- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 mei 2014 om 02:52
Hallo,
Ik ben Geert en ben woonachtig te Alken, dicht bij Hasselt. Ben ondertussen al 43jaar maar voel me nog steeds een twintiger.
Van kindsbeen af ben ik autoliefhebber en het zit bij mij als een virus in het bloed. Ook andere gemotoriseerde voertuigen laten mij niet ongemoeid. Als er maar een motor in zit in feite, gaande van oude tractoren, oude en nieuwe motorfietsen, naar oldtimers en gloednieuwe wagens.
Hierdoor bezoek ik al meer dan 20jaar samen met vrienden en professioneel allerhande beurzen en meetings in binnen- en buitenland.
Professioneel ben ik dan ook nog eens werkzaam in de automotive engineering en mijn vrouw en zoontje delen de passie.Ik heb al vele voertuigen gehad en bezit er nog wel een aantal, maar vandaag staat ie eindelijk thuis, mijn eerste Porsche, een 911.
Als echte liefhebber moest het er ooit gewoon van komen.
Sedert april vorig jaar had ik er echt mijn zinnen op gezet. Tegen april 2014 zou ik met een 911 rijden.In september 2013 was mijn keuze gemaakt. Het zou een 996 cabrio worden.
Ik heb altijd wel een zwak voor cabrio’s gehad en met een gelimiteerd budget kom je dan vrij snel bij de 996 terecht.
Voor mij persoonlijk, alle pro’s en contra’s afgewogen, de beste keuze prijs/rijkwaliteit.Daar ik een sterke interesse heb in techniek en vele wilde verhalen gehoord en gelezen te hebben omtrend de ‘waterkokers’, had ik besloten om op zoek te gaan naar een 996 met defecte motor. Vervolgens motor eruit en laten reviseren of ruilmotor erin met garantie zodat ik alsnog met een ‘gerust’ gevoel zou kunnen toeren. Puur uit liefhebberij wou ik hier voldoende tijd en energie insteken en wist ik op voorhand dat het een avontuur ging worden.
Begin januari 2014 had ik er eentje gevonden dewelke reeds een 4-tal jaren stil stond met defecte motor. De vorige eigenaar was reeds zelf aan de herstelling begonnen, maar zag het niet meer zitten.
Ik heb de wagen in onderdelen gekocht en na wijs advies de deels gereviseerde motor in onderdelen verder verkocht.
Vervolgens heb ik er een gereviseerde ruilmotor laten inleggen door een specialist en nog een aantal andere onderdelen vervangen en een sportuitlaat gemaakt.Helaas was de wagen vorige week niet tijdig klaar en kon ik niet met de Porsche deelnemen aan het treffen in Dinslaken en Best.
Doch via het forum had ik vernomen dat men oa. vanuit Maasmechelen met een ‘treintje’ richting Dinslaken vertrok op 1 mei.
Dus wij met onze daily erheen en zo heb ik reeds forumleden Zimmermann, Carbonman, John Beton en Monza ontmoet.
Daarna samen naar Dinslaken. Onderweg achter Monza zijn GT3 door de tunnel. Wat een geluid ! Een echt kippenvel moment.
Toffe dag gehad in Dinslaken.Afgelopen zondag in de namiddag ook even op het Porsche Scene Live treffen in Best geweest.
De meeste wagens gezien, ook van de forumleden, doch wegens tijdsgebrek snel terug naar huis.
Ja, ik heb de smaak te pakken.Vandaag in de late namiddag mijn 996 nog op de valreep gekeurd en vlug online laten inschrijven op de DIV.
De 996 is nog niet tiptop in orde, maar zondag zal ik wel aanwezig zijn op Porsche Days Francorchamps 2014.Foto’s ? Tja, enkel op den aanhanger is compleet ‘compleet’ te zien.
See you,
Geert
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.