden en ik heb er al 2300 Km met gereden zonder brokken.

          ‘k zal eens in de leer moeten gaan, met mijn 400 PK zal ik er niet meer komen vrees ik.

          Anoniem

            Amai ! Ik wist niet dat je er zoveel had uitgehaald Luc. Stom dat op Zolder die geluidslimieten zijn, anders hadden we hem eens kunnen vergelijken met mijne TT. Want in principe zou je er van de mijne mee moeten weglopen op een recht stuk. Van de zomer misschien toch eens tesamen een toerke gaan doen in Duitsland… 😉

              915 bak zou zelf tot 425 PK gaan volgens de gegevens die ik hier heb.

                [quote=”stefx911″:271jyjdx]dacht zelfs eat een 915 bak goed was tot overd 400 pk
                Tja, Porsche ontwikkelt deftig he en niet to op de limiet…[/quote]
                100% mee eens.
                Vandaar dat de werkelijke motorvermogens -van bepaalde types- hoger ligt dan de fabrieksopgave. Dit i.t.t. bvb BMW waar de werkelijke motorvermogens (aanzienelijk) lager liggen dan de fabrieksopgave, wat, als eigenaar, zeer teleurstellend is…

                  dacht zelfs eat een 915 bak goed was tot over de 400 pk
                  Tja, Porsche ontwikkelt deftig he en niet to op de limiet…

                    Nog altijd de originele versnellingsbak, blijkt zelf getest te zijn tot 700 PK volgens Porsche.

                      564 pk 😯 😀

                      Heb je iets gedaan aan de versnellingsbak of zit daar nog de originele op?

                      Hoop hem inderdaad ook eens tegen te komen. Het is weer effe geleden dat ik nog bij Luc ben gepasseerd 🙁 …

                        Nice!!!

                        Je kan hier niet echt spreken van een underdog-car en toch, denk dat aan het rode licht niet veel mensen zullen weten welk hart er in klopt… tot ze het stipje in de verte zien verdwijnen 🙂 )

                        Proficiat!

                        Hoop hem op 1 van de evenementen eens in real life te kunnen bewonderen!

                          Dat zal de tijd moeten uitwijzen vrees ik. Er zijn wel al een tal van onderdelen aan de ophanging enz. vervangen door sterkere onderdelen. De aandrijving zoals de cadans assen zijn al vervangen door versterkte versies als ook de koppeling. Qua motor, aandrijving en ophanging zitten we goed en zullen we geen problemen krijgen. Jullie moeten ook wel weten dat er bijna 1 vol jaar is op gestudeerd om de wagen zo ver te krijgen en te laten draaien. De kleine problemen die we hebben gehad zijn dan ook ondertussen opgelost.

                            Ik heb al met veel snelle wagens meegereden, maar met Luc zijn Turbo is echt ‘nie normaal’. Volgens mij doet die tijdens het optrekken de aardbol sneller draaien…
                            Ik heb er mijn twijfels bij of alle onderdelen die kracht aankunnen!?
                            Gr. Pascal

                              Hij is van einde juli 2009 klaar geraakt en volgende maand gaan we nog 2 onderdelen vervangen. De benzine pomp en aan de nieuwe turbo een klein onderdeel en dan is hij compleet klaar. We hebben aan de motor wel een pak meer werk uitgevoerd dan dat was voorzien en ja een pak geld heeft het ook gekost. Nu de wagen is na het lakken gemonteerd met allemaal nieuwe dichtingen en ander dingen dit slecht waren. De motor heeft wel meer gekregen dan de Level 3 kit en dus zit er een turbo op die echt een kolos is. De leidingen van de aanvoer en druk kant zijn ook vervangen en groter kleppen in de motor ook.
                              Het vermogen zit momenteel op 564PK bij 1.2 bar, echt niet normaal en dat kan je hier aan enkele mensen vragen op het forum die hebben mee gereden of hem hebben zien rijden. Er is natuurlijk echter niet met te rijden als je onvoldoende ervaring hebt en dit omdat de wagen wel eens durft uit te breken.

                                Hoe staat het hier nu eigenlijk mee ? 😀

                                Want is uiteindelijk het vermogen geworden en zijn er mss nog meer fotos van ?

                                  Efkes van onder het stof gehaald 😉

                                  ‘k Heb donderdag avond eens een klein stukje meegereden met Luc in zijn machien en ik kan maar één ding zeggen:
                                  😯 😮 shock:
                                  Wat een beest!!!

                                  Ge hebt er weer iets van gemaakt Luc amai 😈 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.